Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Powrót do Egiptu

Trzecie zadanie rozszerzenia DLC do TR1.

Po ukończeniu lokacji Rój w Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy rozpoczniesz zadanie Powrót do Egiptu. Ponownie zostajesz pozbawiony wszelkiego wyposażenia z poprzedniego zadania. Na początku bardzo dbaj o zdrowie, bowiem dostępność apteczek jest znikoma.

Rozpoczynasz w znanym pomieszczeniu ze sfinksem, tym razem przy podwyższonym poziomie wody. Zanurkuj w prawo do zdobionego przejścia. Następnie wespnij się na suchy ląd na prawej ścianie. Pokonaj dwie pumy i za wyjściem skręć w lewo, by zebrać strzelbę.

Potem płyń w stronę konstrukcji i użyj podwodnej dźwigni. By się stamtąd wydostać, wespnij się na środkowy blok piasku i nie używając strzałek kierunkowych natychmiast naciśnij skok, by wybić się na pomnik z kotem. Stąd dostrzeżesz na prawej ścianie drzwi, które otworzyłeś wajchą. Na końcu drogi uważaj, by nie wylądować na kolcach. Możesz pomiędzy nimi poruszać się bez zranienia, gdy przytrzymasz klawisz chodu.

Idź w lewo i pociągnij ruchomy blok, drugi popchnij. Zbierz złoty klucz i pokonaj dwie pumy oraz dwa krokodyle, potem idź po mostku do góry. Odwiedź przeciwny kraniec, by zebrać apteczkę. Ponadto, jeśli zanurkujesz do tunelu pod mostem, znajdziesz tam pistolety Magnum.

Za mostem możesz wspiąć się na samą górę (apteczka), jednak twój cel to pierwsze przejście w bok. Pokonaj krokodyla i zawiśnij z krawędzi. Na końcu wskocz obok posągu kota, a za nim znajdziesz zamek na złoty klucz.

W kolejnym pomieszczeniu przeczekaj toczące się kule. Musisz zeskoczyć w dół i podążać w lewo, by dostać się do dźwigni. Potem wróć na górę i przejdź wrotami obok spadających kul. Przeskocz po mostkach i wskocz do zbiornika wodnego. Płyń szybko, by uniknąć ataku krokodyli. Wypłyniesz na świeżym powietrzu.

Zabij pumę i wskocz na wysoki blok. Tu zaatakują cię dwie mumie. By zakończyć poziom, wystarczy iść przez most na nieruchomą mumię. Jeśli jednak skoczysz w prawo, możesz znaleźć na końcu drogi Uzi, które przydadzą ci się w kolejnej misji Świątynia Kota.

Następnie: Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Świątynia Kota, ozdobny klucz

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 Niedokończone sprawy - Rój

Read this next