Skip to main content

Life is Strange: Before the Storm - wybory i konsekwencje: Epizod 1 (Awake)

Wszystkie ważne decyzje w pierwszym epizodzie gry.

Wzorem pierwszej części Life is Strange, Before the Storm również opiera się na wyborach różnego typu, które będą miały mniejszy lub większy wpływ na późniejszy obraz rozgrywki. Niektóre z decyzji wpłyną na wydarzenia jeszcze podczas tego samego odcinka gry, inne wybrzmiewać będą echem w kolejnych epizodach lub na koniec gry.

Poniżej możesz zapoznać się ze wszystkimi wyborami i ich konsekwencjami w pierwszym epizodzie gry zatytułowanym Awake. Jeśli ukończyłeś dany fragment gry, obok każdego z wyborów na ekranie podsumowującym zauważysz procentowy udział innych graczy dla danego wyboru.

Dzięki temu możesz dowiedzieć się w jakiej części graczy znalazłeś się podczas rozgrywki. Oczywiście, każdy epizod można ukończyć wielokrotnie, decydując się na inne rozwiązania.

1. Zaatakowanie lub ucieczka od napastników w starym młynie przerobionym na klub. Jeśli zdecydujesz się na bójkę, nabawisz się siniaka, o którym często wspominać będą postacie, z którymi porozmawiasz. Zaatakowanie przeciwników wzbudzi również podziw u Rachel.

2. Po powrocie z koncertu, gdy spotkasz się z Joyce, matką głównej bohaterki, możesz być dla niej miły lub nie. Nie są jeszcze znane konsekwencje tego wyboru.

3. Znajdując się przed szkołą będziesz świadkiem bójki pomiędzy dwoma chłopakami. Możesz nie wtrącać się lub obronić Nathana. Konsekwencje będą prawdopodobnie znane wraz z premierą kolejnych epizodów gry.

4. Kluczowe dla dalszych relacji z Rachel będzie powiedzenie jej, że między dwoma dziewczynami jest przyjaźń lub coś więcej. Wpłynie to na końcowe dialogi pomiędzy postaciami, a także na wypadki w kolejnych epizodach gry.

5. W klubie mogłeś okraść mężczyznę sprzedającego koszulki lub. Jeśli się na to zdecydujesz, na końcu epizodu, już po napisach końcowych, zauważysz, że będzie miało to konsekwencję w kolejnej części gry.

6. Jeśli zdecydowałeś się na kradzież pieniędzy, mogłeś zakupić lub nie narkotyki od Franka. Nie jest znana konsekwencja tego wyboru.

7. Znajdując się w sypialni Joyce, możesz przeczytać lub nie motywującą książkę znajdującą się na szafce nocnej po lewej stronie od łóżka.

8. W tym samym pomieszczeniu możesz znaleźć stare rodzinne zdjęcie. Ramka znajduje się w komodzie. Możesz postawić przedmiot z powrotem na szafce lub nie.

9. Jeśli zdobyłeś pieniądze i nie spłaciłeś nimi dilera Franka, będziesz mógł je wsunąć do torebki Joyce podczas fragmentu rozgrywki w domu.

10. Gdy David zawiezie cię do szkoły, pierwszą osobą, która cię zaczepi, będzie kolega Eliot. Zapyta on o towarzyszenie mu podczas przedstawienia. Będzie miało to wpływ na animację końcową tego epizodu.

11. Jeśli zdecydujesz się na rozmowę ze Skipem, szkolnym strażnikiem, zaproponuje ci odsłuchanie nagrania jego zespołu. Możesz powiedzieć, że muzyka ci się podobała, że była po prostu w porządku albo odmówić odsłuchania. Decyzja ta będzie miała prawdopodobnie niewielki wpływ na wydarzenia w kolejnych epizodach.

12. Znajdując się na terenie szkoły możesz rozegrać grę fabularną z Steph i Mikey'em. Jeśli zdecydujesz się na jej ukończenie, postacie będą patrzeć na ciebie przychylniej.

13. Na tym samym placu przy fontannie znajduje się także Victoria. Możesz sabotować lub nie jej pracę domową, co prawdopodobnie będzie miało wpływ na wydarzenia w kolejnych epizodach Before the Storm.



14. Ten wybór możliwy będzie zaraz po wejściu do szkoły, gdy Rachel wciągnie cię na próbę kółka teatralnego. Możesz wtedy powiedzieć, że wierzysz w miłość lub to, że miłość jest głupia.

15. Podczas jazdy pociągiem możesz podzielić się słuchawkami z Rachel lub posłuchać muzyki samemu.

16. Ostatni wybór również ma miejsce w pociągu. Dotyczy wyskoczenia z wagonu podczas jazdy. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, zdobędziesz niewielkie uznanie u Rachel.

Read this next