Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 15 - magia: źródła mocy, crafting, rzucanie czarów

Wszystko o magii: tworzenie zaklęć, rzucanie czarów, pozyskiwanie mocy.

Magia w Final Fantasy 15 służy jako dodatkowe wsparcie dla naszych działań na polu walki, podczas której głównie będziemy walczyć za pomocą broni białej, technik czy ataków specjalnych, jak na przykład warp-strike. Co nie znaczy, że jest nieistotna.

Czary mają dużą siłę rażenia, choć będziemy stosować je rzadziej od innych ataków, ze względu na wolny czas ich odnawiania się. Po rzuceniu zaklęcia musimy odczekać kilkanaście sekund, zanim będziemy mogli skorzystać z kolejnego.

Magia opiera się na trzech żywiołach: ognia, błyskawicy i lodu, a czary powstają z ich połączenia. W użyciu zaklęcia przypominają rzucanie granatów, gdyż mieszankę żywiołów zamykamy w flakoniku, który następnie ciskamy w przeciwników.


Źródła mocy

Aby można było korzystać z magii musimy uzyskać moc żywiołów. Podczas eksploracji świata gry natkniemy się na źródła mocy - kryształy wyrastające z ziemi - z których możemy czerpać energię magiczną. Najczęściej znajdziemy je przy obozach, na obszarze misji głównych i innych miejscach na mapie Eos. Istnieją trzy rodzaje źródeł mocy, czyli tyle, ile jest żywiołów.

Zanim zaczniemy tworzyć czary, musimy wyssać energię ze źródła. W tym celu należy podejść do kryształu mocy i wejść z nim interakcję. Energia magiczna zostanie pobrana przez nas w ograniczonej ilości. Maksymalna jej wartość może wynosić 99. Jeśli wyczerpiemy zasoby z kryształu, nie będziemy mogli przez jakiś czas korzystać z tego źródła.

Ilość wchłanianej energii jest uzależniona od posiadania umiejętności: Elemenatlism, Elementality, Enhanced Elementality z drzewka zdolności Magic.

Źródło mocy.

Crafting - tworzenie czarów

Jeśli zebraliśmy energię magiczną, możemy przejść do rzucania czarów. Najpierw jednak należy je stworzyć. W tym celu trzeba otworzyć menu gry, a następnie wybrać opcję Elemancy. Pojawi się okno tworzenia czarów.

W polu Magic Flask (1) szukamy wolnego miejsca (2) do przygotowania zaklęcia. Wybieramy pusty slot. Następnie - mając do dyspozycji cztery pola odpowiedzialne za magię ognia (3), lodu (4), błyskawicy (5) oraz przedmioty dodatkowe (6) - możemy stworzyć czar, mieszając wymienione składniki. Po wybraniu któregoś należy określić jego moc, wyrażoną wartością liczbową. Im wyższa wartość, tym czar będzie potężniejszy, ale też zużyjemy więcej magicznej mocy.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć zaklęcie składające się tylko z jednego składnika. Mieszając jednak moc żywiołów z przedmiotami, uzyskamy dodatkowe właściwości.

By zatwierdzić kombinację żywiołów i przedmiotów, należy nacisnąć przycisk: Craft (7). W oknie poniżej możemy sprawdzić jak silne jest tworzone zaklęcie (8) oraz przeczytać jego opis (9). Gdy potwierdzimy nasz wybór, gra zapyta się nas, czy chcemy wyekwipować nowy czar (Equip), czy zostawić go w inwentarzu (Store).

Jeżeli wybierzemy opcję Store, możemy przypisać zaklęcie do jednego z czterech miejsc szybkiego wybierania przedmiotów (klawisze: 1-4 na PC lub przyciski krzyżaka na konsolach).

Ilość Magic Flasks (10) informuje nas, ile możemy stworzyć czarów i przechowywać ich w ekwipunku. Jeśli wykorzystaliśmy limit, to kolejne będziemy mogli wykonać, gdy zużyjemy zaklęcie lub zniszczymy (opcja: Discard - 11) jedno z powstałych wcześniej.

Każdy czar posiada ilość ładunków (12), czyli pojedynczych użyć, po wykorzystaniu których, zaklęcie usuwa się z listy Magic Flasks.

Menu tworzenia czarów.


Rzucanie czarów

Gdy posiadamy w ekwipunku wcześniej stworzone zaklęcia, możemy zacząć z nich korzystać podczas walki. W tym celu należy je wyekwipować, umieszczając je w odpowiednim miejscu (należy przenieść je do menu szybkiego wybierania w menu gry, opcja Gear).

W takcie trwania walki, gdy chcemy rzucić zaklęcie, należy wybrać odpowiedni czar i cisnąć nim tak jak granatem. Podczas wykonywania tej akcji należy uważać, gdyż magia działa obszarowo, a jeśli nasi kompani znajdą się w zasięgu działania czaru, wówczas otrzymają obrażenia. Z zaklęć lepiej korzysta się w trybie wait mode, gdyż łatwiej będzie sprawdzić podatność przeciwników na obrażenia od żywiołów i wybrać odpowiedni cel.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Final Fantasy XV

PS4, Xbox One, PS3

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.
Komentarze