Rośnie sprzedaż konsol w Polsce - informuje portal Forsal. Udział sprzętu PlayStation w lutym wyniósł już 70 procent - przyznaje z kolei przedstawiciel Sony. Tymczasem Microsoft czeka na wrześniową premierę Xbox One w Polsce.

Przyczyną zainteresowania jest zapewne debiut konsol nowej generacji, ale analitycy szacują, że wyższa sprzedaż utrzyma się w kolejnych miesiącach, także dzięki debiutowi Xbox One we wrześniu.

- Konsole coraz częściej zastępują komputery PC. Stało się to głównie za sprawą kontrolerów ruchowych - obecnie całe rodziny poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. A tego pecety zapewnić nie mogą - mówi w rozmowie z Forsal Tomasz Świeściak z Xbox Polska, cytowany przez serwis Gamezilla (dzięki, Polygamia).

- Według GFK Polonia, od początku 2014 r. do końca lutego, udział Sony w rynku konsol domowych wynosił 62 procent. Tylko w lutym PS3 i PS4 osiągnęły poziom 70 proc. udziałów - komentuje Marcin Ziobrowski, dyrektor zarządzający Sony Computer Entertainment Polska.

Co warte odnotowania, przedstawiciel japońskiej firmy dodaje, że 40 proc. z klientów decydujących się na zakup nie posiadało wcześniej żadnej konsoli.

- Nadal mamy problemy z zaopatrzeniem sklepów w dostateczną liczbę nowych konsol. Myślę, że gdyby nie to, sprzedalibyśmy ich jeszcze więcej. PS4 cieszy się tak dużym zainteresowaniem graczy, że nie jesteśmy w stanie na bieżąco zaspokoić tego popytu - wyjaśnia Ziobrowski.

Przedstawiciel Microsoftu zauważa natomiast, że ogólna przewaga Sony na świecie wynika po części z faktu, że Xbox One dostępny jest obecnie w 13 krajach, natomiast PS4 - w 57.

- Wyniki sprzedaży w Polsce w okresie świątecznym 2013 r. pokazują wyraźnie, że popularność konsol rośnie z roku na rok. Jest to jedna z niewielu kategorii RTV, które notują coraz większą sprzedaż - dodaje Świeściak.

W 2011 roku wartość polskiego rynku rozrywki elektronicznej była szacowana na ok. 800 mln zł, a w 2012 r. przekroczyła 1 mld zł - zauważa Forsal.

Reklama