Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Halo Infinite bez otwartego świata

Szereg informacji o strzelance.

  • Ujawniono wiele informacji o Hao Infinite
  • Zabraknie otwartego świata, ale pojawi się możliwość zboczenia z głównej ścieżki
  • Gra dostosuje pojedynki z przeciwnikami do stylu poruszania się postaci

Początkowo twórcy Halo Infinite sugerowali, że gra zaoferuje otwarty świat. Teraz jednak wyjaśnili, że jednak zabraknie wspomnianego elementu, choć pojawią się misje poboczne.

Na niedawnej internetowej prezentacji deweloperzy ze studia 343 Industries ujawnili szereg informacji o powstającej strzelance, odpowiadając na pytania zadawane przez fanów produkcji. Podkreślili, że uwzględnili uwagi i słowa krytyki po lipcowym pokazie projektu.

W planach cykl dnia i nocy

Halo Infinite nie jest grą z otwartym światem, ale autorzy inspirowali się znaną z pierwszej części cyklu misją Silent Cartographer, która stawia na nieco większą swobodę. O ile główny wątek fabularny będzie przebiegał dosyć liniowo w niektórych miejscach gracze otrzymają możliwość zboczenia ze ścieżki, by móc zrealizować zadania poboczne.

Kolejne lokacje użytkownicy odblokują wraz z postępami w zabawie, a eksplorując określone obszary natkną się na różnego rodzaju przedmioty - w tym audiologii - które ujawnią dodatkowe informacje na temat fabuły.

Zobacz na YouTube

Produkcja uwzględni sposób poruszania się postaci gracza, dostosowując rozgrywkę - przemieszczając się pieszo, natkną się na większą liczbą pieszych wrogów, a częściej używając maszyn latających, natrafią na przeciwników korzystających z podobnych urządzeń.

Inne istotne informacje:

  • w grze zastosowano dynamiczny cykl dnia i nocy oraz system pogodowy, choć początkowo zabraknie takich zjawisk atmosferycznych, jak deszcz i śnieżyce, które mogą zostać dodane po premierze tytułu;
  • pora dnia wpłynie na zachowanie przeciwników, przykładowo Gruntsi nocą będą spać;
  • nie pojawi się opcja noszenia dwóch broni jednocześnie. Twórcy nie planują też mechanizmu ulepszania broni, choć udoskonalimy przedmioty z ekwipunku i znajdziemy różne wersje konkretnego rodzaju oręża;
  • pojawią się różne biomy. Podstawowym będzie Pacific Northwest, ale inne to między innymi bagienne mokradła i tereny wojenne z bazami wrogów, jaskiniami i starożytnymi konstrukcjami;
  • po raz pierwszy w historii serii, gracze otrzymają możliwość wykopywania przeciwników i przedmiotów z pierścienia, otaczającego planetę, na której osadzono akcję tytułu.

Halo Infinite ukaże się jesienią 2021 roku na PC, Xbox Series X/S i Xbox One.

Read this next