Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lord of the Rings Gollum - rozdział 3, Hodowca: karmniki, zagadka z wykluwaniem ptaków

Smeagol zdobywa zaufanie Świecarza.

Trzeci rozdział gry Władca Pierścieni Gollum zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego: rozdział 2, Łachudra. Gollumem z jakiegoś powodu zainteresował się zarządca więzienia zwany Świecarzem. Darował mu nawet życie pomimo przyłapania na udziału w spisku. Smeagol chce się dowiedzieć, co jest powodem takiego traktowania. Rozdział trzeci gry: Hodowca.


Na tej stronie:


Użyj karmnika

  • Zaczynamy w naszej celi. Wychodzimy z niej i idziemy w lewo na plac, gdzie oglądamy scenkę. Po rozmowie z Nadzorcą skręcamy w lewo i przechodzimy przez bramę, a potem wsiadamy do gondoli.
  • Po wyjściu podążamy za hodowcą. Kiedy wyda rozkaz, pociągamy za dźwignię i uruchamiamy karmnik. Po wysłuchaniu Hodowcy idziemy ścieżką prosto. Chociaż Ork będzie nas co jakiś czas poganiał, to zadanie to nie ma limitu czasowego. Idąc wzdłuż strumienia wskakujemy na drewnianą platformę, a na niej wspinamy się po czerwonych deskach wyżej.
  • Korzystamy z ułożonej poprzecznie kości, aby dostać się do pierwszego karmnika. Następnie skręcamy w prawo i wskakujemy na ścianę z czerwonych desek. Wspinamy się na górę i przeskakujemy na platformę po przeciwnej stronie.
  • Dochodzimy do końca platformy i po poręczy przeskakujemy na poziom wyżej. Idziemy w prawo i używamy drugiego karmnika. Następnie wskakujemy na pobliski pomost i po ścianie wbiegamy na wyższy poziom.
  • Docieramy do kolejnej rzeki murmoku i skręcamy w lewo. Karmnik znajdziemy na samym końcu korytarza. Przechodzimy na deskę obok i po poręczach przeskakujemy na czerwone deski widoczne w oddali. Wspinamy się po nich na wyższą platformę. Czwarty karmnik będzie zaraz po lewej stronie.
  • Teraz cofamy się o dwa poziomy w dół i idziemy wzdłuż rzeki. Piąty karmnik znajduje się w pobliżu wielkiego ogniska na końcu ścieżki. Oglądamy kolejny przerywnik, na którym hodowca rozmawia ze Smeagolem. Po odzyskaniu kontroli nad postacią podążamy za znajomymi skazańcami i po drewnianym pomoście wracamy do gondoli. Wysiadamy z niej w pobliżu głównego placu i wracamy za nawigacją do swojej celi. Wchodzimy w interakcję z oknem i kończymy dzień.

Pomów ze Świecarzem w jego gabinecie

  • Oglądamy scenkę, a po odzyskaniu kontroli nad postacią podążamy za Orkiem w zbroi - najpierw do gondoli, a potem przez rezydencję Świecarza. Wojownik zostawi nas przed schodami. Ignorujemy jego polecenie i wchodzimy na górę. Po dotarciu przed drzwi do gabinetu odwracamy się w prawo i wbiegamy po ścianie, a potem wchodzimy przez okienko do gabinetu. Wewnątrz podążamy za znacznikiem do drzwi i podglądamy spotkanie przez dziurkę od klucza.
  • Teraz mamy chwilę czasu i możemy pozwiedzać gabinet. Kiedy będziemy chcieli kontynuować, uderzamy w dzwon na balkonie, a spotkanie zakończy się. Po chwili usłyszymy gong i wchodzimy przez odwiedzane wcześniej drzwi do gabinetu Świecarza. Po drodze spotkamy wychodzącego rzecznika, któremu możemy odpowiedzieć jako Smeagol lub Gollum. Po dotarciu do Świecarza oglądamy scenkę. Świecarz zada nam pytanie, na które odpowiadamy opcją „Odpowiedź”.
  • Ponownie zostaniemy zapytani o to, kto był drugim uczestnikiem spisku. Możemy jako Smeagol powiedzieć prawdę, że był nim Stary Człowiek, albo wykorzystując przebiegłość Golluma zrzucić winę na Sztygara, który wcześniej się nad nami znęcał. Wybieramy odpowiedź, która nam się podoba i próbujemy przekonać drugą osobowość do naszej racji. Po kolejnym przerywniku filmowym idziemy za Orkiem w zbroi do hodowli ptaków. Po rozmowie ze Świecarzem otrzymamy zadanie wyklucia ptaka.

Wykluj ptaka pocztowego - zagadka z wykluwaniem ptaków

  • Wykluwanie ptaków składa się z kilku etapów: Najpierw podnosimy jajko spod klatki (1) i zanurzamy je w kotle (2) przy laboratorium, wcześniej dolewając do kotła substancji o wybranym kolorze (3). Teraz podchodzimy do pieca i dokładamy odpowiednią ilość kawałków drewna (4), a także dmuchamy miechem daną liczbę razy (5). Na koniec kładziemy jajko w inkubatorze (6) i pociągamy za dźwignię (7).
  • Możemy wykluć jedno z trzech umaszczeń ptaków - czarny, brązowy lub biały - a każdy z nich wymaga nieco innej obsługi pieca. Wskazówki co do tego znajdziemy ukryte w pomieszczeniu, ale odpowiednie receptury podajemy poniżej:
  • Czarny ptak: dołóż dwa kawałki drewna i zadmuchaj miechem trzy razy
  • Brązowy ptak: dołóż trzy kawałki drewna i zadmuchaj miechem cztery razy
  • Biały ptak: dołóż cztery kawałki drewna i zadmuchaj miechem dwa razy
  • Po wykluciu ptaka oglądamy scenkę. Możemy jeszcze zdecydować, aby nazwać ptaka Maluch (jak chce Smeagol) lub uznać, że zwierzę nie potrzebuje imienia (jak uważa Gollum). Po rozmowie ze Świecarzem wracamy za nawigacją do windy. Na tym misja zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 4, Weteran: kierowanie towarzyszami

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lord of the Rings Gollum - rozdział 2, Łachudra: zaganianie bestii, poszukiwanie plakietek

Read this next