Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Last of Us 2 z usprawnioną sztuczną inteligencją

Plus: dedykowany przycisk do uniku.

Na potrzeby The Last of Us 2 usprawniono sztuczną inteligencję wrogów, a w walce użyjemy uniku oraz przejdziemy w tryb skradania w dowolnym momencie - wynika z wywiadu przeprowadzonego z twórcą gry przez Kirka McKeanda z portalu VG247.

- Używamy nowej techniki, dzięki której postaci sterowane przez sztuczną inteligencję znają swoje imiona. Używają ich w pewnych momentach. Widziałeś w zwiastunie jednego z nich, imieniem Ethan. Gdy spotyka członka grupy, rozpoznają się - mówi Richard Cambier, główny projektant gry.

Ponadto, postaci niezależne komunikują się między sobą używając różnych haseł, umownych znaków i charakterystycznych gwizdnięć. System ma zapobiegać rozszyfrowaniu wiadomości przez podsłuchujących. W zaprezentowanym przed E3 zwiastunie słyszymy, jak przeciwnicy mówią o Ellie „wolf”, czyli „wilk”.

Zobacz na YouTube

Deweloper poinformował także, że system walki wzbogacono o możliwość wykonania uniku. To akcja kontekstowa, a więc możliwa jedynie pod pewnymi warunkami. Z kolei do przykucniętej pozycji, podobnie jak w pierwszej części serii, przejdziemy w dowolnym momencie. Omawiane mechanizmy również zaprezentowano we fragmencie rozgrywki widocznym powyżej.

Przypomnijmy, że w poprzedniej odsłonie nie mogliśmy wykonać uniku - jedynym sposobem na wyjście obronną ręką był atak lub szybkie odwrócenie się i odbiegnięcie. Zabrakło również obecnych w części drugiej specjalnych miejsc do chowania się, chociażby wysokiej trawy.

Data premiery The Last of Us 2 nie jest znana. Produkcja ukaże się wyłącznie na PlayStation 4. Pokierujemy tylko jedną postacią - dorosłą już Ellie. Głównym motywem fabularnym ma być zemsta.

Read this next