Skip to main content

Lord of the Rings Gollum - rozdział 8, Jej oczy: ustawianie elfów przy kamieniach, gdzie stali

Smeagol przeprowadza śledztwo.

Ósmy rozdział gry Władca Pierścieni Gollum zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego: rozdział 7, Dobrzy jak ryby. Gollum i Mell uciekli z pałacu Elfów. Muszą dotrzeć do miejsca, gdzie odprawiano rytuał otaczania leśnego królestwa ochronną barierą. Elfka chce odnaleźć zaginionego ukochanego, a Smeagol jedynie się wydostać. Rozdział ósmy gry: Jej oczy.


Na tej stronie:


Znajdź złociste porosty dla Mell

  • Po scence wprowadzającej idziemy prosto, aż Mell poprosi nas o znalezienie pewnej rośliny. Odszukujemy oświetlone drzewo przy wielkiej skale i po pnączach wspinamy się wyżej. Poszukiwany porost znajduje się na końcu gałęzi na samej górze. Podnosimy go, a potem wracamy na dół i rozmawiamy z Mell. Podejmujemy decyzję, czy zjeść porost, czy też nie.
  • Idziemy za elfką i czekamy, aż utworzy przejście w rzece. Kiedy to zrobi, przechodzimy dalej i wchodzimy do jaskini na końcu. Przechodzimy przez nią, po czym trafimy w pobliże opuszczonej wieży. Idziemy ogrodem, aż zaprowadzimy Mell pod budowlę. Podchodzimy do drzwi i otwieramy je. Oglądamy scenkę.

Znajdź coś do jedzenia

  • Wchodzimy do dzwonnicy i wspinamy się na górę. Po wbiegnięciu odskakujemy na kamień za nami, a potem wychodzimy z wieży małym tunelem po lewej. Docieramy do końca kłody i przeskakujemy na drugą stronę przepaści. Pierwszą rzecz do jedzenia znajdziemy zaraz po wejściu do jaskini i będzie to grzyb.
  • Obok kolejnego dzwonu skręcamy w lewo na gałąź drzewa i podnosimy ćmę. Teraz używając belki powyżej skaczemy na porosty przed nami i potem na gałęzie drzewa obok. Uważając, aby nie spaść, kierujemy się dalej, aż trafimy na gąsienicę. Ją też podnosimy, a potem skaczemy na kolejne drzewa.
  • Dotrzemy do belki, po której przeskakujemy z powrotem w okolice dzwonnicy. Wracamy do Mell pod wieżą i dajemy jej którekolwiek jedzenie. Finalnie Elfka i tak stwierdzi, że nie jest głodna i zaproponuje, żeby iść spać. Oglądamy scenkę. Wieżę zaatakują fioletowe upiory - wspinamy się na górę i uciekamy tym samym tunelem, którym wcześniej wyszliśmy po jedzenie.

Ucieknij stworom

  • Warto zauważyć, że duchy są bardziej „przeszkodami”, niż typowymi przeciwnikami. Jeśli w nie wejdziemy, to nie zabiją nas od razu, a jedynie zabiorą część zdrowia i na chwilę utrudnią wizję. Nie będą też nas ścigać i nie musimy się przed nimi ukrywać. Przechodzimy przez jaskinię i rzucamy kamieniem w dzwon, aby pozbyć się blokującego drogę potwora. Teraz wbiegamy na drzewo i przeskakujemy taką samą trasą, jak szukając przed chwilą jedzenia - teraz oczywiście uważając na upiory.
  • Po powrocie na stabilny grunt wchodzimy wyżej, omijając stworzy lub pozbywając się ich rzucaniem w dzwony. Po wejściu nieco wyżej nie skręcamy jednak do dzwonnicy, ale zamiast tego odbijamy w prawo, gdzie wspinamy się po kolejnych drzewach. Po wskoczeniu na wzgórze przed nami omijamy potwory i wspinamy się wyżej. Idziemy prosto ścieżką, unikając kontaktu z przeciwnikami.
  • Dotrzemy do dużego drzewa, po którym wspinamy się, aż dotrzemy do Mell. Z wystającej gałęzi przeskakujemy na pnącza, a z nich na skałę, na której stoi Elfka. Oglądamy cutscenkę, po której zostaniemy przeniesieni do następnej lokacji. Idziemy prosto, aż dotrzemy do dużego drzewa na środku. Oglądamy scenkę. Teraz zabawimy się w detektywa. Musimy poszukać w okolicy śladów kompanów Mell i ustalić, kto stał w którym kamiennym kręgu, aby mogła odtworzyć rytuał.

Ustal który elf stał przy którym kamieniu

  • Po użyciu zmysłów zgodnie z samouczkiem podchodzimy do złamanego kosturu. Pytamy się o niego Mell. Uruchamiamy ponownie zmysł i za śladem wychodzącym z Kosturu dochodzimy do pierwszego kamienia. Wchodzimy z nim w interakcję i ustalamy, że tam stał Elf z kosturem. Elfa powiązanego z tym kamieniem nie możemy zmienić i będzie stanowił nasz punkt odniesienia.
  • Teraz poszukujemy pozostałych śladów, a na końcu ustawiamy Elfy w odpowiedniej kolejności. Jeśli pojawimy się w pobliżu miejsca ukrycia wskazówki, to usłyszymy charakterystyczne szepty. Cały proces przedstawiamy poniżej.
  • Podchodzimy do niewielkiego jeziorka z wysepką i badamy ślady stóp odciśnięte na ziemi. Następnie przeskakujemy po skałach lub przepływamy i badamy elfy zamienione w kamień na wysepce. Odwracamy się w lewo, do częściowo spalonego zagajnika, gdzie badamy porzucone pióra.
  • Wracamy do kręgu. W pobliżu jednego z kamieni znajdziemy klingę noża. Od niej idziemy w stronę jeziorka bez wysepki i badamy krew zaschnięta na skale (szukamy skały zabawionej na czerwono). Wskakujemy do wody i nurkujemy. Nie odpływając zbyt daleko, pod wodą znajdziemy rękojeść noża. Wypływamy, a Mell powie nam, do kogo należał.
  • Po prawej stronie jeziorka, w którym znaleźliśmy nóż, wspinamy się na duże drzewo. Wchodzimy na jego gałęzie, a na szczycie pnia znajdziemy łuk. Możemy jeszcze zajrzeć do niewielkiego zagajnika obok i zbadać groty strzał, jednak te nie dają podpowiedzi. Na koniec odszukujemy jeszcze kamienny mostek nad rzeką i badamy buty. Wracamy do śladów stóp przy jeziorze z wysepką i w ten sposób uzyskamy wszystkie podpowiedzi.
  • Teraz wracamy do kręgu ustawiamy Elfy na kamieniach. Zaczynając od kamienia elfa z laską i podążając w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara będą to:
  1. Erustor, Elf z laską (punkt startowy)
  2. Cethril, elfica z warkoczami
  3. Prianna, elfica z piórami
  4. Turien, bosa elfica
  5. Dondopher, elf z nożem
  6. Celon, elf z łukiem
  • Po ustawieniu wszystkich, Mell wypowie zaklęcie, a my podchodzimy do ścieżki prowadzącej przez opary. Oglądamy scenkę i decydujemy, jak ma postąpić Gollum w stosunku do swojej towarzyszki. Tak czy inaczej, wbiegamy w utworzone przejście i idziemy przed siebie. Będziemy biec dosyć długo, ale ostatecznie okaże się, że zaklęcie nie zadziałało i wrócimy do punktu wyjścia. Kręcimy się chwilę po okolicy i wracamy do portalu, gdzie znajdą nas inne elfy. Na tym rozdział zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 9, Smeagol: zagadka z lustrem, dostanie się na drzewo, gra w słowa

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lord of the Rings Gollum - rozdział 7, Dobrzy jak ryby: ucieczka z pałacu

Zobacz także