Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Konami kończy z produkcją dużych gier na konsole, poza PES - raport

Odchodzi też dyrektor techniczny.

Konami wstrzymuje dalsze prace nad dużymi grami konsolowymi typu „AAA”, z wyjątkiem kolejnych odsłon serii Pro Evolution Soccer i nie ma planów na większą odsłonę Metal Gear - wynika z informacji opublikowanych nieoficjalnie przez serwis Gameblog i zweryfikowanych przez Eurogamer.

Coś się kończy?

Firmę opuścił podobno także dyrektor techniczny Julien Merceron. Kluczowy twórca silnika Fox Engine ma być niezadowolony z tego nowego kierunku działalności, stawiającego na produkcje mobilne.

Poza debiutującym niedługo komponentem sieciowym Metal Gear Online do Metal Gear Solid 5 oraz wydanym już Pro Evolution Soccer 2016, konsolowe plany Konami świecą pustkami. Firma ma jednak licencję na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, z czego zapewne zamierza skorzystać.

Problemy japońskiej korporacji zdają zaczynać się wraz z odejściem Hideo Kojimy i zamknięciem Kojima Productions. Legendarny twórca serii Metal Gear miał popaść w konflikt z zarządem, który nie chciał dłużej finansować rosnącego budżetu The Phantom Pain. Gra kosztowała podobno 80 milionów dolarów (czyli tyle samo, co Wiedźmin 3 - razem z marketingiem).

Inne kłopoty w firmie to ostatnie doniesienia japońskiej gazety Nikkei, piszącej o pogarszającej się „kulturze pracy”: przenoszeniu pracowników pomiędzy działami, monitorowaniu przerw obiadowych czy ograniczaniu komunikacji z mediami.

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze