Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nawet twórca NieR: Automata przyznaje, że Stellar Blade jest lepsze

Choć miał problemy z pierwszym bossem.

Stellar Blade jest lepsze niż NieR: Automata. Co interesujące, opinię taką wyraził sam reżyser tego drugiego tytułu, Yoko Taro.

Obie produkcje są porównywane nie od dzisiaj, głównie za sprawą głównych bohaterek, obdarzonych dużymi... mieczami i z naciskiem na zręcznościową akcję. Japoński oddział IGN w jednym miejscu zebrał Taro oraz Hyung-Tae Kima, dyrektora kreatywnego Stellar Blade. To może po części tłumaczyć, skąd takie uprzejmości.

- Stellar Blade to naprawdę niesamowita gra. Powiedziałbym, że jest znacznie lepsza niż NieR: Automata - przyznał Taro. Dlaczego tak uważa?

- Grafika jest całkowicie nowej generacji, a kierunek projektowania postaci jest niesamowity. Fajne postacie męskie i urocze postacie żeńskie w unikalnym stylu pana Kima są naprawdę ciekawe - ciągnął. - Sklepy w grach RPG często mają zbliżenie na sprzedawcę, czego nie lubię, ponieważ wydaje mi się to nienaturalne. Stellar Blade też ma takie ujęcie, ale sprzedawczyni jest tak urocza, że mi to nie przeszkadzało!

Zobacz na YouTube

- Wiedziałem, że Stellar Blade będzie porównywane do NieR: Automata i powiedziałem to panu Kimowi, gdy spotkaliśmy się po raz pierwszy. Po zagraniu od razu zdajemy sobie sprawę, że to zupełnie inne gry, ale delikatna kobieca postać w scenach pełnych akcji z pewnością przyciągnie porównania.

- Gdyby Stellar Blade było tą samą grą, ale z męską postacią w stylu macho, to myślę, że ludzie nie wskazywaliby na podobieństwa. Tak się składa, że nie ma zbyt wielu gier w podobnym stylu – zauważył Toro. Reżyser dodał jednak, że miał problem z pokonaniem pierwszego bossa, a jego zdaniem Automata jest skierowane do szerszego grona odbiorców.

- Jeśli chodzi o to, jak trudna powinna być gra, myślę, że nie ma poprawnej odpowiedzi - skomentował Kim. - To prawda, że ze względu na popularność gatunku soulsborne jest coraz więcej trudnych gier, a ja sam zainspirowałem się takimi tytułami.

- Ale ponieważ gry tego typu zwykle nie mają poziomów trudności, niezwykle trudno jest uzyskać idealny balans. W przypadku Stellar Blade chcieliśmy, by gra zadowoliła zarówno graczy, którzy chcą wyzwania, jak i tych, którzy wolą skupić się na fabule - zapewnił.

Read this next