Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Park Beyond i niemożliwe parki rozrywki - wrażenia z pokazu

Atrakcje do potęgi.

Studio Limbic Entertainment odpowiada za dwie odsłony cyklu Heroes of Might & Magic, które nie przypadły szczególnie do gustu największym fanom serii. Później jednak zespół ten stworzył naprawdę udane Tropico 6. Tym razem deweloperzy zabierają się za inny gatunek strategii ekonomicznych - Park Beyond to gra, w której zaprojektujemy własny park rozrywki.

To odpowiedź Bandai Namco - wydawcy tytułu - na popularne Planet Coaster i próba zwrócenia uwagi miłośników klasyków w stylu RollerCoaster Tycoon. Niedawno mogliśmy wziąć udział w prezentacji projektu, który zapowiada się naprawdę interesująco i powstaje już od dwóch lat.

Elementem wyróżniającym Park Beyond ma być tak zwane „impossification”. To słówko wymyślone przez twórców ma oznaczać różne atrakcje - jak karuzele czy diabelskie młyny - rozbudowane do stopnia, który nie ma wiele wspólnego z realizmem. Najważniejsza ma być frajda i pomysłowe rozwiązania.

Zobacz na YouTube

Najlepszy przykład to choćby rollercoaster, którego trasa będzie przerywana - tor zakończy się w pewnym momencie wyrzutnią, która wystrzeli wagonik na wytyczoną dalej ścieżkę. Co ciekawe, jeśli chodzi o odległość takiego lotu i prędkość poruszania się kolejki, twórcy chcą już zachować względne przywiązanie do podstawowych praw fizyki.

Stworzymy więc wielopiętrowe karuzele czy ogromne huśtawki, których na próżno szukać w autentycznych parkach rozrywki. Wszystko po to, by przyciągać jak najwięcej gości - na początku gry sami zdecydujemy, w jaką grupę wiekową chcemy „celować” z profilem naszego przybytku. Podejmiemy też różne inne decyzje podczas rozmów z doradcami w ramach kampanii fabularnej.

Deweloperzy chcą zaoferować długi tryb dla jednego gracza, który będzie czymś więcej niż tylko zestawem wyzwań. Spotkamy różne postacie, a cele misji nieraz będziemy mogli zrealizować na różne sposoby. Nie ujawniono jednak zbyt wiele przykładów tej swobody wyboru.

Skala parków robi wrażenie

Niestety, twórcy nie pokazali zbyt długich fragmentów rozgrywki, lecz to, co zostało zaprezentowane, sugerowało, że otrzymamy narzędzia budowania torów kolejek górskich, które zaoferują naprawdę dużą dowolność w zakresie wytyczania tras przejazdu. Nic nie stanie na przeszkodzie, by część toru przechodziła na przykład pod fragmentem mostu czy nad innymi atrakcjami znajdującymi się poniżej.

Twórcom zależy też na tym, by - jak podkreślali podczas prezentacji - zaoferować graczom duży wybór w zakresie wizualnej customizacji parku. Przygotowano kilka różnych motywów wystroju. Nasz ośrodek może być inspirowany Dzikim Zachodem, a możemy też zdecydować się na budynki i atrakcje wyglądające tak, jakby zbudowano je ze słodyczy. Nie wiadomo tylko, czy różne takie style będzie można mieszać i łączyć.

Więcej szczegółów zostanie ujawnionych w najbliższych miesiącach. Premierę Park Beyond zaplanowano na przyszły rok. Co ciekawe, gra trafi na PC, PS5 i Xbox Series X/S, ale nie na konsole poprzedniej generacji.

Read this next