Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tomb Raider 3 - Zaginione miasto Tinnos, Oceaniczna Maska, klucz Uli

Zbadaj ruiny starożytnej cywilizacji.

Zaginione miasto Tinnos to przedostatnia misja główna w Tomb Raider 3. Rozpoczniesz ją po zadaniu Kopalnia RX-Tech. Twoim zadaniem będzie odnalezienie czterech masek oceanicznych oraz dwóch kluczy Uli.


Na tej stronie:


Klucze Uli

Po rozpoczęciu misji rozpocznij wspinaczkę po drabinie w lewym rogu. Gdy dotrzesz do okna na ścianie znajdziesz dźwignię do przestawienia. Teraz zeskocz w dół i przejdź przez przejście obok, gdzie znajdziesz klucz. Użyj go przy bramie w przeciwnym krańcu pomieszczenia.

Wyjdź po drabinie za otwartą kratą i otwórz kratę w górnym korytarzu - skrót. Dodatkowo użyj wajchy [1], potem zjedź po rampie [2] i użyj kolejnej dźwigni na dole. Teraz przejdź do korytarza w przeciwległym rogu areny. Wyjdź na półpiętro i naciśnij przyciski: pierwszy, drugi oraz ostatni. W ten sposób otworzysz kratę.

Przy końcu drogi przeskocz w lewo na śnieg i stąd na drugi fragment ścieżki. Na jej końcu wejdź przez wąskie przejście przy skałach. Pokonaj dwóch silnych przeciwników i za huśtającymi się lampionami skręć na korytarzu w lewo. Na arenie musisz pokonać kolejne trzy potwory na ciasnej arenie. Przejdź za lewe drzwi [3] i użyj dźwigni, potem wespnij się na gzyms i przejdź przez ciasne przejście [4].

W kolejnej sali musisz przełączyć aż pięć dźwigni: pierwsze dwie znajdują się za wąskimi przejściami na wprost i na prawo, do kolejnych [5] [6] [7] musisz doskoczyć po kolei. By aktywować [7] musisz powrócić na samą górę i przełączyć dźwignię na wprost wejścia, by przywrócić boczną platformę, potem przejdź po suficie do wnęki. Zejdź na dół i przez otwartą bramę. Trzymaj się prawej ściany, by zebrać z wnęki drugi klucz Uli.


Pierwsza Oceaniczna Maska

W przeciwległym rogu areny znajduje się drabina, na której szczycie umieścisz klucz w zamku i przejdziesz do pokoju z jasnym promieniem światła. Idź na schody i przejściem na wprost, potem przejdź przez bagno, trzymając się cały czas prawej ściany, aż dotrzesz do półki, na którą możesz się wspiąć.

Na końcu drogi przez jaskinię znajdziesz maskę na ołtarzu. Po jej zebraniu uciekaj, aż ziemia przestanie się trząść. Po dotarciu do drabiny zejdź na dół, za lampionami użyj dźwigni i wspinaj się po kolejnej drabinie. Na szczycie wskocz obok kraty, która otworzy się, kiedy staniesz obok.


Druga Oceaniczna Maska

Ponownie trafisz do pomieszczenia ze światłem pośrodku. Wejdź na górę po schodach, odwróć się i idź w prawo. Wskocz do wody i przepłyń kanałem do obrotowego mechanizmu, po czym wpłyń w lewą wnękę i użyj dźwigni. Przepłyń prawą wnęką i użyj dźwigni przy kolejnym rotorze, teraz po jego prawej stronie. Otwiera ona kratę poniżej wiatraka. Za nią znajdziesz drugą oceaniczną maskę. Po jej zebraniu użyj wajchy obok.

Wróć do wody i płyń cały czas przed siebie trzymając się dna. Za kolejnymi turbinami znajdziesz dźwignię, która odblokuje dalszą drogę w podwodnym korytarzu. Gdy wypłyniesz użyj dźwigni i wróć do pomieszczenia ze światłem.


Trzecia Oceaniczna Maska

Ponownie wejdź na piętro, tym razem obierz lewą ścieżkę. Trafisz do labiryntu. Skręć w drugą drogę po prawej - gdzie znajduje się posąg z płomieniem - potem trzymaj się do końca drogi lewej ściany, a dotrzesz do wyjścia. Pokonaj prostą pułapkę unikając kolców i zbierz trzecią maskę, po czym opuść obszar używając drzwi, które otworzą się obok. Poczekaj aż się zamkną i będziesz mógł zeskoczyć do dziury z wodą.


Czwarta Oceaniczna Maska

Powrócisz do rozdroża ze światłem. Na piętrze idź na wprost. Trafisz do pomieszczenia ze słupami - niektóre z nich nie zapłoną, gdy na nich staniesz, zaś po innych, jeśli szybko przebiegniesz i przeskoczysz dalej bez zatrzymywania się, nie otrzymasz żadnych znaczących obrażeń. Jeśli jednak dłużej zostaniesz w miejscu, zostaniesz podpalony bez możliwości ugaszenia płomieni. Jeśli będziesz szybki, dasz radę zebrać również apteczkę i amunicję z ostatniego słupa.

W drugiej sali musisz przeskakiwać po niemal niewidocznych platformach, gdy mechanizmu nie plują ogniem. Jesteś bezpieczny, gdy chwytasz się krawędzi. Dźwignia na prawej ścianie wyłącza jedynie ostatni mechanizm przed bramą, ta zaś otworzy się, gdy przy niej staniesz. Uważaj jeszcze na lampę na wahadle przed maską.

Mając wszystkie maski umieść je wokół snopu światła na rozdrożu, a będziesz mógł skoczyć w miejsce, z którego się wydobywało. Jeśli mimo tego zabiegu nadal promień nie zniknął, upewnij się, że umieściłeś klucz Uli w pobliskim zamku przed wejściem na rozdroże.

Następnie: Tomb Raider 3 - Meteorytowa jaskinia, boss Willard

Spis treści: Tomb Raider 3 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 3 - Kopalnia RX-Tech, wagonik, korbka, akumulator

Read this next