Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mały pies postrachem w Elden Ring. Przez bug zabija postacie w sekundę

Najgroźniejszy przeciwnik w grze.

Gracze znaleźli najgroźniejszego przeciwnika w Elden Ring. To niewielki demoniczny pies, który przez bug pozostawiony przez deweloperów może zadawać obrażenia zwiększone nawet kilkadziesiąt razy, natychmiast zabijając postać. Modderzy przeprowadzili dochodzenie i wiedzą już, co jest przyczyną.

W swoim najnowszym materiale, fanka gier From Software - Zullie the Witch - wyjaśnia działanie błędu wraz z pomocą Meowmaritusa, eksperta od dekodowania informacji o animacjach wrogów w grach japońskiego studia.

Zobacz na YouTube

Proces jest dość skomplikowany i dotyka kwestii programistycznych. Dość jednak powiedzieć, że ze względu na konflikt danych związanych z atakami małego i dużego psa, kiedy mały pies trafia graczy po wykonaniu skoku, gra nie rejestruje pojedynczego zadania obrażeń, tylko pomnożonego przez liczbę klatek animacji, w których gracz dotknął przeciwnika.

Zgodnie z wyliczeniami Zullie, pies może zadać nawet 11 640 pkt. obrażeń na sekundę. To wystarcza nie tylko do wyeliminowania postaci w mgnieniu oka, ale teoretycznie pokonałoby każdego bossa w Elden Ring.

Chodzi o atak, w którym pies daje susa w przód. Źródło: Zullie the Witch na YouTube

Ponieważ błąd jest ściśle związany z liczbą klatek na sekundę, bardziej poszkodowane są osoby grające na odpowiednio mocnych PC oraz konsolach nowej generacji, gdzie FPS-y mogą sięgnąć 60 lub więcej. Choć prawdę mówiąc, kiedy w grę wchodzą tak duże obrażenia, sytuacji nie ratuje nawet 30 klatek.

Zullie twierdzi jednak, że bug nie wydaje się trudny do naprawienia, więc prawdopodobnie gracze zostaną wkrótce uwolnieni od psich tortur.

Read this next