Gra o zarażaniu ludzkości chorobami odnosi sukcesy w Chinach - po pojawieniu się koronawirusa
Plague Inc podbija AppStore.W Chinach pojawił się nowy rodzaj koronawirusa, który zainfekował już około 600 osób i był przyczyną śmierci co najmniej kilkunastu - a jednocześnie przyczynił się do wzrostu popularności gry Plague Inc z 2012 roku.
Produkcja o rozprzestrzenianiu wirusów na całej Ziemi nagle znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej kupowanych gier w chińskim AppStore.
China’s health commission confirmed recently that the Wuhan coronavirus, a new pneumonia like disease, had spread to around 300 people.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 21, 2020
This news has caused Plague Inc, a strategy game about a deadly plague that infects the world, to reach #1 on the paid iOS game chart in China. pic.twitter.com/DioBtyP2RB
To nie pierwszy tego typu przypadek. Poprzednio deweloperzy odnotowali nagły wzrost zainteresowania grą w 2014 roku, kiedy w Afryce miała miejsce epidemia Eboli.
- Ludzie są ciekawi i chcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat zaraźliwych chorób. Plague Inc może tu się przydać, bo to dobra prezentacja tego, jak wirus może się rozprzestrzeniać - stwierdził wtedy jeden z twórców w rozmowie z Polygonem.
Plague Inc to połączenie gry strategicznej z symulacją. Tworzymy własny patogen, a następnie staramy się, by dotarł do każdego państwa. System rozprzestrzeniania się wirusów docenili nawet naukowcy i lekarze.
Źródło: Newsweek
Następnie: Dragon Ball Z: Kakarot - gra kontra serial. Porównanie najważniejszych scen