Returnal nie można zapisać w trakcie gry, ale prawdopodobnie się to zmieni
Twórcy reagują na zdanie społeczności.
- Returnal resetuje dane podejście po wyjściu z gry
- Można temu zapobiec, „zawieszając” konsolę, ale gracze proszą o lepsze rozwiązanie
- Twórcy najpewniej odpowiedzą na problem
O ile Returnal zachowuje pewne kluczowe postępy poczynione w trakcie przygody, to wyłączenie gry w trakcie trwania tzw. cyklu oznacza konieczność rozpoczęcia zabawy od pierwszego poziomu po ponownym uruchomieniu produkcji. Brak opcji „zapisz i wyjdź” spotkał się z krytyką internautów, ale studio Housemarque zasugerowało, że pracuje nad rozwiązaniem problemu.
„Słyszymy społeczność i kochamy was wszystkich. Nie mamy jeszcze nic do ogłoszenia, ale grajcie dalej i cieszcie się wyzwaniem, jak tylko możecie!” - napisało fińskie studio na Twitterze, odpowiadając na wpis na Reddicie, którego autor sugeruje wdrożenie opcji zapisu do Returnal.
„Ludzie, którzy mają dużo zajęć, muszą zapisywać grę!” - czytamy w publikacji. Aby „nie zniszczyć rogue-like'owego charakteru gry”, użytkownik Reddita sugeruje, aby gracze nie mieli możliwości wyboru zapisu, który chcą wczytać, a także aby zapisy usuwały się automatycznie po śmierci bohaterki.
„Binding of Issac to jeden z klasyków gatunku [rogue-like - red.], a pozwala zapisać, a potem wrócić do gry” - argumentuje jeden z komentujących. „To nie oszustwo, skoro tylko pauzujesz rozgrywkę, a kiedy giniesz, i tak wszystko tracisz”.
Doświadczeniami wynikającymi z braku możliwości zapisu podzielił się też Chris Tapsell, nasz brytyjski kolega, który recenzował Returnal dla Eurogamer.net: „Zatrzymałem grę w trakcie mojego najlepszego podejścia i wróciłem dwie minuty później, by ujrzeć, że moje PS5 jest w trakcie automatycznie uruchomionej aktualizacji. Straciłem postępy w tej rozgrywce, czyli mniej więcej cały poranek gry”.
Aktualnie istnieje sposób na „zapisanie” Returnal w trakcie cyklu - a właściwie obejście braku możliwości zapisu, kiedy musimy zrobić sobie dłuższą przerwę. Chodzi o przejście konsoli w tryb spoczynku, co pozwala „zawiesić” grę bez jej wyłączania, a jednocześnie zaoszczędzić na zużyciu energii elektrycznej.
Zobacz także: Returnal - Poradnik, Solucja