Zadanie możesz rozpocząć po wejściu na pokład wraku statku USS Constitution (mapa #1), który znajdziesz na jednym z budynków, na wschód od Bunker Hill. Kiedy się do niego zbliżysz podleci do was robot Czujka, który ucieszy się, że przybywacie z pomocą.

z215

Mapę możesz powiększyć lub pobrać na dysk.

Jeśli rzeczywiście chcesz pomóc, to przystań na jego propozycję i skieruj się do kapitana statku. Do środka dostaniesz się wchodząc przez główne wejście do zrujnowanego banku, a potem kierując się na górę po schodach.

Rozmowa z kapitanem i odparcie ataku

Po drodze możesz być zaczepiany przez załogę (roboty), ale wystarczy z nimi porozmawiać, aby przepuściły cię bez żadnych trudności.

z216

Na pokładzie spotkasz kapitana statku, którym okaże się robot Żelaznoburty. Porozmawiaj z nim na temat statku, który chciałby nieco naprawić. Po zakończonej rozmowie zaatakują was szabrownicy. Odeprzyj ich ostrzeliwując oddziały na ulicy. Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie i zrealizować cel opcjonalny, to przestaw wyłącznik awaryjny na burcie (obrazek powyżej), dzięki czemu oddasz salwę z dział.

Pomoc w naprawie statku

Po odparciu atak zejdź pod pokład i porozmawiaj z bosmanem. Dowiesz się, że w pewnych miejscach statku należy wymienić kable zasilające.

z217

Podnieś je z zielonej skrzynki, po czym udaj się do trzech miejsc z żółtymi klapami (obrazek powyżej). Podnieś je i, jeśli chcesz wykonać zadanie, napraw kable albo dokonaj prowizorycznej naprawy (jeśli posiadasz przynajmniej 4 punkty inteligencji).

Po uporaniu się z kablami wróć do bosmana, który powie ci, że należy wymienić cewkę zasilającą w pobliskiej skrzynce elektrycznej. Możesz ją zakupić u handlarzy złomem, a jeśli dysponujesz przynajmniej 6 punktami inteligencji, to dokonać naprawy bez wymaganego elementu. Kiedy skończysz wróć do bosmana.

z218

Ten nie będzie miał już dla ciebie więcej pracy, ale powie, że możesz przydać się nawigatorowi (obrazek powyżej). Zlokalizuj go i rozpocznij rozmowę. Dowiesz się, że robot potrzebuje procesora niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania systemu namierzania.

Spotkanie z szabrownikami i zdobycie łożysk

Opuść pokład i skieruj się do pobliskich ruin, gdzie spotkasz Mandy Stiles (obrazek poniżej) oraz szabrowników. Podejdź do niej i rozpocznij rozmowę. W jej trakcie będziesz mógł wysłuchać kobiety, która zaproponuje ci dołączenie się do szabrowników.

z219

Zdecyduj czy przystaniesz na propozycję Mandy (otrzymasz procesor, a potem będziesz mógł zmienić decyzję) czy też odrzucisz ją (będziesz musiał rozprawić się z szabrownikami). Ostatnia możliwość, to zignorowanie Mandy, zakradnięcie się do budynku za nią i ukradzenie chipa. Jeśli ktoś cię zauważy, to będziesz musiał rozprawić się z szabrownikami.

z220

Po zdobyciu chipa wróć na pokład i włóż go do systemu naprowadzania (obrazek powyżej), po czym porozmawiaj z nawigatorem. Robot zleci ci kolejne zadanie polegające na znalezieniu przekaźnika radarowego w losowo wybranej lokacji. Możesz opuścić okręt, aby go znaleźć lub naprawić cały system samemu, o ile posiadasz 10 punktów inteligencji.

Po naprawie radaru udaj się do kapitana Żelaznoburtego, który zleci ci odnalezienie łożysk do turbopompy. Znajdują się w fabryce Corvega (mapa #2) na zachód od okrętu. Znajdziesz je na piętrze fabryki, w zielonej skrzyni stojącej w pomieszczeniu biurowym.

Dokonanie wyboru strony konfliktu

Po zdobyciu łożysk i pod warunkiem, że powiedziałeś Mandy, że pomożesz szabrownikom, staniesz teraz przed wyborem. Możesz od razu wrócić na okręt i zamontować łożyska albo skierować się do szabrowników, żeby je uszkodzić. W drugim przypadku również wróć na okręt i zainstaluj je we wskazanym miejscu.

z221

Łożyska masz zainstalować w kabinie kapitana (obrazek powyżej), do której otrzymasz klucz. Warto dodać, że w pomieszczeniu znajdziesz też magazyn podnoszący statystyki.

Wariant I (wybranie strony załogi)

Jeśli opowiedziałeś się po stronie załogi i nie sabotowałeś łożysk, to po ich zainstalowaniu odeprzyj spory atak szabrowników. Następnie wróć do kapitana, który w nagrodę podaruje ci unikalną broń - Salwostrzał oraz poprosi o odpalenie generatora, znajdującego się pod pokładem.

z222

Aby to uczynić opuść okręt i wejdź do drugiego budynku z lewej strony uliczki, z której atakowali szabrownicy. Wejdź na górę po schodach i podejdź do miejsca z włącznikiem (obrazek powyżej). Skorzystaj z niego, aby uruchomić generator i zakończyć misję. Warto jeszcze odwiedzić wieżowiec, na którym zatrzymał się statek - po dotarciu na jego szczyt porozmawiaj ponownie z kapitanem, za co otrzymasz specjalny żeglarski kapelusz podnoszący statystyki.

Wariant II (wybranie strony szabrowników)

Jeżeli wybrałeś stronę szabrowników i zainstalowałeś przerobione łożyska, to obejrzyj eksplozję silników, po czym wejdź na pokład statku. Na miejscu rozpraw się z załogą oraz kapitanem (warto podnieść kapelusz tego ostatniego) i wróć do Mandy. Kobieta zdradzi cię i zaatakuje wraz z resztą szabrowników. Odeprzyj atak, po czym misja się zakończy. .

Następnie: Fallout 4 - Najwyższy czas

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Western VATS - mod do Fallout 4

Nowe dźwięki dla systemu VATS inspirowane klasykami kina dzikiego zachodu.

Zniesienie limitu kompanów - mod do Fallout 4

Zabierz w podróż więcej towarzyszy.

Pierwszy gameplay z polskiego World War 3

Konkurencja dla Battlefielda 3 i 4?