Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ratatan rozbił bank. Twórcy Patapon zebrali na niego 10 razy więcej, niż zakładali

A projekt ufundowano w godzinę.

Zakończyła się crowdfundingowa kampania Ratatan na Kickstarterze. Nie dość, że twórcy tego „duchowego spadkobiercy” Patapon osiągnęli ustalony minimalny cel w zaledwie godzinę, to na koniec otrzymali kwotę dziesięciokrotnie go przebijającą.

Zespół ustalił cel na 20 milionów jenów (ok. 137 tys. dolarów), natomiast łączna suma wpłat od wspierających osiągnęła kwotę 219,3 milionów jenów (ok. 1,5 miliona dolarów). Oznacza to, że twórcy zrealizują mnóstwo dodatkowych celów, przede wszystkim tryb online i wersję konsolową, ale także planowaną współpracę z Davidem Wise'em, byłym kompozytorem Rare, odpowiedzialnym m.in. za muzykę w Donkey Kong Country.

Deweloperzy podziękowali wspierającym we wpisie na Kickstarterze: „Jesteście naprawdę najlepszą społecznością fanów i jesteśmy zaszczyceni, że możemy rozwijać tę grę z wami (...). Wzmocniliście nas i daliście nam wielką szansę. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by uczynić ten projekt takim, z którego będziecie dumni”.

Pierwsza odsłona Patapon zadebiutowała na PSP w 2007 roku. Następnie seria uzyskała jeszcze dwa sequele na przenośną konsolę, a potem remastery dwóch pierwszych odsłon na PS4. Cykl stanowi unikalne połączenie gry strategicznej oraz rytmicznej. Wcielamy się w dowódcę plemienia tytułowych istot, a naszym zadaniem jest wybijać na bębnach różne rytmy, instruujące wojowników do marszu naprzód, ataku, obrony lub wycofania się.

Ratatan będzie bazowało na tych samych zasadach, lecz twórcy planują dostosować grę do współczesnych trendów i uczynić zabawę ciekawszą poprzez dodanie elementów roguelike. Zespół zakłada, że premiera odbędzie się na początku 2025 roku - teraz już nie tylko na PC, ale także konsolach.

Read this next