Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dead Cells - początek gry: Concierge, pierwszy boss

Jak dotrzeć do pierwszego bossa w grze.

Podczas pierwszej rozgrywki w Dead Cells przywita nas Tutorial Knight (1). Wojowniczka wyjaśni zasady rozgrywki i wprowadzi pokrótce do fabuły.

Przed przejściem przez pierwsze drzwi wybieramy ekwipunek startowy. Mamy założony już miecz, ale możemy podnieść łuk (2) lub tarczę (3). Warto próbować różnych kombinacji: miecz i łuk, miecz i tarcza lub łuk i tarcza.

Poniżej omawiamy wszystkie początkowe poziomy.


Na tej stronie:


Prisoner’s Quaters

Po przejściu przez drzwi pojawimy się w pierwszej lokacji: Prisoner’s Quaters. W Kwaterach Więźniów napotkamy następujących przeciwników:

  • Undead Archer – mają mało zdrowia i strzelają lecącą prosto strzałą;
  • Zombie – co jakiś czas wykonują potężny skok w kierunku gracza;
  • Grenadier – rzucają kule energii, które przelatują przez ściany i po chwili wybuchają;
  • Shieldbearer – ich atakiem jest szarża z tarczą w kierunku gracza. Można ich zaatakować jedynie od tyłu.

Z tej lokacji możemy przejść do trzech kolejnych biomów, jednak my poszukujemy niebieskich drzwi (4), prowadzących do lokacji Promenade of the Condemned.

Jeśli ukończymy poziom w mniej niż dwie minuty, lub zabijemy trzydziestu wrogów bez otrzymywania obrażeń, to w przejściu pomiędzy poziomami czekają nas dodatkowe nagrody.

Czasami znajdziemy wśród nich nawet unikalne schematy na przedmioty i mutacje.


Przejście pomiędzy poziomami

Przejście to bezpieczna strefa, w której możemy wydać zebrane Komórki na ulepszenia, wybrać Mutację oraz uzupełnić zapasy.

Po wejściu do głównej Sali przywita nas Collector (5), u którego wydamy zebrane komórki na przeróżne ulepszenia (6). Początkowo dostępne będzie tylko jedno – eliksir leczący za 5 komórek.

W kolejnym pokoju znajdziemy Guillaina (7), który oferuje mutacje. W czasie jednego pobytu w przejściu możemy wybrać jedną mutację (maksymalnie możemy mieć przy sobie trzy). Jest to darmowe, jednak zresetowanie wyboru kosztuje od tysiąca sztuk złota wzwyż.

Tuż przed wyjściem, przy aparaturze alchemicznej możemy jeszcze odnowić całkowicie zdrowie i zapas mikstur leczących.


Promenade of the Condemned

Promenada Skazanych to poziom bardzo podobny do poprzedniego. Spotkamy tu dobrze już znanych przeciwników z poprzedniego obszaru, ale także trzech nowych.

  • Runner – biegają po okolicy, próbując zaskoczyć gracza serią szybkich ciosów. Potrafią się teleportować, jeśli za daleko odbiegniemy;
  • Bat – latające, podobne do nietoperza istoty. Po zlokalizowaniu postaci, spróbują nas uderzyć szybką szarżą z powietrza;
  • Protector – nietypowy przeciwnik w postaci manekina treningowego. Nie może atakować, ale roztacza wokół wszystkich okolicznych wrogów ochronną aurę, która blokuje wszelkie nasze ataki.

Podczas pierwszej wizyty na Promenadzie zawsze trafimy na ślepy zaułek. W pobliżu znajdziemy przejście (8), do którego wchodzimy.

Zaprowadzi nas do specjalnego pomieszczenia, w którym znajdziemy obelisk (9). Po zbliżeniu się do konstrukcji pojawi się elitarny wróg (10). Ma znacznie więcej życia niż standardowy przeciwnik.

Pokonujemy przeciwnika i podnosimy runę (11).

Przedmiot pozwala nam z sadzonek (12) tworzyć pnącza do wspinaczki (13).

Za ich pomocą kontynuujemy eksplorację poziomu, aż znajdziemy przejście do obszaru Ramparts (14).

Jeśli pokonamy poziom w mniej niż osiem minut, lub pokonamy ponad 60 przeciwników bez otrzymania obrażeń, to w przejściu pomiędzy poziomami czeka na nas dodatkowa nagroda.


Ramparts

Wkraczamy na szczyty ogromnych murów obronnych, otaczających więzienie. Podczas przemierzania tej lokacji należy bardzo uważać, ponieważ możemy przypadkiem spaść w przepaść, co poskutkuje znacznymi obrażeniami.

W tej lokacji znajdziemy trzech nowych przeciwników:

  • Buzzcutter – niewielkie, latające potwory. Pojawiają się w grupach i starają się atakować jednocześnie z różnych stron;
  • Inquisitor – wrogowie walczący na odległość. Potrafią strzelać w gracza potężnymi pociskami, które przebijają ściany;
  • Sweeper – ich atak wyzwala falę uderzeniową, która rozchodzi się w obu kierunkach.

Aby znaleźć wyjście z lokacji musimy zwykle zejść w głąb jednej z wież (15).

Za szybkie ukończenie poziomu nie dostaniemy żadnych bonusów. Warto więc po znalezieniu wyjścia zawrócić i dokładnie przeczesać całą lokację.


Black Bridge - boss The Concierge

Niewielka arena, na której walczymy z Konsjerżem. Boss ma pięć głównych ruchów, które musimy unikać.

Tarcza

Przeciwnik staje się przez chwilę niewrażliwy na ataki (16).

Wykorzystuje to, aby zagonić nas w róg areny. Jeśli znajdziemy się w potrzasku, to możemy spróbować przeskoczyć wroga, lub przeturlać się za niego.

Pole Energii

Atak podobny do powyższego, jednak kontakt z polem siłowym zadaje nam obrażenia (17).

Przeciwnik pozostaje jednak cały czas podatny na nasze ataki.

Fala uderzeniowa

Atak podobny do ciosu przeciwnika Sweeper, jednak o znacznie większym zasięgu i wyższych płomieniach (18).

Musimy przeskoczyć nad pociskiem.

Atak pięścią

Boss wykonuje zamach i atakuje nas pięścią (19).

Należy szybko odskoczyć albo przeturlać się za przeciwnika.

Atak z wyskoku

Technika podobna do opisanej powyżej, jednak dużo groźniejsza. Konsjerż wykonuje wyskok (20) w naszą stronę, który kończy się silnym uderzeniem.

Musimy jak najszybciej zrobić unik.

Po pokonaniu przeciwnika zbieramy rozrzucony łup i idziemy w prawo, do wyjścia z poziomu.

Następnie: Dead Cells – Scroll of power: jak rozwijać postać

Spis treści: Dead Cells – poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Dead Cells – mutacje, lista mutacji

Read this next