Producent konsol PlayStation - Sony - zdecydował się nie sponsorować organizacji FIFA, walczącej ostatnio z kontrowersjami i oskarżeniami o korupcję.

1

Japońska korporacja wspierała liczne turnieje - w tym Mistrzostwa Świata - w ramach umowy wartej 350 mln dolarów, ale wygasający 31 grudnia kontrakt nie zostanie przedłużony.

Jak donosi serwis informacyjny Nikkei, Sony woli przeznaczyć pieniądze na „kompletowanie reform strukturalnych” w tym roku fiskalnym, ale decyzja związana jest zapewne także z licznymi oskarżeniami pod adresem piłkarskiej federacji, mówiących między innymi o nadużyciach przy wyborze państw-organizatorów Mistrzostw Świata.

FIFA straciła już głównego sponsora - Emirates Airline. Tymczasem Coca-Cola jest „rozczarowana” sposobem, w jaki federacja poradziła sobie z raportem dotyczącym korupcji przy wyborze Kataru i Rosji.

„Istniejący kontrakt z Sony wygasa 31 grudnia i prowadzimy obecnie dyskusje z tą marką” - przyznał rzecznik federacji w oświadczeniu dla The Telegraph.

Reklama