Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Znamy długość Prince of Persia: The Lost Crown. Gra dostanie perski dubbing

Dwa tryby eksploracji do wyboru.

W sieci pojawiły się pierwsze wrażenia z grywalnej wersji Prince of Persia: The Lost Crown, czyli nadchodzącej odsłony serii, tym razem zrealizowanej w formie gry gatunku metroidvania. Jak możemy się dowiedzieć, gra będzie zawierała m.in. różne poziomy trudności i perski dubbing, a jej przejście zajmie co najmniej 25 godzin.

W przedpremierową wersję gry miała okazję zagrać redakcja magazynu Game Informer, jednocześnie przeprowadzając krótki wywiad z reżyserem gry Mounirem Radim. Jak możemy się dowiedzieć z publikacji, twórcy zakładają, że typowe przejście gry zajmie ok. 25 godzin, jeśli gracz wykona jedynie „kluczowe” zadania i aktywności - wykonując także misje poboczne czas spędzony przy grze zapewne odpowiednio się wydłuży o kolejne kilka godzin.

Osoby, którym zależy na jak największej immersji, zapewne ucieszy fakt, że w grze od dnia premiery znajdziemy też pełny dubbing w języku farsi, czyli używanym na terenie historycznej Persji. Również wzorem wielu niedawnych tytułów Ubisoftu otrzymamy dwa rodzaje nawigacji: z przewodnikiem lub eksploracyjny. Pierwszy będzie nas wygodnie kierował do kolejnych celów misji, podczas gdy drugi wymusi samodzielne odszukanie kolejnego punktu podróży na podstawie znajdywanych wskazówek.

Jeśli natomiast chodzi za filozofią stojącą za produkcją, to reżyser gry zapewnia, że deweloperzy sami wyszli z inicjatywą stworzenia gry z serii Prince of Persia i - co najważniejsze - nie miała być to „jakakolwiek odsłona serii”, ale tytuł z którego będą dumni. Ponieważ zespół składa się głównie z osób, które wcześniej pracowały nad grami Rayman Origins oraz Rayman Legends, zdecydowano się na perspektywę 2D, będącą odniesieniem do pierwszych gier z cyklu.

Radi dodaje, że system walki był w dużej mierze inspirowany dwuwymiarowymi bijatykami w stylu Super Smash Bros lub Street Fighter, które zdaniem dewelopera doprowadziły do perfekcji przedstawianie widowiskowej akcji w dwuwymiarowej perspektywie. Jednocześnie chciano jednak, żeby, w przeciwieństwie do bijatyk, nowe Prince of Persia nie wymagało od graczy zapamiętywania skomplikowanych kombosów i było przystępne dla każdego.

Przypomnijmy, że Prince of Persia: The Lost Crown zadebiutuje już 18 stycznia na PS4, PS5, Xbox Series X/S, Xbox One, PC oraz Nintendo Switch. Premierę poprzedzi udostępnienie darmowego dema, które można ograć przed zdecydowaniem się na zakup.

Read this next