Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca silnika graficznego Fox Engine dołącza do Bandai Namco

Jednak nie u Kojimy.

Dyrektor technologiczny w Konami - Julien Merceron - zasłynął ostatnio jako twórca udanego silnika graficznego Fox Engine, sprawnie napędzającego między innymi Metal Gear Solid 5. Teraz inżynier poinformował, że obejmie identyczne stanowisko w Bandai Namco.

Jak zapewnia nowy pracodawca, Merceron zajmie się „rozwojem kluczowych technologii dla tworzenia zawartości na różnych platformach”. Nie podano żadnych szczegółów na temat konkretnych projektów, lecz na horyzoncie jest między innymi Ni No Kuni 2.

Julien Merceron miał opuścić Konami we wrześniu, rzekomo niezadowolony z kierunku, jaki obrała firma, mówiącego o zakończeniu prac nad dużymi grami konsolowymi typu „AAA”, z wyjątkiem kolejnych odsłon serii Pro Evolution Soccer.

Te doniesienia już dementowano i rozpoczęto poszukiwanie pracowników do kolejnego Metal Gear, ale może to być przecież gra mobilna.

Sam deweloper w swoim imponującym CV ma także pracę jako główny programista Ubisoftu, dyrektor technologiczny Crystal Dynamics (Tomb Raider), IO Interactive (Hitman) i Square Enix.

„Bandai Namco jako grupa prawdziwie multimedialna wykracza poza gry, więc wiem, że sporo się nauczę!” - komentuje Merceron. „Praca z tak wieloma doświadczonymi ludźmi i przyjaciółmi oraz koncentracja na szerszym spektrum rozrywki to życiowa szansa!”

Część graczy miała nadzieję, że po udanym Metal Gear Solid 5 deweloper dołączy do nowego studia Hideo Kojimy, lecz postawił jednak na bezpieczniejszą pracę w dużej firmie.

Read this next