Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Activision ujawniło narzędzie do budowania postaci. Krytykują je nawet pracownicy

Różnorodność od firmy King.

Activision Blizzard ujawniło w weekend wewnętrzne narzędzie do tworzenia zróżnicowanych postaci, opracowane przez firmę King. Pomysł krytykowali nawet pracownicy innych oddziałów korporacji, nazywając podejście „dystopijnym”.

Diversity Space Tool - jak nazywa się inicjatywa - zaczęto rozwijać podobno już w 2016 roku. Celem jest poprawa różnorodności projektowanych postaci, poprzez ocenianie ich pod kątem określonych „cech”, takich jak płeć, kolor skóry, preferencje seksualne i tak dalej.

Wpis na blogu Activision błyskawicznie przeszedł poważne zmiany, ponieważ w sieci rozpętała się mała burza. Wśród przykładów podawano początkowo bohaterów Overwatch, choć sami twórcy z Blizzarda zapewniali na Twitterze, że po raz pierwszy widzą narzędzie na oczy.

Projektantka postaci w tej serii strzelanek - Melissa Kelly - była mało oszczędna w słowach.

„Boże, nasza własna firma robi wszystko, co możliwe, żeby zrujnować jakąkolwiek dobrą wolę, jaką wypracowali twórcy gry” - napisała. „Overwatch nie korzysta z tego dziwnego, dystopijnego wykresu, nasi scenarzyści mają oczy. Graficy: mają oczy. Producenci, reżyserzy i ogólnie wszyscy mają oczy”.

Jak statystyki w Football Manager

„Pierwszy raz widzę to narzędzie. Moim zdaniem różnorodność w grach zwiększymy, jeśli w pomieszczeniu, w którym zapadają decyzje, znajdą się zróżnicowane osoby. Nie ma substytutu dla prawdziwych doświadczeń” - dodała Valentine Powell, zajmująca się interfejsem World of Warcraft.

W odpowiedzi na szeroką krytykę Activision Blizzard usunęło wszystkie przygotowane ilustracje i opublikowało aktualizację, w której firma zapewnia, że narzędzie „nie jest aktywnie używane”. W takim razie po co się nim chwalić? Tego nie wyjaśniono.

Read this next