Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Dragon's Dogma 2 chwali otwarty świat gry. „Nic tu nie jest oskryptowane”

Nawet najbardziej szalone scenariusze.

Pierwsze zwiastuny Dragon's Dogma 2 wykreowały obraz całkiem nieźle zapowiadającego się RPG. Niektóre fragmenty gameplayu wyglądały nawet nieco zbyt dobrze, co budziło podejrzenia, że zostały wykreowane na potrzeby marketingu. Reżyser produkcji zapewnia jednak, że to wszystko zasługa złożności świata.

Hideake Itsuno opowiadał o grze w rozmowie z magazynem EDGE, przytaczając historię o tym, jak pewnego razu podczas rozgrywki napotkał na drodze trolla, który w mgnieniu oka rozniósł jego drużynę w pył. „Z braku lepszej alternatywy zacząłem po prostu uciekać” - wyjaśnia reżyser, cytowany przez serwis GamingBolt. „On i tak ciągle za mną podążał. Nie miałem pewności, czy uda mi się przeżyć”.

Ucieczka zakończyła się pomyślnie, gdy postać Itsuno dotarła do wioski zaludnionej przez podejrzanie pomocnych mieszkańców. „To wygladało jak oskryptowana sytuacja, ale w Dragon's Dogma 2 nic nie jest oskryptowane. Nie ma tu niewidzialnych triggerów, które uruchomią jakieś wydarzenie. Wszystko, co się wtedy stało, wydarzyło się dzięki złożonym systemom dynamicznego świata".

Wygląda więc na to, że zaprezentowana podczas Tokyo Game Show widowiskowa scena, w której bohaterowie przemienili trolla w most na przepaścią, także może być w grze codziennością. Producent Yoshiaki Hirabayashi dodał w rozmowie, że podobne sytuacje przydarzały podczas 15-minutowych playtestów na wspomnianej imprezie.

15 minut to stosunkowo krótki czas, ale kiedy testowaliśmy ten krótki segment gry, członkowie zespołu co chwilę podchodzili do mnie, mówiąc: »chodź i zobacz, co się własnie stało!«” - opowiadał Hirabayashi. „Nawet tak krótki fragment gry potrafił nas zaskoczyć”.

Bez wątpienia brzmi to całkiem zachęcająco i pasuje do wcześniejszych wypowiedzi, w których twórcy porównywali Dragon's Dogma 2 do GTA 5. „Za każdym razem, gdy zwiedzałeś miasto, mogło wydarzyć się wiele interesujących losowych sytuacji. Wydawało się, że wszystkiego rodzaju dziwne wypadki mają miejsce niezależnie od tego, czy gracz tam jest czy nie” - opowiadał w wywiadzie Itsuno. „To poczucie żywego świata to coś, co zdecydowanie staram się osiągnąć w Dragon’s Dogma 2”.

Dragon's Dogma 2 nie ma jeszcze daty premiery. Wiemy jedynie, że tytuł trafi na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Read this next