Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lord of the Rings Gollum - rozdział 7, Dobrzy jak ryby: ucieczka z pałacu

Próbujemy się wydostać z pałacu Elfów.

Siódmy rozdział gry Władca Pierścieni Gollum zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego: rozdział 6, Pajęczyca. Akcja przenosi się do „obecnych” czasów. Smeagol znajduje się co prawda w niewoli Elfów, ale dostaje od nich sporą swobodę i dostęp do większości pałacu. Postanawia opracować kolejny plan ucieczki. Rozdział siódmy gry: Dobrzy jak ryby.


Na tej stronie:


Znajdź drogę ucieczki

  • Zaczynamy w swojej celi. Podchodzimy do drzwi i zaglądamy przez okno. Czekamy, aż strażnicy otworzą drzwi, po czym podążamy za naszymi opiekunami. Docieramy do drzwi i przechodzimy nimi do ogrodu. Po odejściu Elfów wspinamy się na skały przy kamiennych drzwiach.
  • Dochodzimy do końca skały i wskakujemy wyżej. Potem wskakujemy do niewielkiego okienka na górze. Dotrzemy na kamienny balkon. Schodzimy w dół po prawej stronie, opuszczając się po kamiennych uchwytach. Przechodzimy przez duże drzwi po drugiej stronie pomieszczenia i podążamy jaskinią do dużych wrót. Otwieramy je. Wejdziemy do strzeżonego obszaru. Rzucamy kamieniem w koksownik przed nami i przemykamy przejściem na lewo.
  • Schodzimy w dół tunelu, gdzie trafimy na kolejnego strażnika. Ukrywamy się pod stołem, a stamtąd wychodzimy drzwiami, gdy Elfka się odwróci. Za drzwiami skręcamy w lewo i idziemy przed siebie, aż dotrzemy do wodospadu. Wchodzimy do wody i płyniemy przed siebie, a na końcu wspinamy się na skałę i wychodzimy z wody.
  • Przy kolejnym strzeżonym obszarze przekradamy się w lewo, przeskakujemy na skałę po drugiej stronie i podążamy nią prosto. Wskakujemy na pnącza, a z nich na kolumnę za nami. Wspinamy się na jej szczyt. Teraz łapiemy się gałęzi i przeskakujemy na platformę przed nami. Wspinamy się na skały i dochodzimy do platformy, gdzie przyglądamy się jaskini.
  • Naszym celem jest dostać się do końca pierwszej rzeki po lewej, w pobliżu niewielkich wodospadów. Czeka nas długie nurkowanie, dlatego wychylamy się zaczerpnąć powietrza tylko pod mostami - inaczej mogą nas zobaczyć strażnicy. Kiedy dostaniemy się na miejsce, szybko wspinamy się na wyższy poziom i płyniemy dalej.
  • Wskakujemy do wody i płyniemy pod kamiennym mostem, a potem cały czas prosto. Przed dużą pochyłą skałą zatrzymujemy się i wchodzimy po ścianie na wyższy poziom, a potem znowu do wody.
  • Trzymając się prawej strony przepływamy przez kamienny tunel, a potem pod mostkiem. Dotrzemy do niewielkiej zatoczki, gdzie po skałach wspinamy się wyżej.
  • Znowu wskakujemy do wody i powoli przepływamy pod pochyłą skałą. Z drugiej strony wychodzimy na brzeg i idziemy po skale do góry. Idziemy przed siebie i po małych skałach przeskakujemy w górę rzeki. Następnie skaczemy na pnącza po prawej stronie i wspinamy się po krawędzi, aż dotrzemy do miejsca wskazanego przez znacznik.
  • Po dotarciu na skałę wspinamy się po pnączach na wyższy poziom. Wbiegamy po ścianie i łapiemy się uchwytu po wyżej. Następnie przeskakujemy na pnącza po lewej, a z nich przechodzimy na kolejny uchwyt. Skaczemy w tył i chwytamy kolejne pnącza poniżej, przechodząc w lewo wąskim przejściem między skałami. Po następnych pnączach i uchwytach podążamy cały czas w lewo, a na końcu przeskakujemy na skałę za nami i z niej na platformę zaznaczoną przez znacznik.
  • Bierzemy rozbieg i przeskakujemy na skałę po drugiej stronie, a potem biegniemy prosto przez niewielki zagajnik oraz przechodzimy przez most w stronę wysokiej góry. Podchodzimy do drzewa o trzech konarach i wchodzimy na pnącza, po których wspinamy się wyżej, a potem w lewo. Przeskakujemy na uchwyty, po których kontynuujemy wspinaczkę, docierając do następnych pnączy. Kontynuujemy w lewo i do góry, a na koniec wybijamy się z belki.
  • Przebiegamy przez jaskinię i na końcu wskakujemy na pnącza, po których przeskakujemy na skałę powyżej. Po następnych pnączach wskakujemy do wyższej pieczary. W środku wchodzimy na następne pnącza i kierujemy się na szczyt skały. Przeskakujemy nad przepaścią i po znalezieniu ryby wspinamy się na drabinę obok. Oglądamy scenkę.

Znajdź sposób, by pomówić z niewidomą elfką

  • Po wejściu z powrotem do pałacu podążamy za swoimi opiekunami. Kiedy usiądą na ławce, podchodzimy do bramy i schodzimy do podziemnego ogrodu. W ogrodzie od razu przechodzimy przez kolejne drzwi do lochów. Schodzimy na dół i zaglądamy przez okno do celi Elfki, ale ta nie będzie chciała z nami rozmawiać.
  • Wchodzimy na górę niewielkimi schodami, tymi obok naszej dawnej celi, a na końcu korytarza wspinamy się do niewielkiego przejścia, przez które przechodzimy dalej. Zeskakujemy na dół i próbujemy otworzyć drzwi, ale przeszkodzą nam magiczne dzwonki. Po tej próbie wracamy tą samą drogą, po czym wchodzimy na wyższy poziom i rozmawiamy z kucharką.
  • Po rozmowie podnosimy jabłko z beczki i kładziemy je na stole przy oknie jej celi. Po cutscence zostaniemy przeniesieni o kilka dni do przodu. Schodzimy w dół katakumb i rozmawiamy z kucharką. Zabieramy z kuchni znowu jabłko, wino lub zioła wiszące przy kominku i kładziemy je na stole. Wchodzimy w interakcję z muszą i oglądamy następną scenkę.

Zakradnij się niepostrzeżenie do Wodospadów Królowej

  • Wychodzimy z katakumb do ogrodu. Na miejscu siadamy nad brzegiem i wchodzimy w interakcję z wodą. Oglądamy scenkę. Po niej wychodzimy z wody i idziemy w prawo ścieżką do góry. Po spotkaniu znajomych Elfów wbiegamy po ścianie i wspinamy się na półkę skalną powyżej. Teraz odwracamy się i przeskakujemy po konarze na platformę naprzeciwko.
  • Dotrzemy do pomieszczenia, gdzie wskakujemy na skały i wspinamy się po nich na górny poziom. Trafimy na biesiadę Elfów. Omijamy kolumnę od lewej strony i szybko chowamy się pod stół. Idziemy na jego koniec, a następnie za koszami skręcamy w prawo i do góry, kiedy patrolujący teren Elf będzie odwrócony. Przy dużych drzwiach zobaczymy ścianę do wbiegania, po której wspinamy się wyżej.
  • Przeskakujemy w lewo na konar i z niego na platformę obok. Po ścianach i pnączach wchodzimy na samą górę, aż dotrzemy do pałacu. Idziemy w lewo, aż dotrzemy do pierwszej wieży, o której powie nam Mell. Wbiegamy po ścianie obok dużych drzwi, a potem przesuwamy się w lewo i do góry po pnączach i kamieniach Wchodzimy do wnętrza wieży, gdzie docieramy na górę. Po dotarciu na szczyt wychodzimy przez okno i przesuwamy się w lewo, a potem wskakujemy na górę po wystającej platformie. Wchodzimy do środka.
  • Wchodzimy w interakcję z dzwonem, a potem zeskakujemy na dół do jeziorka poniżej. Płyniemy w lewo i po pnączach wychodzimy na górę, a potem kontynuujemy w prawo i do góry, aż znajdziemy się na szczycie. Idziemy cały czas po tarasie do przodu, aż dotrzemy do zamkniętych drzwi. Słuchamy, co powie Mel i dmuchamy w świecę na stole. Wchodzimy do komnat Elfa.

Poszukaj muszli mistrza zagadek

  • Idziemy po schodach na górę, po czym komunikujemy się z Mell przez sadzawkę. Po rozmowie wskakujemy po uchwycie (1) do sypialni nad nami. Przeskakujemy przez barierki i przeskakujemy na deskę (2) obok, a potem na niewielką platformę (3). Bierzemy rozbieg i wskakujemy na platformę porośniętą bluszczem (4). Muszlę znajdziemy na stryszku (5) po prawej. Wracamy do misy z wodą i rozmawiamy z Mell. Następnie opuszczamy komnaty.
  • Wchodzimy do wieży po przeciwnej stronie tarasu. Wewnątrz po prawej znajdują się uchwyty, od których zaczynamy wspinaczkę na górę. Wyjdziemy na zewnątrz. Teraz wspinamy się po korzeniach na szczyt dzwonnicy. Uderzamy w dzwon i zeskakujemy do jeziorka na dole.
  • Jeśli nie doskoczyliśmy do górnego jeziorka, tylko wpadliśmy do dolnego, to stajemy na odsłoniętej teraz platformie i wskakujemy na ścianę, po której wspinamy się wyżej. Przepływamy do skały przed nami i wspinamy się na górę, a potem przeskakujemy w lewo nad wodospadem. Trafimy na niewielki taras. Dochodzimy do jego końca i wspinamy się po skałach na górę.
  • Teraz przepływamy do kolejnej skały na wprost i biegniemy po ścianie na prawo, a potem wspinamy się po pnączach. Następnie kontynuujemy skałach na górę. Łapiemy się długiego korzenia i przesuwamy się w prawo, aby bezpiecznie wylądować na skale pod nami. Kontynuujemy wspinaczkę, aż dotrzemy do jaskini. Oglądamy scenkę, po której zostaniemy przeniesieni do rezydencji króla Elfów.

Znajdź srebrny dzwonek

  • Początkowo płyniemy prosto, aż dotrzemy do brzegu. Wychodzimy z wody, a potem przeskakujemy na platformę po lewej i na jej wyższy poziom. Stamtąd przeskakujemy na prawo. Przeskakujemy na skałę przed nami i idziemy do końca. Skaczemy na prawą stronę i idziemy prosto, a potem po uchwytach przemieszczamy się w głąb komnaty.
  • Po dotarciu do niewielkiego wodospadu wspinamy się po pnączach i wchodzimy na skałę nad nami. Teraz wskakujemy na uchwyt powyżej i przesuwamy się w prawo. Zeskakujemy na skałę i schodzimy o poziom w dół. Łapiemy się krawędzi platformy i przesuwamy się w prawo, aż dotrzemy do niewielkiego okienka z tunelem. Wchodzimy do środka i idziemy prosto.
  • Po drugiej stronie ostrożnie i powoli zeskakujemy po kolejnych poziomach w dół, aż dotrzemy do komnat. Kierujemy się w prawo, do komnaty z wielką harfą. Gramy na niej, a żyrandol nad nami zacznie się obracać. Wskakujemy na regał przed nami, a z niego na kolumnę. Wchodzimy na szczyt kolumny i przeskakujemy na obrotowy element. Obracamy się na zewnętrzną stronę. Teraz wyskakujemy na kolumny po drugiej stornie pomieszczenia, a następnie na gzyms po naszej prawej.
  • Teraz przeskakujemy na żyrandol. Bujamy się i lądujemy na złotej platformie. Podnosimy dzwonek uważając, aby nie spaść. Oglądamy scenkę, w czasie której do komnaty powrócą Król Elfów i Gandalf. Gollum się schowa, a my będziemy musieli znaleźć drogę ucieczki.

Ucieknij królowi elfów - komnata

  • Zaczynamy za kotarami. Czekamy, aż król i Gandalf odejdą. Szybko przemykamy do końca zasłon, potem za długi stół, a następnie za drugi taki sam z butelkami wina. Idziemy do końca stołu i przekradamy się do mebli na środku. Czekamy na pobliskiego strażnika. Gdy podejdzie, a potem zacznie patrol w drugim kierunku, śledzimy go.
  • Chowamy się za kotarą, a potem za regałem przed nami. Kiedy strażnik blokujący wejście do sali z harfą obróci się, wchodzimy tam i szybko skręcamy za stolik po lewej, a potem za kolejne meble. Kiedy Król i strażnicy nie będą patrzyli, przemykamy najpierw za filar, potem za małą szafkę, a na koniec wymykamy się drzwiami na balkon.

Ucieknij elfom - ogrody

  • Po wyjściu na zewnątrz skręcamy w prawo i przechodzimy po uchwytach na lewo, a potem po kolejnych schodzimy w dół do ogrodów. Wchodzimy do niewielkiego labiryntu i dzięki dziurze chowamy się za żywopłotem. Obserwujemy trasę strażnika i kiedy nadarzy się okazja, przemykamy przez kolejną dziurę.
  • Przechodzimy krzakami, aż trafimy na trzecią dziurę. Nie dajemy się złapać strażnikowi i docieramy do wyjścia z labiryntu. Przy końcu zobaczymy niewielką grotę, do której wchodzimy. Oglądamy cutscenkę, po której wypełzamy z groty bocznym wyjściem. Zeskakujemy na dół i omijając strażnika docieramy do krzaków na końcu murka.
  • Chowamy się za ścianą. Kiedy strażnik się obróci, przechodzimy na drugą stronę ściany, gdzie też znajdują się zarośla. Potem przemykamy w stronę krzaków naprzeciwko. Odwracamy uwagę strażnika rzucając w koksownik, a potem schodzimy na dół w miejscu, którego strzegł. Po bezpiecznym dotarciu na sam dół przeskakujemy na drugą stronę rzeki i łapiemy się pnączy. Obracamy się na kolumnie w lewo.
  • Zeskakujemy na dół i wspinamy się po ruinie. Dotrzemy do placu przed wieżą. Podchodzimy do budynku i wspinamy się po pnączach na górę. Po dotarciu na kamienną platformę, przeskakujemy po skałach do przodu, a potem wchodzimy do wnętrza wierzy. Wskakujemy na zawalone schody i wspinamy się na górę.

Znajdź drogę z powrotem do Mell

  • Chwytamy się krawędzi na szczycie wierzy i powoli obsuwamy się na dół. Dotrzemy do drogi z maskami. W pewnym momencie Mell poprosi nas, żebyśmy znaleźli maskę Mistrza Zagadek i zgasili światło. Możemy to zrobić albo zignorować prośbę. Tak czy inaczej podążamy dalej drogą.
  • Dotrzemy do kolejnego miejsca bronionego przez Elfy. Wskakujemy do wody i przepływamy pod bramą, a na końcu szybko chowamy się w zaroślach po prawej. Obserwujemy strażnika patrolującego kolumnadę i przekradamy się krzakami do ściany przed nami. Wspinamy się na nią, a potem przebiegamy po ścianie na kolumnadę.
  • Po wejściu do budynku ukrywamy się przed strażnikiem w jednej z bocznych wnęk i docieramy do końca korytarza. Skręcamy w prawo i wyskakujemy przez balustradę balkonu. Obracamy się w lewo i po belce przeskakujemy na pnącza przed nami, a potem po uchwytach do kanałów powyżej. Wchodzimy do otworu kanalizacyjnego.
  • Pojawimy się znowu w katakumbach. Podchodzimy do okienka Mell, a potem zawieszamy dzwonek przy drzwiach. Wchodzimy do celi i rozmawiamy z Elfką. Tymczasowo nie będą niepokoić nas żadni strażnicy. Idziemy w górę katakumb, aż dotrzemy do wyjścia do ogrodów. Po przeniesieniu do nowej lokacji skręcamy w lewo i idziemy tunelem. Docieramy do wodospadu i wskakujemy do wody. Czekamy, aż Mell otworzy ukryte przejście i wchodzimy za wodospad. Idziemy tunelem, aż dotrzemy do wielkich wrót. Wychodzimy nimi i na tym rozdział zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 8, Jej oczy: ustawianie elfów przy kamieniach, gdzie stali

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lord of the Rings Gollum - rozdział 6, Pajęczyca: ucieczka przed pająkiem

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Lord of the Rings: Gollum

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Content Editor

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze