Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Jeden Embracer to za mało. Firma dzieli się na trzy osobne podmioty

Śródziemie i przyjaciele.

Po zamknięciu i sprzedaży oddziałów oraz zwolnieniu setek pracowników, firma Embracer podejmuje kolejny krok w restrukturyzacji, która była już podobno zakończona. Jak teraz ogłoszono, korporacja podzieli się na trzy osobne podmioty.

W ten sposób powstaną trzy osobne przedsiębiorstwa, wszystkie notowane na giełdzie w Szwecji: Asmodee, „Coffee Stain & Friends” oraz „Middle-earth Enterprises & Friends”.

Asmodee nigdy do końca nie pasowało do portfolio Embracer, ponieważ francuska firma specjalizuje się w publikowaniu gier planszowych i karcianych, a także „papierowych” systemów RPG. Firma posiada studia deweloperskie, lecz te zajmują się najczęściej właśnie przekuwaniem planszowych licencji na gry wideo.

„Coffee Stain i przyjaciele” skupi podmioty tworzące produkcje z segmentu „Indie, A/AA, free to play i mobilne”. Samo Coffee Stain znane jest najlepiej jako twórcy Goat Simulator i Satisfactory, ale to także wydawca Valheim.

Zobacz na YouTube

Największym z powstałych podmiotów jest właśnie „Śródziemie i przyjaciele”. Tylko pozornie mowa o skupieniu się na twórczości Tolkiena, ponieważ ten dział obejmie najważniejsze oddziały deweloperskie i prace klasy „AAA”. To między innymi Crystal Dynamics (Tomb Raider), Eidos Montreal (Guardians of the Galaxy), 4A Games (Metro), Plaion i Deep Silver Dambuster Studios (Dead Island 2), Warhorse (Kingdom Come Deliverance 2), a także Tripwire, polskie Flying Wild Hog, Vertigo Games i Freemode.

Nazwa „Middle-earth Enterprises & Friends” zapewne nie jest jednak przypadkowa i można spodziewać się kolejnych gier w tym uniwersum. Licencja jest bez wątpienia bardzo cenna, a jeden z menedżerów Embracer - Matthew Karch - już w ubiegłym roku uważał, że trzeba ją bardziej „wycisnąć”.

- Jesteśmy właścicielami Lord of the Rings i wiemy, że musimy wykorzystać Władcę Pierścieni w bardzo znaczący sposób i przekształcić go w jedną z największych serii gier na świecie - powiedział. - Jest to oczywiście coś, co zamierzamy zrobić.

Read this next