Devil May Cry 5 - Przebudzony (Misja 10): Dante, Chaos, Hellbat, ruchome platformy

Odkrywamy nową postać, poznajemy style walki i po raz kolejny docieramy do znanego już bossa Urizena.

Po dotarciu do miecza Spardy w misji Genesis dochodzi do odnalezienia nieprzytomnego Dantego, który przebudza się przy V. W kolejnym rozdziale przygody pokierujesz właśnie nową postacią i dowiesz się, jak doszło do pierwszej walki z Urizenem.

Początek etapu ma za zadanie zaznajomić gracza ze sprzętem i zdolnościami Dantego. Bohater ten może korzystać na bliskim dystansie ze stalowych rękawic i atakować nogami (bardzo szybkie kombinacje ciosów) lub używać miecza, który jest nieco wolniejszy, ale zadaje większe obrażenia.

Z drugiej strony możesz też korzystać z dwóch szybkostrzelnych pistoletów lub wolniejszego, ale zadającego więcej obrażeń obrzyna. Zarówno broń białą, jak i palną możesz zmieniać w dowolnym momencie, o czym dowiesz się z samouczka na początku misji.

Style walki i Chaos

Ponadto będziesz mógł też wykorzystywać cztery style walki, o których zostaniesz poinformowany. Różnią się one głównie ciosami specjalnymi, które możesz wyprowadzać. Poszczególne style to:

  • Psotnik - przeznaczony głównie do walki na pięści. Stawia na szybkie wyprowadzenia uderzeń i błyskawiczne uniki.
  • Rewolwerowiec - stworzony z myślą o korzystaniu z broni palnej. Specjalny strzał z pistoletów pozwala utrzymać wrogów na dystans lub zaatakować całą grupę, jeśli korzystamy z obrzyna.
  • Mistrz miecza - nakierunkowany na ataki mieczem. Umożliwia wyprowadzenie specjalnego ataku tą bronią.
  • Gwardzista - styl defensywny, w którym Dante może blokować ataki wrogów, wykorzystując przy tym pasek Demonicznej przemiany.
051

Podobnie, jak broń, style możesz zmieniać (1) w dowolnym momencie walki. Po chwili dotrzesz na pierwszą arenę ze słabymi przeciwnikami, gdzie na spokojnie będziesz mógł przetestować (2) sprzęt i style.

Po pokonaniu pierwszej grupy rywali ruszaj dalej. Po chwili trafisz na kolejnych rywali i zostaniesz poinformowany o Demonicznej przemianie. Umożliwia ona chwilową zamianę bohatera w demona, pod postacią którego jest silniejszy i szybszy, a podczas walki może regenerować zdrowie. Aby skorzystać z przemiany należy mieć naładowane przynajmniej trzy paski Demonicznej przemiany (zasada działania przypomina zatem Koszmar przyzywany przez V).

052

Ruszaj dalej i, jeśli chcesz, skorzystaj z boskiego posągu, żeby rozwinąć zdolności Dantego. W następnej lokacji natkniesz się na nowego wroga - Chaos (3). Jest to jaszczurowaty rywal zwijający się w kulę i szarżujący na bohatera.

Odskocz przed takim atakiem, a kiedy Chaos będzie regenerował siły po ataku, zaatakuj go. Kilka szybkich serii i rozprawisz się z wrogiem. Po uporaniu się z przeciwnikiem ruszaj dalej przez odblokowane przejście.

053

Trafisz na arenę z Nożycami śmierci. Rozpraw się z nimi i zlokalizuj pulsujące przejście (4). Są to miejsca skrywające cenne rzeczy, które po kilku chwilach zamykają się bezpowrotnie. Dlatego jeśli chcesz z nich skorzystać, to szybko przez nie przechodź i zbieraj cenne przedmioty.

Kolejny fragment etapu polega na przechodzeniu aren z coraz silniejszymi przeciwnikami, między którymi znajdują się wąskie korytarze. Wystarczy iść przed siebie i eliminować kolejnych wrogów. W dalszej części natkniesz się na arenę z wrogami z tasakami oraz riotami. Jest tu pulsujące przejście, a za nim platformy, po których możesz dostać się na górę. Jeśli spojrzysz wtedy w lewo, to zobaczysz podwyższenie z niebieską kulą.

Hellbat i ruchome platformy

W pewnej chwili dotrzesz na arenę z dużymi, zielonymi kulami unoszącymi się w powietrzu. Poznasz tu nowy rodzaj przeciwnika - Hellbata (5).

054

Jest to ulepszona wersja nietoperzy, z którymi spotkałeś się już wcześniej. Te będą zresztą towarzyszyć nowemu rywalowi. W trakcie walki z nim musisz uważać na ataki obszarowe i fakt, że jest agresywniejszy i bardziej wytrzymały od innych tego rodzaju wrogów.

W trakcie starcia możesz ostrzeliwać go z ziemi z broni palnej lub wyskoczyć w powietrze i rozpocząć sekwencje ciosów z wykorzystaniem broni białej. Po pokonaniu Hellbata pojawią się kolejni wrogowie. Rozpraw się z nimi i podnieś złotą kulę znajdującą się w pomieszczeniu za pulsującym przejściem.

055

Skieruj się do kolejnego korytarza, na jego końcu wskocz na podwyższenie z prawej i kontynuuj, aż dotrzesz do kamiennej, ruchomej platformy. Aby przejść dalej wskocz na podwyższenie z lewej (6), przeskocz na ruchomą platformę (7), gdy się podniesie, a potem na prawo (8).

Ruszaj przed siebie, a na końcu korytarza przygotuj się na kolejne spotkanie z platformami. Tym razem musisz przeskakiwać po tych z lewej, aż do przejścia na wprost. Oczywiście należy to robić, kiedy wysuwają się w górę

Walka z Urizenem

W kolejnej lokacji będziesz musiał stoczyć pojedynek ze znanym już oddziałem rycerzy wraz z ich dowódcą. Możesz m.in. skorzystać ze stylu psotnik, aby unikiem szybko znaleźć się za ich plecami, omijając przy tym tarcze.

056

Po walce możesz skorzystać z boskiego posągu, żeby rozwinąć nowe zdolności. Potem wystarczy ruszyć przed siebie i przejść przez wielkie wrota. Za nimi po raz kolejny stoczysz walkę z Urizenem. Jak zwykle unikaj jego ataków, zbliż się do niego i spróbuj zaatakować blokowaną przez ruchomą tarczę (9). Po chwili rozpocznie się scenka z prologu, w której do Dantego dołączy Nero, a misja się zakończy.