Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Jade Raymond z Ubisoft Toronto o rosnących kosztach produkcji gier wideo

„Te problemy zaczną tłumić innowację.”

Jade Raymond, szefowa Ubisoft Toronto, wypowiedziała się na temat rosnących kosztów produkcji gier wideo. Jej zdaniem, mogą one już niedługo zacząć „tłumić innowację”, dlatego proponuje kilka ewentualnych rozwiązań.

Raymond pracowała m.in. przy dwóch pierwszych odsłonach serii Assassin's Creed

- Zadaję sobie pytanie związane z rosnącymi wymaganiami w stosunku do gier najwyższej jakości oraz z coraz większymi zespołami deweloperów, jak możemy zapanować nad kosztami? - powiedziała Raymond w wywiadzie z Digital Spy.

- W końcu te problemy zaczną tłumić innowację. Zawsze, gdy chcesz zrobić grę AAA, wydajesz około 100 milionów dolarów, więc nie będziesz chciał ryzykować - zaznaczyła. - Wszystko będzie się sprowadzać do: „Robię Call of Duty albo Assassin's Creed, bo wiem, że tyle i tyle na tym zarobię”.

Rozwiązaniem mogą być, zdaniem przedstawicielki Ubisoftu, poszukiwania nowych narzędzi deweloperskich i nowych modeli biznesowych.

- Należy zainwestować w narzędzia, które uczynią naszą pracę bardziej efektywną, by zwiększyć ilość zawartości jaką możemy wyprodukować.

- Poza tym musimy również przyglądać się różnym modelom biznesowym - dodała Raymod.

Deweloper zaznaczyła jednocześnie, że zawsze należy pamiętać, by umieć dopasować formę płatności do gatunku i rodzaju produkcji. Przyznała, że niezwykle spodobało jej się dzieło Telltale Games, The Walking Dead, oraz epizodyczny model biznesowy - ale podkreśliła, że z pewnością nie pasowałby on do wszystkich gier.

Jade Raymond stwierdziła też, że darmowy model oraz mikropłatności „bez wątpienia” mają swoje miejsce i pasują do rynku gier wysokobudżetowych. Powiedziała jednak, że obecnie Ubisoft Toronto nie zajmuje się żadnym tytułem wykorzystującym takie rozwiązania.

- Trzeba być bardzo ostrożnym i uważać jak się taki model wprowadza, prawda? Nie możesz po prostu wprowadzić mikrotransakcji na zasadzie „Zapłać, by stać się lepszym”, bo to nie zadziała.

Ubisoft Montreal pracuje obecnie nad tytułami takimi jak Splinter Cell: Blacklist, Rainbow Six: Patriots, a także nad niezapowiedzianą jeszcze odsłoną serii Assassin's Creed.

O autorze

Awatar Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Komentarze