Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Przestańcie nękać deweloperów - apelują twórcy Battlefield 2042

Nieładnie.

Electronic Arts ponownie musi stanąć w obronie deweloperów Battlefield 2042 i apeluje do graczy, by ci powstrzymali się przed toksycznym zachowaniem i nękaniem twórców w sieciach społecznościowych.

„Jesteśmy ostatnio świadkami wzmożonego nękania wymierzonego w członków zespołu deweloperskiego - napisano w komunikacie na Twitterze. „Wszystkie nasze studia odpowiedzialne za Battlefield są otwarte na konstruktywne opinie i krytykę naszych gier”.

„Aby jednak podtrzymać zdrowy i otwarty dialog ze społecznością, musimy chronić nasze zespoły i pracowników przed toksycznością i nękaniem. Uważamy, że na takie zachowanie nie ma miejsca ani w naszej grze, ani w społeczności Battlefield”.

Electronic Arts dodaje, że jeśli sytuacja się nie poprawi, firma może sięgnąć po „odpowiednie działania”, przewidziane w ramach umowy licencyjnych i wytycznych dla społeczności. Nie jest to pierwszy raz, gdy amerykańska korporacja musi sięgać po podobne słowa. Podobnie było na początku ubiegłego roku, zaraz po - delikatnie pisząc - nie do końca udanej premierze BF2042.

Wtedy na krótko zamknięto oficjalne forum w serwisie Reddit, które stało się „niebywale toksyczne”. „Prowadzenie nawet prostej dyskusji stało się niemal niemożliwe bez wzajemnego obrzucania się błotem, co naprawdę zaczyna szkodzić całej społeczności i każdemu, kto jest jej częścią” - napisano wtedy.

Nie jest obecnie, co dokładnie skłoniło wydawcę do wystosowania nowej odezwy. Zwłaszcza, że obecnie - wiele aktualizacji po wspomnianej premierze - o najnowszej odsłonie serii wspomina się raczej w pozytywnym tonie. W komentarzach pod wpisem na Twitterze znaleźć można jednak na przykład „interesującą” opinię, że twórcy gry o wojnie nie powinni narzekać nawet na „ostrą” krytykę.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next