Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fumito Ueda zgłosił uwagi do remake'u Shadow of the Colossus

Poprawki i zmiany.

Reżyser oryginalnego Shadow of the Colossus - Fumito Ueda - zgłosił swoje uwagi do remake'u gry, zapowiedzianego na tegorocznych E3. Legendarny twórca nie wie jednak, czy jego spostrzeżenia zostaną uwzględnione przez Bluepoint Games.

- Przesłałem moją petycję na temat treści i zmian w rozgrywce, ale nie wiem, co będzie z implementacją - przyznał deweloper w rozmowie z Eurogamerem na imprezie Gamelab w Barcelonie.

To chyba krówka

- Nie mogę powiedzieć, co chciałbym zmienić. Jeśli coś powiem, a potem w pełnej wersji tego nie będzie, może być problem - dodaje Ueda.

Jedna z większych niespodzianek tegorocznej konferencji Sony na E3 - Shadow of the Colossus na PS4 - stanowi pełny remake materiału źródłowego z 2005 roku, nie tylko remaster.

Odpowiedzialne za prace studio Bluepoint Games odświeżało w przeszłości Shadow of the Colossus na PS3, więc zapewne jest dobrze zaznajomione z klasyczną pozycją.

Zobacz: Shadow of the Colossus - Poradnik, Solucja

Firma w przeszłości zajmowała się właśnie remasterami, także w przypadku God of War, The Ico, Metal Gear Solid, Uncharted czy Gravity Rush. Wygląda na to, że tym razem zakres prac będzie znacznie większy.

Zobacz na YouTube

Wracając do Uedy - producent zajmuje się obecnie całkiem nową produkcją. Nie chce zdradzić zbyt wielu detali, lecz zapewnia, że tym razem będziemy mieli do czynienia z czymś innym. Takie są przynajmniej założenia.

- Chciałbym zakończyć prace tak szybko, jak to tylko możliwe - przyznał z uśmiechem. Nie da się ukryć, że w przeszłości twórca miał spore problemy z tą kwestią, by wspomnieć choćby The Last Guardian.

- Nasze ostatnie trzy gry były bardzo podobne, co jednak nie było moim założeniem - wyjaśnia, mówiąc o Ico, Shadow of the Colossus i The Last Guardian.

- Gdy zaczynam pracę, zawsze myślę, że zrobimy coś całkiem innego. Ale efekty końcowy był taki, że pomiędzy trzema tytułami były podobieństwa. Są momenty, w których jeden tytuł łączył się z drugim, ale to nie było zamierzone, lecz wyszło w roku prac.

- Teraz też myślę, że tworzę coś zupełnie nowego, ale jak będzie na końcu? Nie wiem.

Remake Shadow of the Colossus debiutuje na początku przyszłego roku.

Read this next