Zmarł pies, który był inspiracją dla Ochłapa z Fallout 4
River miała duży wpływ na grę.
- Odeszła River, czyli Ochłap
- Na suczce bazowano wygląd i zachowanie towarzysza
- Deweloper opisuje, jak duży wpływ miała River na grę
Zmarła suczka owczarka niemieckiego, na której wyglądzie i zachowaniu bazował Ochłap z Fallout 4. O śmierci River poinformował jeden z deweloperów gry.
„Pożegnałem River, którą większość z was zna jako Ochłapa z Fallout 4” - napisał Joel Burgess, współtwórca Fallouta 3, 4 oraz 76, a aktualnie szef studia Capybara Games. „Powiedzieć, że mam złamane serce, to za mało, ale nie będę jej tu wychwalał pod niebiosa. Zamiast tego powiem, jaki miała wpływ na grę”.
I said goodbye today to River, who most of you know as Fallout 4’s Dogmeat.
— Joel Burgess (@JoelBurgess) June 27, 2021
Heartbroken doesn't cover it, but I won’t eulogize her here. For twitter, I thought it'd be appropriate to look back at her impact on that game.
(plus, writing about game dev hurts less than grieving) pic.twitter.com/ayN1Vd6oqQ
Ochłap to jeden z opcjonalnych kompanów w Fallout 76 - jedyne zwierzę, które może wcielić się w towarzysza. Pies wyszukuje dla gracza przedmioty i przynosi je w pysku, wykrywa też wrogów i unieruchamia ich. „Chcieliśmy [aby Ochłap - red.] był przede wszystkim kompanem, a dopiero potem wsparciem w boju”.
River uczestniczyła w „niezliczonych” spotkaniach studia pracującego nad Fallout 4 - i nie tylko po to, by nagrywać materiały referencyjne, które następnie przeradzały się w animacje psa w grze. Deweloper podkreśla, że głównym zadaniem „aktorki” było po prostu bycie z zespołem. „Im bardziej pogłębiała się ich relacja z psem, tym bardziej widzieli Ochłapa jako postać, przyjaciela” - napisał Burgess.
River attended countless meetings; but not just to be poked, prodded, recorded and filmed as reference - her biggest job was just to BE with the team.
— Joel Burgess (@JoelBurgess) June 27, 2021
The more they bonded with her, the more they saw Dogmeat as a character - a friend. pic.twitter.com/JLpV3006cK
Wygląd zwierzęcia został niemal w pełni przeniesiony do cyfrowej wersji, przy czym łaty na sierści River okazały się być sporym ułatwieniem przy przechwytywaniu póz czy min, jakie wykonywała. Ochłap nie tylko wygląda, ale zachowuje się jak swój pierwowzór.
„River dość wcześnie wpłynęła na sposób, w jaki Ochłap się porusza. Jean Simonet [były deweloper w Bethesdzie - red.] i ja zabieraliśmy River na długie spacery i zauważyliśmy, że często gna do przodu, ale po chwilę zatrzymuje się i patrzy w tył, sprawdzając, czy idę. To zachowanie przenieśliśmy do gry. Sprawia ono, że łączysz się z psem”.
River really loved making people happy... sometimes by bringing us large objects. Her intentions were pure, but her judgement wasn't always perfect.
— Joel Burgess (@JoelBurgess) June 27, 2021
This helped inspire the item-fetching and seeking behaviors, worked on by @jonpaulduvall & @RadHamster, among others. pic.twitter.com/1W171AD8Hd
Mechanikę szukania przez Ochłapa przedmiotów i przynoszenia ich właścicielowi również oparto na dokonaniach River. „Miała dobre zamiary, ale jej ocena [przydatności przedmiotów - red.] nie zawsze była odpowiednia”.
Joel Burgess zaznaczył też, że pies zachowuje się w Fallout 4 inaczej niż pozostali towarzysze. „On przede wszystkim cię chroni, czasami rzucając się wprost na linię ataku i dając ci czas oraz możliwość rozprawienia się z zagrożeniem. Jeśli kiedykolwiek mieliście owczarka niemieckiego, zrozumiecie”.
„[Ochłap - red.] cię kocha. I jeśli River pozostawiła po sobie właśnie miłość, to jestem zadowolony. Spoczywaj w pokoju, dziewczyno” - zakończył długą serię wpisów Joel Burgess.