Pierwszy mod do Half-Life 2 po 18 latach trafił na Steama
Lepiej późno niż wcale.
JBMod, czyli pierwszy stworzony kiedykolwiek mod do Half-Life 2 doczekał się premiery na Steamie. Po 18 latach od wydania pierwszej wersji.
JBMod pozwala na niemal dowolną manipulację i zabawę zasobami silnika Source, w tym mapami, modelami i obiektami. Wszelkie skojarzenia z Garry’s Mod - czyli grą o bardzo podobnych założeniach - są jak najbardziej słuszne. Deweloper Garry Newman był jedną z osób śledzących rozwój JBModa, jednak bardzo powolny postęp prac skłoniły go do rozpoczęcia tworzenia własnej wersji projektu, która ostatecznie okazała się ogromnym sukcesem. Teraz jednak oryginał również trafił na Steama.
„W zasadzie to zawsze się obawiałem JBModa kiedy tworzyłem GModa. Ciągle obiecywali, że już za chwilę wypuszczą dużą aktualizację, która może przyćmić moje dzieło. Dlatego właśnie tak ciężko pracowałem nad wprowadzaniem nowych funkcji, żeby nie zostać w tyle” - skomentował premierę JBModa Newmann.
I was actually terrified of jbmod when I was making gmod.. they always claimed to be just about to make a huge release that would render us redundant. This is one of the reasons I worked so hard for so long to push it forward so it couldn't get caught. https://t.co/jDvz1zFqHa
— garry (@garrynewman) October 9, 2022
JBMod obecnie dostępny jest na Steamie w wersji 0.5, która wprowadza między innymi wsparcie dla najnowszej wersji silnika Source. Zapowiedziane zostały również prace nad bardziej rozbudowaną wersją 0.6. Wygląda na to, że w dzieło nie jest już zaangażowany oryginalny twórca. W obecnym stanie projekt nie posiada zbyt wielu funkcji. Można „przywoływać” różne modele z bazy silnika oraz manipulować nimi za pomocą specjalnej broni. Tworzenie i dołączanie do gier wieloosobowych nie działa stabilnie i autorzy zalecają zabawę w pojedynkę.