Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 16 - Fafnir, walka z bossem

Kontry na ataki opancerzonej jaszczurki.

Jednym z bossów w początkowej fazie Final Fantasy 16 jest Fafnir z Północy, czyli wielki leśny stwór pokryty pancerzem w formie łusek. Potyczka ma miejsce w ramach misji głównej Podsycanie żaru.

Większość walk z dużymi bossami opiera się na taktyce trzymania się z boku lub na „plecach”, jednak z Fafnirem trzeba uważać. Kiedy podnosi obie łapy z jednej strony (1), to oznacza, że zaraz przewróci się na ten bok i przetoczy przez całkiem długi dystans. Jeśli będziesz wtedy właśnie po stronie ataku, trudno jest od tego uciec, więc miej się na baczności - jedyny ratunek to ucieczka na przód lub tył bossa.

Dobra wiadomość jest taka, że sam ogon nie zadaje obrażeń podczas tego ataku, więc jeśli jesteś np. w tym miejscu (2), powinieneś być bezpieczny - a nawet możesz wciąż atakować bestię.

Kiedy Fafnir wyskakuje i zwija się w kulę, odsuń się, zanim uderzy o ziemię, a potem szybko do niego doskocz (dobrze sprawdzi się Doskok Feniksa - kółko na kontrolerze) i zadaj kilka ciosów, bo boss będzie przed kilka sekund dochodził do siebie.

Fafnir ma dwa główne frontalne ataki i trzeba przy nich zwrócić uwagę na jeden szczegół:

  • Jeśli Fafnir podnosi łapę (3), to atak będzie na pierwsze tempo, czyli unik trzeba wykonać, kiedy łapa opada
  • Jeśli Fafnir się podnosi, ale bez podnoszenia łapy (4), to atak będzie na drugie tempo, czyli nie kiedy cielsko bossa opada na ziemię, a krótką chwilę później. Z unikiem musisz więc chwilę poczekać, bo inaczej otrzymasz cios

W walce z Fafnirem dobrą taktyką jest właśnie trzymanie się blisko jego pyska. Gdy jesteś naprzeciwko bestii, wachlarz jej ataków składa się tylko z wymienionych powyżej dwóch frontalnych ciosów (w których musisz zwracać uwagę na uniesioną łapę lub jej brak) oraz skok i zwinięcie się w kulę, co jest proste do uniknięcia.

W drugiej fazie walki dochodzi jeszcze atak Wirujący Cykl, kiedy Fafnir zwija się w kulę i jeździ po ziemi i ścianach. Stań wtedy na środku areny i - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - zablokuj celownik na wrogu za pomocą L1. Wróg będzie jeździł po ścianie, a potem wykona szarę w twoją stronę. Zrób unik, a potem kolejny, bo Fafnir spadnie z góry, rozkładając łapy.

Nie licząc ciosu ogonem (który występuje, kiedy jesteś z tyłu przeciwnika), jest to cały wachlarz ruchów Fafnira, ale radzimy trzymać się z przodu bossa, a nie z tyłu, bo zadajesz mu wtedy większe obrażenia.

Następnie: Final Fantasy 16 - Północny Kruk, walka z bossem

Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Final Fantasy 16 - Dominantka Sziwy, walka z bossem

Read this next