Skip to main content

Forza Horizon 4 - Horizon Life: tryby i opcje

Dołączamy do rozgrywki wieloosobowej i bawimy się z przyjaciółmi.

Forza Horizon 4 umożliwia zarówno rozgrywkę solo, jak i w trybie wieloosobowym - Horizon Life. Drugi wariant pozwala na zabawę w większej liczbie aktywności i wyścigów, zaś niektóre osiągnięcia można uzyskać tylko podczas gry multiplayer.

Podczas rozgrywki wieloosobowej możesz swobodnie poruszać się po mapie, zaś inni towarzysze nie będą ci psuć zabawy w jakikolwiek sposób. Samochody kierowane przez graczy przy bliskim kontakcie zamieniają się duchy uniemożliwiając tym samym wywołanie niechcianych kolizji.

W czwartej części ponownie pojawia się możliwość tworzenia i dołączania do konwojów, co pozwala na wspólne eksplorowanie świata i branie udziału w wyścigach i specjalnych aktywnościach. Czasami funkcja boryka się z problemami technicznymi (np. niekiedy niemożliwe jest dołączenie do konwoju - wystarczy wtedy spróbować ponownie).

Tryb multiplayer daje szansę na zaproszenie do gry przyjaciół, znajomych z klubu, a także zupełnie przypadkowych graczy, którzy aktualnie znajdują się na tym samym serwerze. W zakładce Horizon Life (1 na poniższym obrazku) możemy szybko przełączać się między trybami solo i multiplayer.

Przygoda drużynowa (2) to wariant zabawy, w którym dwie grupy po sześciu graczy każda rywalizują ze sobą w wyścigach. Mogą to być zawody typu sprint z punktami kontrolnymi lub rajd przełajowy polegający na dotarciu do celu dowolną trasą. Przygoda składa się z pięciu wyścigów - drużyna, która zdobędzie więcej punktów, wygrywa całą serię.

Możemy stworzyć własną przygodę drużynową lub dołączyć do już istniejącej. W tym trybie gry mamy szansę jeździć po trasach o innej porze roku, niż aktualnie panująca w świecie Forza Horizon 4. Tworząc własną rozgrywkę, decydujemy o rodzaju wyścigów (uliczne, przełajowe, crossowe, drogowe) oraz sezonie, w jakim toczyć będzie się rozgrywka.

Rywale (3) to moduł gry, w jakim musimy przejechać wyznaczoną trasę bijąc czas wyścigu/okrążenia innego gracza, którego wskazał system. Niektóre wyścigi wymają od nas posiadania samochodu odpowiedniego typu albo konkretnego modelu. Rozgrywkę możemy powtarzać wielokrotnie - gra przydzieli nam rywala z lepszym czasem niż nasz.

W Klubach (4) możemy stworzyć własną grupę albo dołączyć od już istniejącej. To świetne miejsce na zgromadzenie znajomych do wspólnej gry i lepsze poznanie społeczności. Każdy klub może liczyć do dwóch tysięcy graczy.


Wydarzenia #Forzathon i sklep

Wydarzenia z cyklu #Forzathon dostępne są tylko podczas rozgrywki wieloosobowej. Co jakiś czas podczas jazdy dowolnej wyświetlony zostaje komunikat (1) o zbliżających się zawodach. Jeśli chcesz wziąć w nich udział, naciśnij przycisk X, a system GPS wyznaczy trasę dojazdu do miejsca startu. Możesz także zobaczyć na mapie różowy punkt (2), do którego należy dotrzeć.

Zawody składają się z trzech rund, podczas których wszyscy uczestnicy wykonują określone zadania. Może to być wielokrotne zaliczenie punktów pomiarowych, stref driftu, fotoradarów lub znaków ostrzegawczych. Wszyscy gracze pracują na wspólny rachunek i muszą zdążyć przed wyznaczonym czasem.

Za każdą zaliczoną rundę, otrzymasz 10 punktów #Forzathon do wydania w specjalnym sklepie. Nagrody w większości zmieniają się co tydzień (samochody i dodatki kosmetyczne), z wyjątkiem opcji kupna losowań Wheelspin i Super Wheelspin - te są na razie stałe.


Gry na placu zabaw

Aby wziąć udział w grach na placu zabaw, udaj się w miejsce na mapie oznaczone ikoną czaszki z koroną (strzałka na obrazku powyżej). To nie tylko chwila odpoczynku od zwykłych wyścigów, ale także okazja do nabicia sporej liczby punktów umiejętności.

Możesz rozpocząć zabawę w jednym z sześciu trybów rozgrywki:

Wyścig królewski (1) - jeden z graczy dzierży koronę. Zadaniem pozostałych uczestników jest odebranie symbolu i pozostanie w jego posiadaniu. Wygrywa gracz, który najdłużej będzie jechał z koroną.

Zainfekowany (2) - jeden z graczy rozpoczyna jako zainfekowany, a jego zadaniem jest zarażanie innych. Wygrywa osoba, której uda się uniknąć infekcji do końca rozgrywki.

Gonitwa flag (3) - gracze muszą odnaleźć na mapie flagę lub ukraść chorągiewkę od przeciwnika, a następnie dostarczyć ją do wskazanego punktu.

Drużynowy wyścig królewski (4) - zasady są identyczne jak w przypadku pierwszego wariantu z tą różnicą, że gracze podzieleni są na dwie drużyny i mogą przekazywać sobie koronę.

Przetrwanie (5) - jedna drużyna wciela się w zainfekowanych, a jej celem jest zarażanie drugiej grupy. Ocalali gracze są w stanie leczyć członków swojej drużyny z infekcji.

Drużynowa gonitwa flag (6) - wariant zabawy z przejmowaniem chorągiewek z podziałem na dwie drużyny.


.

Zobacz także