Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Dark Souls: seria nie powstałaby, gdyby nie Ico na PS2

20. rocznia premiery klasyka.

Twórca serii Souls - Hidetaka Miyazaki - ujawnił w najnowszym wywiadzie, jak wielką inspiracją była dla niego gra Ico, wydana w 2001 roku na PlayStation 2.

Artykuł magazynu Famitsu przygotowano właśnie z okazji 20. rocznicy premiery tej trójwymiarowej platformówki studia Team Ico, opowiadającej o ucieczce z opuszczonej fortecy wraz z księżniczką Yordą.

- Zaraz po ukończeniu studiów zacząłem nową pracę i przez dłuższy czas byłem poza światem gier. Przypadkiem znajomy zaproponował mi sprawdzenie Ico - wspomina Miyazaki.

Zobacz na YouTube

- To było piękne, mistyczne doświadczenie i historia, której nie mogłem sobie wyobrazić. Przepraszam tego znajomego, ale byłem poruszony i siedziałem w ciszy - dodaje.

- Wtedy właśnie zdecydowałem się na odejście z firmy, w której wtedy pracowałem i na rozpoczęcie pracy we FromSoftware. Nie przesadzam, gdy mówię, że ta gra zmieniła moje życie. Jestem dumny, że uczyniło to właśnie Ico od Fumito Uedy.

W późniejszych latach Ueda odpowiadał za równie legendarne Shadow of the Colossus. Sony opuścił w 2011 roku, by skupić się na The Last Guardian, które po latach problemów ukazało się ostatecznie w 2016 roku. Dzisiaj nowy projekt twórcy finansuje między innymi Epic Games.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

ICO

PS2

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze