Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tomb Raider 2 - Opera, skrzynka, płytka

Opis przejścia czwartej lokacji w TR2.

Opera to czwarta lokacja w grze Tomb Raider 2. Trafisz do niej po przejściu Kryjówki Bartoliego. Napotkasz tu znacznie większą ilość przeciwników i pułapek.


Na tej stronie:


Dostań się do opery, ozdobny klucz

Najpierw idź w lewo i użyj przełącznika na ścianie [1] przy lampce. Potem wskocz przez otwartą klapę [2] - licz się z obrażeniami od upadku. Tam znajdziesz ozdobny klucz. Teraz skacz do prawego krańca obszaru.

Zawiśnij z krawędzi i przejdź w lewo, do okna. Wybij je, po rozbitym szkle przejdziesz bezpiecznie trzymając klawisz chodu. Złap się drabiny i wspinaj się na jej szczyt. Tam znajduje się zamek na zebrany ozdobny klucz. Wyjdź wyżej, przeskocz po zniszczonych deskach i dotrzyj do kopuły - tu znajdziesz czterech ludzkich przeciwników i dwa psy, dlatego postępuj ostrożnie.

Jedyna droga z kopuły prowadzi do miejsca, gdzie wisi skrzynia. Użyj wajchy, która otworzy zapadnię. Tam znajdziesz kolejną dźwignię. Zeskocz w dół i wciśnij przycisk, potem wróć wyżej. Wspinaj się do lewego okienka i zeskocz. Znajdujesz się teraz w operze.


Opera, skrzynka przekaźnikowa

Zeskocz z balustrady do wody poniżej, wypłyń i idź na scenę. Skręć w lewo i użyj dźwigni. Teraz idź na drugą stronę. Wskocz na deski nad wejściem i kieruj się do wnęki w rogu areny poczynając od złapania się ukośnej krawędzi. Gdy się wespniesz użyj dźwigni. Kolejna znajduje się nad sceną (za drugim workiem). Zeskocz teraz na scenę - użyta dźwignia otworzyła klapę w podłodze.

W wodzie znajduje się jeszcze jedna dźwignia, a gdy zanurkujesz, znajdziesz kamienną figurkę smoka. Teraz zlokalizuj drabinę i podnieś leżący pod nią przedmiot "skrzynka przekaźnikowa", po czym wspinaj się na najwyższe piętro w operze. Przejdź do korytarza po ukosie i umieść przekaźnik w urządzeniu elektrycznym na ścianie. Teraz możesz zebrać złotą figurkę, gdy odwołasz windę w dół.


Winda, płytka drukowana, wentylacja

Zjedź windą w dół i pokonaj dwóch napastników. Potem odwołaj windę przełącznikiem na ścianie i wejdź do wody pod nią. Trzymaj się lewej ściany, by znaleźć płytkę drukowaną. Wróć i teraz trzymaj się prawej ściany - znajdziesz tam dźwignię, która otwiera kratę obok umożliwiając ci wspinaczkę.

Trafisz teraz do szatni. Użyj przełącznika i wejdź do wentylacji. Podnieś zdobiony klucz i idź dalej. Stojąc przed wiatrakiem używaj skoku w miejscu z krawędzi - musisz wskoczyć na pierwszy wentylator pojedynczym wyskokiem, bez łapania się platformy. By podejść do krawędzi tyłem, wyciągnij broń i trzymaj klawisz chodu, następnie kierunkowy w tył. Lara zacznie wykonywać powolne kroki w tył bez ryzyka, że spadnie. W tym miejscu możesz też zebrać jadeitową figurkę.

Pociągnij skrzynię i otwórz wyjście na zewnątrz przyciskiem na ścianie. Teraz wypchnij skrzynię na zewnątrz. Wskocz za szyby na półpiętrze i wypchnij drugą skrzynię, dzięki czemu będziesz mógł wspiąć się do góry. Idź w lewo i na końcu wspinaj się wyżej, potem przejdź na drugi kraniec opery, gdzie umieścisz znaleziony wcześniej klucz.

Wciśnij przycisk na ścianie i wspinaj się na wyższe piętro. Tu umieścisz płytkę drukowaną [3], nie zapomnij też użyć dźwigni [4] obok niej - spowoduje to podniesienie się kurtyny. Potem wróć do opery i idź na scenę za przejście. Pokonaj wrogów i wysuń ruchomą skrzynkę.

Teraz wspinaj się po skrzynkach do wyjście u góry i idź po ukosie do lampy. Nie zeskakuj jednak w dół, a użyj dźwigni na ścianie i idź na wprost, do drugiego magazynu. Tu musisz pokonać napakowanego przestępcę - wykorzystaj najsilniejszą broń jaką posiadasz (nawet granatnik, choć najlepiej zapewne spiszą się Uzi). Dobrze, jeśli wskoczysz na inne skrzynie, by uniknąć ataku psów.

Na koniec wskocz na skrzynie i idź w stronę wejścia - na prawej ścianie na wysokości znajduje się przełącznik. Otwiera on wyjście z tyłu magazynu, którym uciekniesz z lokacji. Następny poziom to Morska platforma wiertnicza.

Następnie: Tomb Raider 2 - Morska platforma wiertnicza, karta dostępu

Spis treści: Tomb Raider 2 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 2 - Kryjówka Bartoliego, biblioteka, detonator

Read this next