Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Steam zakazuje chwalenia się nagrodami i ocenami na grafikach promocyjnych gier

Przejrzystość przede wszystkim.

Valve zmieniło zasady, dotyczące projektowania przez twórców grafik promocyjnych gier. Według nowych wytycznych, deweloperzy nie mogą na nich chwalić się między innymi ocenami czy nagrodami danego tytułu.

Jak możemy przeczytać w instrukcji opublikowanej na blogu Steamworks, zmiana ma ułatwić graczom poszukiwanie gier do kupienia, ponieważ obecne grafiki potrafią być rozpraszające lub dezorientujące.

Zaobserwowaliśmy dodawanie do grafik elementów powodujących u klientów dezorientację, a niekiedy nawet wprowadzające w błąd. Przykładowo gdzieniegdzie logo gry stało się tak małe, że graczom ciężko jest odczytać jej nazwę. W innych przypadkach grafiki są zatłoczone odznakami nagród i ocenami do tego stopnia, że stają się rozpraszające i mało czytelne, a niektóre miniatury zawierają nieaktualne oceny” - czytamy w wyjaśnieniu.

Zauważono też, że na grafiki często dodawane są teksty w języku angielskim, który może być niezrozumiały dla części użytkowników. W związku z tym, twórcy grafik promocyjnych muszą kierować się poniższymi zasadami:

  • Grafiki promocyjne mogą zawierać jedynie powiązany obrazek, nazwę gry i oficjalny podtytuł;
  • Nie wolno umieszczać na grafikach ocen tytułu, nawet tych wystawionych przez użytkowników Steam;
  • Nie wolno umieszczać nazw nagród, ich symboli oraz logo;
  • Nie wolno umieszczać opisów marketingowych oraz informacji o promocjach, takich jak teksty „wyprzedaż” lub „do 90% taniej”;
  • Nie wolno umieszczać elementów promujących inny produkt, nawet jeśli należy do tej samej serii;
  • Nie wolno umieszczać żadnego innego, niepowiązanego testku
  • Wolno umieszczać informacje o dużych aktualizacjach i wydarzeniach;
  • Należy zlokalizować cały tekst, przynajmniej na języki, które obsługuje gra;
  • Można dodać tylko opis nowej zawartości, wydarzenia sezonowego, przepustki bitewnej, DLC lub podobnej nowej zawartości.
Przykłady „niepoprawnej” i „poprawnej” grafiki. Źródło: Steamcommunity.com

Ponadto, wszystkie grafiki promocyjne muszą zawierać czytelne logo/nazwę produktu oraz odpowiednie wymiary. Niezależnie od zawartości gry, obrazy muszą spełniać normy kategorii wiekowej PG-13. Zmiany wejdą w życie od 1 września tego roku.

Read this next