Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Projektant Dead Cells komentuje zakończenie wsparcia. „Marketingowe bzdury”

Brzmi smutno.

Twórcy cenionego Dead Cells to oficjalnie dwa studia: Motion Twin oraz Evil Empire. Wydaje się, że relacje pomiędzy oboma podmiotami nie należą do najlepszych.

Niedawno wspominaliśmy, że kultowy roguelike otrzyma już tylko dwie aktualizacje, po których wsparcie gry oficjalnie się zakończy. Komunikat o takiej treści podpisano inicjałami MT - Motion Twin. Były projektant z tego studia zapewnia, że to tylko „marketingowe bzdury”.

Sébastien Benard - o nim mowa - pracował w firmie przez dziewiętnaście lat. Odszedł w marcu 2020 roku, by założyć nowe studio, Deepnight Games.

Po tym jak Dead Cells okazało się sporym sukcesem, Motion Twin chciało dalej wspierać tytuł, zajmując się jednocześnie nowymi projektami. W 2019 roku pracownicy tego przedsiębiorstwa założyli więc odrębny podmiot o nazwie Evil Empire, któremu wręczono właśnie obowiązki tworzenia aktualizacji.

Zobacz na YouTube

Wspomniany komunikat o zakończeniu dalszych prac sugerował, że decyzję podjęły wspólnie oba podmioty. Jak jednak zasugerował Benard w wiadomości opublikowanej na oficjalnym serwerze Discord, nic bardziej mylnego. Pytanie na ten temat zadał jeden z użytkowników - zauważył serwis PCGamesN.

„Skoro mnie pytacie, to powiem tylko, że [Motion Twin] wykonało najbardziej drańskie posunięcie przeciwko Dead Cells i [Evil Empire]” - napisał deweloper, posługując się angielskim zwrotem „asshole move”.

„Widząc na własne oczy prawdziwą sytuację za kulisami mogę szczerze potwierdzić, że cieszę się, iż nie jestem już tego częścią. Oficjalne stanowisko to wyłącznie marketingowe bzdury, w rzeczywistości sytuacja wydarzyła się na zupełnie innym poziomie”.

„Nigdy nie wyobrażałem sobie, że moje były studio okaże się tak chciwe” - dodał Benard. „Życzę jak najlepiej [Evil Empire] na przyszłość i mam nadzieję, że pracujący tam ludzie przetrwają to finansowe cięcie”.

Jak widać, nie brzmi zbyt optymistycznie. Zapewne nigdy nie dowiemy, co dokładnie się stało, ale wygląda na to, że Dead Cells mogło otrzymywać aktualizacje jeszcze przez jakiś czas.

Read this next