Half Life 2, Episode 1 i 2 - Kody

Więcej broni, nieśmiertelność, przenikanie ścian. Zobacz 100% wszystkich kodów do gry.

Half Life 2 to jedna z najlepszych gier w historii. Każdy to wie, ale co zrobić, gdy chcemy dalej bawić się w niezapomnianym świecie, albo zwyczajnie gra sprawia nam trochę trudności? Jest i na to sposób. Wystarczy wykorzystać jeden z poniższych kodów. Dużo broni, amunicja, NPC - możemy dodawać do świata gry dowolne rzeczy. A ponadto bohater może zyskać dodatkowe walory, jak niezniszczalność, nieśmiertelność, umiejętność latania czy przechodzenia przez ściany - bez problemu, poniższe tipsy i porady z pewnością pomogą. Należy pamiętać, że kody działają w zależności od wersji gry.

Porada: Jak aktywować konsolę w Half-Life 2?

Jeśli w trakcie gry, wciśniesz tyldę (to ten guziczek „~", zaraz obok jedynki na klawiaturze), i nic się nie pojawi, oznacza to, że masz wyłączoną konsolę do wpisywania kodów i tipsów. Musisz ją włączyć dodając parametr „-console" w pliku startowym. Ale... może to przebiegać różnie, w zależności od wersji gry, którą posiadasz.

Wersja pudełkowa Half Life 2:

1 Jeśli nie masz, utwórz skrót do pliku "exe" gry z Half Life 2. Znajdziesz go tam, gdzie zainstalowałeś grę. Wybierz "Utwórz skrót", najczęściej ikonka powędruje na pulpit.

2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na utworzony skrót, aby wywołać menu kontekstowe.

3. Wybierz opcję Właściwości (zazwyczaj ostatnia) i upewnij się, że jesteś w zakładce "Skrót". Teraz znajdź pole "Element docelowy", odnajdziesz tutaj ścieżkę do pliku exe. Wszystko, co musisz zrobić to dopisać na końcu wspomnianą komend: -console - pamiętaj, aby pozostawić jedną spację odstępu, pozostaw jednak oryginalne cudzysłowy, które już były przy ścieżce. Wyglądać to powinno mniej więcej tak:

C:\Program Files\Half-Life 2\hl2.exe" -console

4. Potwierdź zmianę klikając OK, i możesz uruchomić Half Life 2.


Wersja Half Life 2 z platformy Steam:

1. Uruchom Steam i przejdź do Biblioteki gier.

2. Kliknij na liście, na Half Life 2, prawym przyciskiem myszy, aby wywołać menu kontekstowe. Wybierz Właściwości.

3. Kliknij kartę „Ogólne", a dalej „Ustaw opcje uruchamiania" i wpisz polecenie: -console (bez kropki na końcu).

4. Potwierdź przyciskiem OK, i uruchom Half-Life 2.


Kody i tipsy

Po aktywacji konsoli, masz do niej wciskając tyldę („~", zaraz obok jedynki na klawiaturze). Jeśli nie pojawi się w bezpośrednio w trakcie rozgrywki, wciśnij ESC, aby przejść do menu i spróbuj teraz. WAŻNE: Niektóre z poniższych kodów nie będą działać, dopóki nie zostanie włączony dodatkowy kod. Otwórz konsolę i wpisz: sv_cheats 1. Teraz możesz już próbować kodów. Pamiętaj, że możesz wyłączyć kody wpisując zamiast 1, odpowiednio, 0.

Czas zacząć zabawę...

+mlook - Mouse-Look

air_density X - gęstość powietrza zgodnie z wartością X

bind X "Y" - przypisanie kodu X do klawisza Y (np. bind buddha L). Wciśnięcie przycisku L będzie wywoływać kod buddha.

buddha - zmniejsza energię życia

ch_createairboat - tworzy poduszkowiec

ch_createjeep - tworzy jeepa

cl_drawhud 1 - pokazuje HUD (interfejs gry)

cl_drawhud 0 - ukrywa HUD

cl_phys_timescale X - ustawia prędkość gry. X może przedstawiać wartość od 0.00 do 1.00 (1 = Standard/normalna szybkość gry)

cl_ragdoll_collide[Nummer] - włącza/wyłącza wykrywanie kolizji zwłok ([Nummer] = 1 lub 0).

cl_showfps 1 - pokazuje FPS (liczba klatek na sekundę)

cl_showfps 0 - ukrywa FPS

cl_showpos 1 - pokazuje wyświetlacz położenia

cl_showpos 0 - ukrywa wyświetlacz położenia

showtriggers_toggle - ukrywa spust ON/OFF

developer [Number] - włącza / wyłącza tryb dewelopera. [Number] zastępuje się 0 (wyłączenie trybu dewelopera), 1 (włączyć tryb dewelopera - domyślnie), 2 (aktywuje rozległy tryb dewelopera)

dsp_explosion_effect_duration [Number] - ustawia czas "zamieszania" (dzwonienie w uszach), gdzie [Number] to wartość (np. dsp_explosion_effect_duration 3).

ent_fire [NPC-Nazwa] - ustawia bohatera niezależnego - [NPC-Nazwa] wpisujesz nazwę NPC, którego chcesz aktywować. Wszystkie nazwy znajdziesz poniżej, w sekcji "NPC".

exec - uruchamia określony skrypt

give X - dodaje obiekt o nazwie X - wszystkie obiekty, które możesz dodać znajdziesz na dole w sekcji "Broń"

god - będziesz niezwyciężony (tradycyjny GodMode)

hud_quickhelp/text? 1 - włącza celownik (krzyżyk)

hud_quickhelp/text? 0 - wyłącza celownik (krzyżyk)

hurtme X - zmniejsza punkty życia do wartości określonej przez X

Impulse 50 - wszyscy NPC do pozycji gracza

impulse 51 - skrzynka zasilania do pozycji docelowej

impulse 52 - zwraca odległość między pozycją gracza a wskazanym punktem

impulse 76 - Grunt-O-Matic

impulse 81 - zastępuje model broni (Cubemap).

impulse 82 - tworzysz jeep

impulse 83 - tworzysz poduszkowiec

impulse 103 - zwraca status NPC, którego wskazujesz

impulse 100 - latarka

impulse 101 - wszystkie bronie i pełna amunicja

impulse 102 - rzucasz czaszkę przed siebie na podłogę

impulse 106 - zwraca nazwę klasy / nazwę wskazanego urządzenia

impulse 107 - wyświetla nazwę tekstury wskazanego obiektu

impulse 108 - komunikaty debugowania dla wskazanego NPC

impulse 195 impulse 196 impulse 197 - wyświetla najkrótszą trasę na mapie do... „Powietrze-" (195), „Odległość-" (196), Człowiek- (197)

impulse 200 - twoja broń z powrotem do kabury

impulse 201 - puszka sprayu

impulse 202 - odtwarza plik dźwiękowy, zgodnie z kodem cl_soundfile CVar, i daje więcej krwi

impulse 203 - usuwa wskazany obiekt lub wskazanego NPC

infinite_aux_power - nieograniczona energia kombinezonu Power-Suit

map [Nazwa mapy] - wczytuje mapę zgodnie z nazwą [Nazwa mapy] - wszystkie nazwy map znajdziesz poniżej, w sekcji "Mapy"

maps - wyświetla listę wszystkich nazw map

mat_depthbias_normal 1 - włącz widok przez ściany

mat_fastnobump X - Bumb Mapping, gdzie X = 1 lub 0 (włączenie/wyłączenie)

mat_fullbright 1 - usuwa wszystkie cienie

mat_fullbright 0 - włącza cienie

mat_normalmaps 1 - oznacza normalne mapy

mat_normals 1 - pokazuje cienie powierzchniowe

mat_numtextureunits [Numer] - ustaw maksymalną liczbę tekstur wyświetlanych na wyznaczonym obiekcie (0 = automatyczne, gra sama wybiera liczbę tekstur)

mat_wireframe1 - wyświetla modele typu wireframe

mat_yuv 0 - włącza tryb koloru

mat_yuv 1 - włącza tryb czarno-biały

noclip - możesz przebiegać przez przeszkody, w tym ściany i inne

notarget - wrogowie nie mogą cię zobaczyć ani wycelować do ciebie

npc_create [NPC-Nazwa] - tworzy [NPC-Nazwa] - zobacz więcej w sekcji NPC

npc_create_aimed [NPC-Name] - tworzy uzbrojonego [NPC-Name] - zobacz więcej w sekcji NPC

npc_kill - zabija wszystkich NPC w tym rozdziale

picker - włącz tryb zbieracza

play - odtwarza nagrany film

prop_debug - aktywacja/deaktywacja informacji diagnostycznych

record - rozpoczyna nagrywanie wideo

stop - zatrzymuje nagrywanie filmu

screenshot - zrzut ekranu

setang - naprawa

setpos X - przenosi na płaszczyznę X

sk_airboat_max_ammo X - zmienia amunicję w poduszkowcu na wartość X

sk_antlion_health X - punkty życia Antlion na wartość X

sk_fraggrenade_radius X - promień wybuchu zmienia do wartości X

sk_max_357 X - zyskujesz 357 Magnum z liczbą amunicji określoną w X

sk_max_ar2 X - zyskujesz karabin impulsowy z amunicją określoną w X

sk_max_ar2_altfire X - zyskujesz karabin impulsowy z altfire z amunicją określoną w X

sk_max_buckshot X - zyskujesz strzelbę z amunicją X

sk_max_crossbow X - zyskujesz kuszę z amunicją X

sk_max_grenade X - zyskujesz granaty w liczbie X

sk_max_pistol X - zyskujesz pistolet z amunicją X

sk_max_rpg_round X - zyskujesz wyrzutnię rakiet z amunicją X

sk_max_smg1 X - zyskujesz karabin maszynowy z amunicją X

sk_max_smg1_grenade X - zyskujesz karabin maszynowy z wyrzutnikiem granatów - amunicja X

sk_plr_dmg_357 X - zmień siłę strzału 357 Magnum do wartości X

sk_plr_dmg_ar2 X - zmień siłę strzału karabinu impulsowego do wartości X

sk_plr_dmg_buckshot X - zmień siłę strzału strzelby do wartości X

sk_plr_dmg_crossbow X - zmień siłę strzału kuszy do wartości X

sk_plr_dmg_crowbar X - zmień siłę uderzenia łomu do wartości X

sk_plr_dmg_grenade X - zmień siłę granatów do wartości X.

sk_plr_dmg_pistol X - zmień siłę pistoletu do wartości X

sk_plr_dmg_rpg_round X - zmień siłę wyrzutni rakiet do wartości X

sk_plr_dmg_smg1 X - zmień siłę karabinu maszynowego do wartości X

sk_plr_dmg_smg1_grenade X - zmień siłę karabinu maszynowego z wyrzutnią do wartości X

sv_bounce [Numer] - ustawia siłę kolizji, zgodnie z numerem.

sv_friction [Numer] - ustawia tarcie, zgodnie z numerem.

sv_gravity [Numer] - ustawia grawitację, zgodnie z numerem

sv_infinite_aux_power1 - nieograniczona moc, np. dla latarki

sv_maxvelocity [Numer] - maksymalna prędkość poruszających się obiektów

sv_soundemitter_filecheck - sprawdza kompletność plików .wav

sv_stopspeed [Numer] - ustawia minimalną prędkość hamowania na powierzchni

sv_unlockedchapters 15 - odblokowuje za darmo wszystkie poziomy

sv_waterdist [Numer] - wyświetla dystans w pionie od powierzchni wody (nad poziomem wody)

viewmodel_fov [Numer] - ustawia wielkość modelu broni stacjonarnej (np. viewmodel_foV 54 - standardowa wielkość)

vcollide_wireframe X - model szkieletowy fizyki obiektów, gdzie X to włącz/wyłącz (X = 1 lub 0)


Broń i lista obiektów

Broń, amunicja i inne przedmioty codziennego użytku, wygenerowane za pomocą polecenia: give X, gdzie X to nazwa, którą wpisujemy z poniższej listy.

Broń

weapon_357 - Revolver 357 Magnum

weapon_annabelle - shotgun winchester

weapon_ar2 - karabin impulsowy (Pulse Rifle)

weapon_bugbait - Pheropod

weapon_crossbow - kusza

weapon_crowbar - łom

weapon_cubemap - cubmap

weapon_frag - granat ręczny

weapon_hmg1 - HMG

weapon_physcannon - pistolet gravitron

weapon_pistol - 9mm pistolet

weapon_rpg - wyrzutnia RPG

weapon_shotgun - strzelba tradycyjna

weapon_smg1 - pistolet maszynowy


Amunicja:

item_ammo_357 - amunicja do 357 Magnum.

item_ammo_357_large - amunicja do 357 Magnum (duży)

item_ammo_ar2 - amunicja do karabinu impulsowego.

item_ammo_ar2_large - amunicja do karabinu impulsowego (duży).

item_ammo_ar2_altfire - amunicja do karabinu impulsowego z wyrzutnią

item_ammo_crossbow - amunicja do kuszy

item_ammo_pistol - amunicja do 9mm pistoletu

item_ammo_pistol_large - amunicja do 9mm pistoletu (duży).

item_ammo_smg1 - amunicja do karabinu maszynowego

item_ammo_smg1_large - amunicja do karabinu maszynowego (duży)

item_ammo_smg1_grenade - amunicja do karabinu maszynowego z granatnikiem

item_box_buckshot - amunicja do shotguna

item_box_lrounds - amunicja do pulsowego

item_large_box_lrounds - amunicja do pulsowego (duży)

item_box_mrounds - amunicja do pistoletu pulsowego.

item_box_srounds - amunicja do pistoletu 9mm (dużo)

item_large_box_mrounds - amunicja do machine gun

item_large_box_srounds - amunicja do 9mm (duży).

item_ml_grenade - amunicja do wyrzutni RPG.

item_rpg_round - amunicja do wyrzutni RPG


Inne:

item_healthkit - duża apteczka

item_healthvial - mała apteczka

item_suit - odzież ochronna

item_battery - bateria


NPCe - postacie niezależne

Używając polecenia npc_create [NPC-Nazwa] oraz npc_create_aimed [NPC-Nazwa] możesz tworzyć następujące postaci niezależne:

npc_alyx - wezwanie Alyx Vance

aimed npc_antlion - wezwanie robala - antliona

aimed npc_antlionguard - wezwanie antilona jako strażnika

npc_barnacle - wezwanie Barnacle

npc_barney - wezwanie Barney Calhoun.

npc_breen - wezwanie Breen

npc_citizen - wezwanie mieszkańca

npc_combine_s - wezwanie żołnierza

npc_security_combinedropship - wezwanie wsparcia (dropship)

npc_security_combinegunship - wezwanie wsparcia (gunship)

npc_security_crow - wezwanie kruka

npc_cscanner - wezwanie City Scanner

npc_dog - wezwanie psa

npc_eli - wezwanie Eli Vance

npc_fastzombie - wezwanie szybkiego zombie (fast zombie)

npc_fastzombie_torso - wezwanie szybkiego zombie (torso)

npc_gman - wezwanie Gman z Half-Life 1

npc_headcrab - przywołanie głowy kraba (headcrab).

npc_headcrab_black - przywołanie czarnej głowy kraba (black headcrab).

npc_headcrab_fast - przywołanie szybkiej głowy kraba (fast headcrab).

npc_headcrab_poison - przywołanie zatrutej głowy kraba (poison headcrab).

npc_security_ichthyosaur - wezwanie Ichthyosaur

npc_kleiner - wezwanie Dr Kleiner.

npc_security_manhack - wezwanie Manhack.

npc_metropolice - wezwanie policjanta

npc_monk - wezwanie Grigoriego

npc_security_pigeon - wezwanie Pigeona

npc_poisonzombie - przywołaj zombie z głową kraba (headcrabs)

npc_security_rollermine -przywołaj Rollermine

npc_security_seagull - przywołaj Seagulla

npc_security_stalker - przywołaj Stalkera

npc_security_strider - przywołaj Stridera

npc_security_turret_ceiling - przywołaj Ceiling Turret

npc_security_turret_floor - przywołaj Combine Turret

npc_security_turret_ground - przywołaj Ground Turret

npc_security_vortigaunt - przywołaj Vortigaunt Doctor

npc_zombie - przywołaj zombie

npc_zombie_torso - przywołaj zombie-torso


Mapy, poziomy

Wpisując słowo „map" wraz z nazwą można przywołać konkretny poziom (np. map d1-Canals_01a).

Endstation City 17 (Point Insertion)

d1_trainstation_01
d1_trainstation_02
d1_trainstation_03
d1_trainstation_04

A Red Letter Day

d1_trainstation_05
d1_trainstation_06

Route Kanal

d1_canals_01
d1_canals_01a
d1_canals_02
d1_canals_03
d1_canals_05

Water Hazard

d1_canals_06
d1_canals_07
d1_canals_08
d1_canals_09
d1_canals_10
d1_canals_11
d1_canals_12
d1_canals_13

Black Mesa East

d1_eli_01
d1_eli_02

Ravenholm ("We Don't Go To Ravenholm")

d1_town_01
d1_town_01a
d1_town_02
d1_town_02a
d1_town_03
d1_town_04
d1_town_05

Highway 17

d2_coast_01
d2_coast_03
d2_coast_04
d2_coast_05
d2_coast_07
d2_coast_08

Sandtraps

d2_coast_09
d2_coast_10
d2_coast_11
d2_coast_12
d2_prison_01

Nova-Prospekt

d2_prison_02
d2_prison_03
d2_prison_04
d2_prison_05

Entanglement

d2_prison_06
d2_prison_07
d2_prison_08
d3_c17_01

Anticitizen One

d3_c17_02
d3_c17_03
d3_c17_04
d3_c17_05
d3_c17_06a
d3_c17_06b
d3_c17_07
d3_c17_08

"Follow Freeman!"

d3_c17_09
d3_c17_10a
d3_c17_10b
d3_c17_11
d3_c17_12
d3_c17_12b
d3_c17_13

Our Benefactors

d3_citadel_01
d3_citadel_02
d3_citadel_03
d3_citadel_04
d3_citadel_05

Dark Energy

d3_breen_01

Credits

credits

Hintergrund

background01
background02
background03
background04
background05
background06
background07


Dodatkowe parametry z wiersza poleceń

Oprócz powyższej listy kodów, można również zmienić inne ustawienia gry - wystarczy wpisać poniższe polecenia podobnie jak kody w konsoli, po uruchomieniu tyldy.

-condebug - powiadomienie o debugowaniu pojawia się na konsoli

-dxlevel 0 - kompatybilność z Direct-X (min. 8)

-fullscreen - uruchamia grę w pełnym trybie ekranowym

-heapsize X - ustawia wartość Heap Size na X

-mouselook - aktywuje rozglądanie się myszką

-netgraph [0-3] - przepustowość w trybie multiplayer

-preload - wszystkie dane danego poziomu ładuje od razu na początku poziomu

-r_anamorphic X - włącza/wyłącza tryb panoramiczny (X = 1 lub 0).

-shaderdll - używa określonego pliku do biblioteki shaderów

-startwindowed - uruchamia grę w trybie okienkowym

-sw - aktywuje tryb renderowania

-width 1024 -height 768 - rozpoczyna grę w rozdzielczości 1024x786

-window - uruchamia grę w trybie okienkowym

-windowed - uruchamia grę w trybie okienkowym

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami