Star Wars Squadrons - ujawniono listę dostępnych myśliwców
Osiem maszyn podzielonych na cztery klasy.
EA Motive ujawniło listę myśliwców, które pojawią się w grze. Deweloperzy oddadzą do naszej dyspozycji osiem jednostek - po cztery dla Nowej Republiki i Imperium.
Maszyny podzielono na cztery klasy. Są to fighter (najbardziej zrównoważone i uniwersalne statki), interceptor (charakteryzują się wysoką zręcznością i szybkością), bomber (powolne, ale zadają duże obrażenia) oraz support (wspierają towarzyszy, naprawiając ich okręty, mogą też zastawić pułapki na wrogów). Poniżej pełna lista modeli, jakie trafią do gry:
- T-65B X-Wing (fighter) - Nowa Republika
- BTL-A4 Y-Wing (bomber) - Nowa Republika
- RZ-1 A-Wing (interceptor) - Nowa Republika
- UT-60D U-Wing (support) - Nowa Republika
- TIE Fighter - Imperium
- TIE Bomber - Imperium
- TIE Interceptor - Imperium
- TIE Reaper (odpowiednik support) - Imperium
Wszystkie myśliwce posiadają główną broń, środki obronne, kadłub, silniki i dwie unikalne zdolności. Nie zabraknie różnic: każda maszyna będzie się inaczej prowadziła i pełniła inną rolę na gwiezdnym polu bitwy. Do tego trzy jednostki (TIE Fighter, TIE Bomber i TIE Interceptor) pozbawione są tarcz, co nadrabiają nieco wyższą szybkością, zręcznością i siłą rażenia.
Ujawniono też szczegóły na temat systemu zarządzania mocą, czyli jednego z kluczowych mechanizmów rozgrywki. Moc jednostki kierowana jest do silników, laserów i tarcz - docelowo w zrównoważonym stopniu. Pojawi się jednak możliwość przekazania więcej energii do konkretnego elementu, co przyniesie korzyści, ale negatywnie wpłynie na inny obszar.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/star_wars_squadrons_kokpit.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Przykładowo podniesienie mocy laserów przyspieszy ich ładowanie, ale jednocześnie zmniejszy prędkość myśliwca i obniży wytrzymałość tarcz. Twórcy podkreślają, że najważniejsze jest więc rozsądne zarządzanie zasilaniem.
Star Wars Squadrons ukaże się 2 października na PC, PS4 i Xbox One.
Źródło: EA