Po rozprawieniu się z Connerem w misji głównej o nazwie Złapać Szopa w końcu ustalicie, kto naprawdę zagraża superbohaterom. Okaże się, że ślad prowadzi do doktora Mephesto, do którego musisz się teraz udać. Opuść mieszkanie Tokena i skieruj się na teren na północny zachód od miasta.

Na wzgórzu znajduje się laboratorium genetyczne doktora Mephesto, do którego się udaj. Aby dostać się na ścieżkę prowadzącą do lokalizacji będziesz musiał użyć umiejętności przewrócenia (ikona z dłońmi).

098
Nowa umiejętność przyspiesza czas.

Na miejscu okaże się, że Mephesto wpuszcza tylko w wybranych, nocnych godzinach i trzeba będzie poczekać. Po chwili pojawi się duch Morgana Freemana, który powie, abyś pierdnął w wentylator (1 na obrazku powyżej).

Po monologu ducha główny bohater otrzyma nowy rodzaj pierda umożliwiający zmianę pory z dnia na noc (2 na obrazku powyżej) - skorzystaj z niej przy wentylatorze. Po nastaniu nocy wejdź do laboratorium, a po przywitaniu przez Mephesto skieruj się do windy z lewej.

099
W walce z kotami możesz niszczyć pojemniki, aby wywołać efekt obrzydzenia.

Pod koniec wycieczki okaże się, że za wszystkim stoi Conner, który wyłączy systemy bezpieczeństwa. W efekcie będziesz zmuszony do podjęcia walki z oddziałem zmutowanych kotów (obrazek powyżej).

W trakcie walki z nimi możesz wykorzystywać stojące na polu bitwy zbiorniki. Jeśli je zniszczysz, to postacie wokół otrzymają status obrzydzenie i zaczną tracić punkty życia. Podczas starcia przygotuj się też na to, że przez błędy Mephesto do walki będą dołączać kolejne koty, a ponadto będą one miały wzmacnianą obronę oraz premie do ataków.

100
Łamigłówka do rozwiązania w laboratorium.

Po bitwie przejdź w prawo. Okaże się, że zmutowani szóstoklasiści uciekli i będziesz musiał dostać się na trzecie piętro, aby przestawić wajchę ręcznego sterowania. Przejdź przez drzwi z prawej. Trafisz do zniszczonego fragmentu laboratorium, gdzie drogę blokuje kwas. Usuń go przy pomocy piaszczarki.

Następnie będziesz musiał rozwiązać łamigłówkę:

  • Użyj chomika na kablach z lewej na górze (1 na obrazku powyżej).
  • Spauzuj czas i przeciągnij na korytarz zbiornik z lewej (2).
  • Skorzystaj z przewrócenia (ikona dłoni) na zbiorniku z prawej (3).
  • Przeciągnij zbiornik na prawo (4).
  • Cofnij czas i wstaw zbiornik we wnękę (5).

W ten sposób otworzysz przejście prowadzące na klatkę schodową. Udaj się tam i zejdź po schodach na dół.

Ucieczka z laboratorium

W kolejnym pomieszczeniu skieruj się w lewo - nie przejmuj się zmutowanym szóstoklasistą, który po chwili zniknie. Kontynuuj marsz przed siebie i przejdź przez drzwi.

101
Wybuchowe świnie (1) oraz miejsca eksplozji generatorów prądu (2).

Natkniesz się tu na grupę zmutowanych szóstoklasistów, z którymi będziesz musiał stoczyć walkę. W jej trakcie uważaj na świnie (1 na obrazku powyżej) - są mało wytrzymałe, ale po utracie wszystkich punktów życia dochodzi do eksplozji raniących wszystkich wokół i wywołujących obrzydzenie.

Podczas starcia uważaj też na generatory znajdujące się po jednej i drugiej stronie pola walki. Kiedy coś w nie trafi, to w kolejnej turze wyzwolą energię, która wywoła wstrząs u pobliskiego celu - miejsce to będzie oznaczone kolorem czerwonym (2 na obrazku powyżej).

102
Kable (1) zhakuj chomikiem, a potem użyj na wiatraku (2) pierdkouru.

Po walce przejdź przez drzwi z lewej, gdzie będziesz świadkiem sceny z Connerem i Szopem. Następnie będziesz musiał dotrzeć na pierwszy poziom i aktywować wagonik. Przejdź w lewo i użyj na toksynach piaszczarki. Po dojściu do przepaści rzuć petardą w skrzynkę na górze, a potem użyj na kablach chomika, natomiast na wiatraku (2 na obrazku powyżej) pierdkouru (latawca).

Po znalezieniu się po drugiej stronie zejdź na dół, rusz w prawo i skorzystaj z pierdkouru ponownie, żeby przelecieć przez przepaść. Po dotarciu na drugi brzeg użyj zdolności przewrócenia na zielonej płycie na ziemi i zejdź po drabinie na dół.

103
Taktyka walki z szóstoklasistami.

Następnie skieruj się w prawo, gdzie po kilku krokach natkniesz się na grupę zmutowanych szóstoklasistów. Pole bitwy będzie dość nietypowe, ale warto wykorzystać je do swojej przewagi.

Przygotuj się na odparcie kilku grup przeciwników. Lecz sojuszników lub staraj się tracić, jak najmniej życia. Rób wszystko, aby nie stawać na czerwonych polach (1 na obrazku powyżej). Kiedy skończy się czas (2 na obrazku powyżej) osoby stojące w tych miejscach zostaną wyrzucone w górę, a po upadku stracą 100 punktów życia. Staraj się tak atakować rywali i ustawiać, aby to przeciwnicy stali na czerwonych polach, kiedy czas się kończy. Swoich bohaterów za wszelką cenę staraj się ustawiać na niebieskich polach (3 na obrazku powyżej), gdzie będą bezpieczni.

104
Miejsce włożenia próbki DNA (1) oraz winda (2).

Po walce przejdź przez drzwi z prawej. Trafisz do miejsca, gdzie spotkasz rodziców głównego bohatera. Podejdź do mamy siedzącej w pomieszczeniu z prawej i porozmawiaj z nią, a potem to samo zrób z ojcem.

Po dialogach będziesz musiał zdobyć próbkę DNA jednego z rodziców, poświęcając go przy tym. Dokonaj wyboru, podejdź do wybranej przez siebie postaci i wejdź z nią trzykrotnie w interakcję. Następnie udaj się z próbką DNA do systemu kontroli (1 na obrazku powyżej), a potem skorzystaj z windy (2 na obrazku powyżej).

Kuzyn Kyle'a - walka z bossem

Po użyciu windy kieruj się w lewo. Po drodze natkniesz się na automat, w którym warto kupić jak najwięcej rzeczy uzdrawiających i regenerujących poległych. Następnie kieruj się w lewo, aż spotkasz całą drużynę i doktora Mephesto. Po chwili rozpocznie się scenka, w której Conner przywoła swojego superbohatera.

105
Po zmianie pory dnia kuzyn Kyle'a (1) będzie bezbronny przez czas podany na dole ekranu (2) - wtedy możesz zadawać mu największe obrażenia.

Okaże się nim zmutowany kuzyn Kyle'a (Zmutowany Alternatywny Człowiek Latawiec), którego będziesz musiał pokonać. Jest to jedna z trudniejszych walk podczas gry, dlatego warto się do niej dobrze przygotować.

  • Przeciwnik jest odporny na efekty: wstrząsu, wychłodzenia, spowolnienia i zauroczenia.
  • Boss jest podatny na: obrzydzenie, krwawienie, podpalenie i wściekłość, dlatego staraj się z nich korzystać jak najczęściej.
  • Za wszelką cenę chroń głównego bohatera. Kiedy przeciwnik będzie przecierał okulary otrzymasz informacje o możliwości zmiany pory z nocy na dzień - uczyń to, dzięki czemu chwilowo będziesz zadawał wrogowi dużo większe obrażenia. Jest to jednak możliwe tylko dzięki głównemu bohaterowi. Następnie korzystaj z tej możliwości (również z zamiany nocy na dzień), kiedy tylko będzie to możliwe.
  • Po zamianie pory dnia na dole pojawi się wskaźnik (2 na obrazku powyżej) odliczający czas. Zanim dojdzie do zera zadaj rywalowi jak najwięcej obrażeń, ponieważ w tym okresie w ogóle nie będzie atakował bohaterów.
  • Kiedy tylko będziesz mógł cofnąć czas korzystaj z tej możliwości po ataku rywala. Cofniesz mu w ten sposób turę i samemu zyskasz możliwość zadania mu większych obrażeń.
  • Na bieżąco staraj się leczyć wszystkich członków drużyny. Ataki rywala są bardzo silne, dlatego ważne jest, żeby stale dbać o zdrowie bohaterów.
  • Dobrze jest posiadać w drużynie postacie wytrzymałe z dużą ilością punktów życia. pozostali bohaterowie mogą szybko paść po atakach bossa. Przykładowy zestaw sojuszników to: Kapitan cukrzyca, Tupperware oraz Super-Craig. Wszyscy dysponują możliwością wyprowadzania silnych ciosów, a przy tym sami posiadają dużo punktów życia oraz możliwości zapewnienia dodatkowej ochrony.
  • U głównego bohatera postaraj się wybrać umiejętności zadające, jak największe obrażenia. Przykładowy zestaw to np. Doskok śmierci lub Smoczy krok (umiejętność specjalna), Obrotowe cięcie (pozwala atakować z daleka i wywoływać krwawienie), Celny ostrzał (wieżyczka, dzięki której bohater nie będzie narażony na bezpośrednie ataki) oraz Oczyszczające płatki (pozwalają przywrócić sojusznikom zdrowie).

W trakcie walki atakuj przeciwnika najsilniejszymi atakami. Sojuszników możesz trzymać z przodu, żeby przyjmowali na siebie ciosy (pamiętaj o ich leczenie). Bohatera utrzymuj z dala od niego i kiedy tylko pojawi się możliwość korzystaj z cofania czasu i zmiany pory dnia. Po użyciu tej ostatniej mocy przeciwnik będzie podatny na ciosy przez czas wyświetlany na dole ekranu, więc skorzystaj z tej możliwości. Kontynuuj w ten sposób, aż pokonasz bossa.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

South Park: The Fractured But Whole - misje dodatkowe, cz. 1

Zadania poboczne: Problem z Randym, Rzeczy znalezione w Peppermint Hippo, Projekt yaoi.

South Park: The Fractured But Whole - misje dodatkowe, cz. 4

Zadania poboczne: Sięgnij nieba bram, Superbohater marketingu, Wielkie mordobicie.

Powstanie kolejna powieść o wiedźminie

Andrzej Sapkowski pracuje nad nową książką.

Valve przejęło twórców Firewatch

Nowa gra studia Campo Santo wciąż powstaje.

Najnowsze

Powstanie kolejna powieść o wiedźminie

Andrzej Sapkowski pracuje nad nową książką.

Valve przejęło twórców Firewatch

Nowa gra studia Campo Santo wciąż powstaje.

Games with Gold maj 2018 - pełna oferta

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, Vanquish i inne.

God of War - Znaczniki informacji: Alfheim

Poznaj lokalizacje miejsc, gdzie możesz zdobyć wiadomości o świecie elfów.

Reklama