Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wraz z World of Warcraft: Battle for Azeroth znikną serwery PvP

Zmiana systemu rywalizacji.

Blizzard ujawnił, że wraz z premierą kolejnego dodatku do World of Warcraft - zapowiedzianego wczoraj Battle for Azeroth - studio zamierza usunąć z gry serwery PvP.

Nie oznacza to jednak, że opcja walki z innymi graczami zniknie. W każdym mieście stanowiącym siedzibę danej frakcji pojawi się możliwość włączenia opcji pozwalającej na rywalizację z pozostałymi użytkownikami.

PvP doczeka się zmian

Po aktywowaniu funkcji, trafimy do świata wypełnionego osobami zainteresowanymi zmaganiami PvP. Twórcy podkreślają, że w ten sposób chcą zmienić system, który od 2005 roku nie był modyfikowany.

Autorzy obiecują, że przy włączonej rywalizacji możemy liczyć na bonusowe punkty doświadczenia. To powinno zachęcić do skorzystania z opcji, nawet w obliczu groźby śmierci z ręki innego gracza.

Deweloperzy przygotowują oczywiście kolejne elementy związane z PvP. Pojawią się nowe areny, osadzone na terenach wprowadzanych w dodatku Battle of Azeroth krain Tiragarde i Zuldazar.

Powstaje też pierwszy od 2012 roku battleground - Seething Shore. Lokacja zadebiutuje jeszcze przed następnym rozszerzeniem, w ramach aktualizacji 7.3.5.

Blizzard zamierza także zmodyfikować zaimplementowany w dodatku Legion system skalowania zawartości do aktualnego poziomu prowadzonego bohatera. Studio rozszerzy mechanizm na wszystkie regiony Azeroth.

Autorzy dopasują wrogów, zadania, podziemia i nagrody w poszczególnych obszarach do bieżącej siły podopiecznego. Każda strefa otrzyma jednak maksymalny level - zabawa w początkowych lokacjach w pełni rozwiniętą postacią nadal nie powinna sprawić trudności.

Zobacz na YouTube

Osią dodatku Battle for Azeroth jest - jak sugeruje nazwa - zaognienie konfliktu między Sojuszem a Hordą. Stąd też dwa nowe krainy, gdyż każda z frakcji będzie przygotowywać się do wielkiej wojny na innych terenach.

Maksymalny poziom zostanie zwiększony do 120, nie zabraknie oczywiście nowych raidów i dungeonów. Do tego nowy element nieodkrytych wysp z ich zwiedzaniem i szukaniem skarbów oraz zasobów.

Jest także element zwany Warfronts, który przypomina grę RTS. Pojawią się również tak zwane Rasy Sojusznicze, prawdopodobnie do wyboru jako alternatywa dla obecnych ras (na przykład Żelazne Krasnoludy zamiast zwyczajnych).

Daty premiery rozszerzenia nie podano.

Read this next