Devil May Cry 5 - Przebudzony (Misja 10): Dante, Chaos, Hellbat, ruchome platformy

Odkrywamy nową postać, poznajemy style walki i po raz kolejny docieramy do znanego już bossa Urizena.

Po dotarciu do miecza Spardy w misji Genesis dochodzi do odnalezienia nieprzytomnego Dantego, który przebudza się przy V. W kolejnym rozdziale przygody pokierujesz właśnie nową postacią i dowiesz się, jak doszło do pierwszej walki z Urizenem.

Początek etapu ma za zadanie zaznajomić gracza ze sprzętem i zdolnościami Dantego. Bohater ten może korzystać na bliskim dystansie ze stalowych rękawic i atakować nogami (bardzo szybkie kombinacje ciosów) lub używać miecza, który jest nieco wolniejszy, ale zadaje większe obrażenia.

Z drugiej strony możesz też korzystać z dwóch szybkostrzelnych pistoletów lub wolniejszego, ale zadającego więcej obrażeń obrzyna. Zarówno broń białą, jak i palną możesz zmieniać w dowolnym momencie, o czym dowiesz się z samouczka na początku misji.

Style walki i Chaos

Ponadto będziesz mógł też wykorzystywać cztery style walki, o których zostaniesz poinformowany. Różnią się one głównie ciosami specjalnymi, które możesz wyprowadzać. Poszczególne style to:

  • Psotnik - przeznaczony głównie do walki na pięści. Stawia na szybkie wyprowadzenia uderzeń i błyskawiczne uniki.
  • Rewolwerowiec - stworzony z myślą o korzystaniu z broni palnej. Specjalny strzał z pistoletów pozwala utrzymać wrogów na dystans lub zaatakować całą grupę, jeśli korzystamy z obrzyna.
  • Mistrz miecza - nakierunkowany na ataki mieczem. Umożliwia wyprowadzenie specjalnego ataku tą bronią.
  • Gwardzista - styl defensywny, w którym Dante może blokować ataki wrogów, wykorzystując przy tym pasek Demonicznej przemiany.
051

Podobnie, jak broń, style możesz zmieniać (1) w dowolnym momencie walki. Po chwili dotrzesz na pierwszą arenę ze słabymi przeciwnikami, gdzie na spokojnie będziesz mógł przetestować (2) sprzęt i style.

Po pokonaniu pierwszej grupy rywali ruszaj dalej. Po chwili trafisz na kolejnych rywali i zostaniesz poinformowany o Demonicznej przemianie. Umożliwia ona chwilową zamianę bohatera w demona, pod postacią którego jest silniejszy i szybszy, a podczas walki może regenerować zdrowie. Aby skorzystać z przemiany należy mieć naładowane przynajmniej trzy paski Demonicznej przemiany (zasada działania przypomina zatem Koszmar przyzywany przez V).

052

Ruszaj dalej i, jeśli chcesz, skorzystaj z boskiego posągu, żeby rozwinąć zdolności Dantego. W następnej lokacji natkniesz się na nowego wroga - Chaos (3). Jest to jaszczurowaty rywal zwijający się w kulę i szarżujący na bohatera.

Odskocz przed takim atakiem, a kiedy Chaos będzie regenerował siły po ataku, zaatakuj go. Kilka szybkich serii i rozprawisz się z wrogiem. Po uporaniu się z przeciwnikiem ruszaj dalej przez odblokowane przejście.

053

Trafisz na arenę z Nożycami śmierci. Rozpraw się z nimi i zlokalizuj pulsujące przejście (4). Są to miejsca skrywające cenne rzeczy, które po kilku chwilach zamykają się bezpowrotnie. Dlatego jeśli chcesz z nich skorzystać, to szybko przez nie przechodź i zbieraj cenne przedmioty.

Kolejny fragment etapu polega na przechodzeniu aren z coraz silniejszymi przeciwnikami, między którymi znajdują się wąskie korytarze. Wystarczy iść przed siebie i eliminować kolejnych wrogów. W dalszej części natkniesz się na arenę z wrogami z tasakami oraz riotami. Jest tu pulsujące przejście, a za nim platformy, po których możesz dostać się na górę. Jeśli spojrzysz wtedy w lewo, to zobaczysz podwyższenie z niebieską kulą.

Hellbat i ruchome platformy

W pewnej chwili dotrzesz na arenę z dużymi, zielonymi kulami unoszącymi się w powietrzu. Poznasz tu nowy rodzaj przeciwnika - Hellbata (5).

054

Jest to ulepszona wersja nietoperzy, z którymi spotkałeś się już wcześniej. Te będą zresztą towarzyszyć nowemu rywalowi. W trakcie walki z nim musisz uważać na ataki obszarowe i fakt, że jest agresywniejszy i bardziej wytrzymały od innych tego rodzaju wrogów.

W trakcie starcia możesz ostrzeliwać go z ziemi z broni palnej lub wyskoczyć w powietrze i rozpocząć sekwencje ciosów z wykorzystaniem broni białej. Po pokonaniu Hellbata pojawią się kolejni wrogowie. Rozpraw się z nimi i podnieś złotą kulę znajdującą się w pomieszczeniu za pulsującym przejściem.

055

Skieruj się do kolejnego korytarza, na jego końcu wskocz na podwyższenie z prawej i kontynuuj, aż dotrzesz do kamiennej, ruchomej platformy. Aby przejść dalej wskocz na podwyższenie z lewej (6), przeskocz na ruchomą platformę (7), gdy się podniesie, a potem na prawo (8).

Ruszaj przed siebie, a na końcu korytarza przygotuj się na kolejne spotkanie z platformami. Tym razem musisz przeskakiwać po tych z lewej, aż do przejścia na wprost. Oczywiście należy to robić, kiedy wysuwają się w górę

Walka z Urizenem

W kolejnej lokacji będziesz musiał stoczyć pojedynek ze znanym już oddziałem rycerzy wraz z ich dowódcą. Możesz m.in. skorzystać ze stylu psotnik, aby unikiem szybko znaleźć się za ich plecami, omijając przy tym tarcze.

056

Po walce możesz skorzystać z boskiego posągu, żeby rozwinąć nowe zdolności. Potem wystarczy ruszyć przed siebie i przejść przez wielkie wrota. Za nimi po raz kolejny stoczysz walkę z Urizenem. Jak zwykle unikaj jego ataków, zbliż się do niego i spróbuj zaatakować blokowaną przez ruchomą tarczę (9). Po chwili rozpocznie się scenka z prologu, w której do Dantego dołączy Nero, a misja się zakończy.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami