Twórcy Baldur's Gate 3 naprawili patch i obiecują zmiany
By problemy się nie powtórzyły.
Studio Larian - twórcy Baldur's Gate 3 - zmieniają sposób publikowania aktualizacji, by nie powtórzyły się problemy, które zmusiły deweloperów do wycofania ostatniego patcha.
Hotfix #4 - o nim mowa - został już opublikowany ponownie i działa poprawnie. „Zdajemy sobie sprawę z frustracji spowodowanej tą sytuacją i chcemy przeprosić. Właśnie dlatego wprowadzamy zmiany” - napisano w komunikacie towarzyszącym łatce na Steamie.
Twórcy wyjaśniają następnie, co poszło nie tak: „Hotfix #4 przeszedł rygorystyczny proces kontroli jakości i został wczoraj potwierdzony jako gotowy do wydania. Jednak niemalże w ostatniej chwili uruchomiliśmy rekompilację, by zmienić numer wersji”.
„Wersja, która w ten sposób powstała, była niestety obarczona błędami kompilatora, które powodowały, że niektóre wyjątki, które normalnie nie powodowałyby awarii, powodowały - zgadliście - awarie” - wyjaśnia Larian. „Niektóre błędy kompilatora, jak te, są ekstremalnie rzadkie i nie byliśmy na nie przygotowani. A powinniśmy być. Zawaliliśmy sprawę”.
Jak dodano, deweloperom nie sprzyjał także czas. Centrala w Europie słodko spała, więc nad błędami pracowały zespoły w Kanadzie oraz w Malezji. Aby wyeliminować podobne wydarzenia w przeszłości, studio podejmuje teraz odpowiednie kroki.
„Upewnimy się, że każda zmiana wprowadzona w przyszłych wersjach - bez względu na to, jak mała lub nieszkodliwa - zawsze przejdzie przez pełny i kompleksowy proces kontroli jakości, który obejmuje globalny, wewnętrzny zespół kontroli jakości, testy automatyczne, testy jednostkowe i testy zgodności z zapisanymi grami” - zapewniono.