Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft: „Kochamy PC”

„Zaufanie użytkowników zdobędziemy tworząc świetne gry.”

Ken Lobb, dyrektor kreatywny w Microsoft Studios, wypowiedział się na temat stosunku producenta konsol Xbox do PC. Zaznaczył, że firma chce skupić większą uwagę na tej platformie.

Projekt Spark to przykład gry, która trafi na konsole Xbox oraz PC, omijając inne platformy

- Kochamy PC - powiedział Lobb w rozmowie z Rock, Paper, Shotgun. - To oczywiście duże źródło dochodów Microsoftu. Ostatnimi laty byliśmy jednak [Microsoft Studios - dop. red.] częścią dywizji Xboksa.

- Obecnie jesteśmy już po prostu jednym, połączonym Microsoftem. To dla nas szansa. Mamy teraz więcej możliwości wspierania PC. Chciałbym tylko, byście dali nam trochę czasu, w ciągu pięciu lat osiągniemy coś naprawdę istotnego.

Lobb nie poinformował o żadnym znajdującym się w produkcji tytule Microsoftu na wyłączność dla PC. Podkreślił jednak, że „zaufanie użytkowników zdobędziemy tylko tworząc świetne gry”.

Przedstawiciel Microsoft Studios zaznaczył także, że nie kojarzy komputerów wyłącznie z grami Free to Play.

- Wszystko zależy od tego jaką grę tworzysz - powiedział Lobb. - Nie uważamy, że niezbędny jest model darmowy z mikropłatnościami, by zaistnieć na PC.

Dyrektor kreatywny stwierdził też, że bliski związek z kilkoma platformami - konsolami Xbox i PC - może stworzyć interesujące możliwości tworzenia gier będących „dodatkami” czy „spin-offami” tytułów na wyłączność. Zaznaczył jednak, że komputery wcale nie muszą być platformą drugorzędną, otrzymującą same produkcje „poboczne”.

- Może być tak, że powstanie tytuł na wyłączność dla PC, a Xbox Live Arcade otrzyma grę, która będzie ten tytuł wspierać. Taki styl projektowania naprawdę ma sens.

Jeden z najbardziej promowanych tytułów na konsolę Xbox One - Titanfall - pojawi się także na PC. Strzelanka zadebiutuje w marcu.

Read this next