Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Premiera wersji PC nie oznacza końca rozwoju Final Fantasy 15

Nowe DLC przez cały 2018 rok.

Część graczy spodziewała się, że zaplanowane na grudzień rozszerzenie Episode Ignis będzie ostatnim DLC do Final Fantasy 15, które doczeka się potem już tylko zbiorczego wydania na PC. Nic bardziej mylnego - twórcy szykują dalsze wsparcie przez cały 2018 rok.

Reżyser Hajime Tabata wyjaśnił podczas tegorocznych targów Tokyo Game Show, że Episode Ignis faktycznie miało być końcem prac, lecz deweloperzy zmienili zdanie przez liczne prośby fanów, którzy chcą dalszych opowieści i atrakcji.

A kiedy urlop?

Przyszłe rozszerzenia skupią się podobno na elementach fabuły, które nie są zbyt dobrze wyjaśniane podczas standardowej kampanii, który to element krytykowano wkrótce po debiucie gry.

- Zajmiemy się nie tylko dalszymi historiami postaci w kolejnych odcinkach opowieści. Jeśli w odpowiedni sposób nie przedstawimy założeń świata i uniwersum, nie będziemy mogli wiarygodnie pokazać życia bohaterów - mówił Tabata podczas transmisji na żywo (dzięki, Gematsu).

Final Fantasy 15 otrzymało szerokie wsparcie po premierze. Głównym „daniem” są właśnie trzy epizody, rozwijające temat towarzyszów głównego bohatera: Episode Gladiolus, Episode Prompto oraz właśnie grudniowe Episode Ignis.

Do tego wydano mnóstwo mniejszych rozszerzeń, w tym pakiety broni, stroje czy ograniczane czasowo polowania na potwory. Pod koniec października ukaże się też dodatek Comrades, wprowadzający kooperację. Tym samym Final Fantasy 15 stanie się pierwszą w historii „główną” odsłoną serii z rozgrywką sieciową.

Final Fantasy 15 zadebiutuje jeszcze na PC - premiera na początku przyszłego roku. Wydanie na komputery osobiste będzie zawierało wszystkie wydane do tego czasu dodatki DLC.

Do tego tekstury w rozdzielczości 4K, tryb FPP, udźwiękowienie Dolby Atmos, realistyczna trawa, zaawansowana symulacja włosów, łatwopalne płyny, naturalny ogień i dym, rozbudowane cienie, wsparcie dla systemy screenshotów Ansel i inne.

Gra ukazała się 29 listopada ubiegłego roku na konsolach PS4 i Xbox One.

W produkcji wcielamy się w księcia o imieniu Noctis Noctis Lucis Caelum, który jest zaręczony z Luną - by przypieczętować polityczne przymierze królestw Lucis i Tenebrae.

Lucis kontroluje Kryształ, gwarantujący magiczne moce. Artefakt przejąć chce złe imperium Niflheim, które przeprowadza szturm na stolicę. Główny bohater przebywa poza miastem i chce pomóc, lecz zostaje odcięty od pałacu przez awarię samochodu i siły przeciwnika.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze