Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Everspace 2 zacznie działać płynnie? Gra przejdzie na Unreal Engine 5

Plany na wiosnę.

Everspace 2 otrzyma darmową aktualizację, przenoszącą grę na silnik Unreal Engine 5. Twórcy mają nadzieję, że pozwoli to usprawnić działanie tytułu i ułatwić tworzenie kolejnych nowości.

Kosmiczna gra akcji z elementami RPG nigdy nie należała do działających zbyt płynnie, zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju. Kto wie, być może transfer na nową technologię usprawni sytuację, choć równie prawdopodobne jest zapewne, że będzie dokładnie odwrotnie.

Czas pokaże. Plany zakładają wydanie aktualizacji wiosną obecnego roku, w ramach większej aktualizacji o nazwie Incursions, wprowadzającej także nowe przedmioty legendarne i usuwającej kolejną porcję błędów.

Wygląda skomplikowanie

„Traktujemy to przede wszystkim jako sposób na zabezpieczenie gry na przyszłość, aby zmniejszyć trudności z wprowadzaniem dalszych aktualizacji i rozszerzeń” - zapewniają twórcy ze studia Rockfish w komunikacie. „Chcemy móc wspierać Everspace 2 przez długi czas”.

„Doświadczeni piloci wiedzą, że gra jest ogromna i składa się z wielu, WIELU systemów. Wszystkie te systemy tworzą niesamowitą liczbę rzeczy, które mogą pójść nie tak podczas migracji w ramach tak znaczącej aktualizacji silnika” - dodają deweloperzy, ostrzegając o potencjalnym opóźnieniu terminu.

Sequel Everspace zrywa z proponowaną przez pierwszą część formułą roguelite. Druga odsłona oferuje obszerne lokacje do zwiedzania i różne elementy RPG - przede wszystkim rozbudowaną mechanikę rozwoju statku. Jest też zaskakująco duży nacisk na warstwę fabularną. Walka pozostała czysto zręcznościowa, podobnie jak model sterowania.

Po ponad dwóch latach spędzonych w programie Early Access na Steamie, gra ukazała się na PC w lutym 2023 roku, a w sierpniu dodano także odsłony PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Ponownie nie bez problemów, zwłaszcza w przypadku sprzętu Microsoftu.

Read this next