Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - twierdzi, że kluczem do sukcesu na rynku rozrywki elektronicznej jest nie tyle sprzedaż konsol, co gier. Wypowiedź pochodzi z wywiadu z redakcją GeekWire.

- To nie tak się zarabia pieniądze - powiedział Spencer, odnosząc się do konsol. - W tym biznesie chodzi o sprzedaż gier i sprzedaż dostępu do gier oraz treści. To są podstawy.

- Jeżeli rozszerza się działalność, ludzie mogą częściej cieszyć się grą i lepiej czerpać z tej formy sztuki. W efekcie biznes się rozszerza.

sea2
Większość użytkowników Sea of Thieves pochodzi z Xbox Game Pass

Wypowiedź jest zgodna w niedawnymi oficjalnymi oraz niepotwierdzonymi informacjami, odnoszącymi się do koncernu. Microsoft chce, aby abonament Xbox Game Pass trafił na jak najwięcej urządzeń. Usługa może być w przyszłości dostępna na konsoli Switch.

Gigant z Redmond opracowuje też xCloud, czyli narzędzie, pozwalające uruchomić gry Microsoftu na dowolnym urządzeniu, przy zachowaniu „konsolowej jakości”. Wszystko dzięki wykorzystaniu „chmury”. Pracownicy firmy nazywają usługę „Netfliksem do gier”.

Jeszcze na początku ubiegłego roku przedstawiciele Microsoftu zapowiadali „wyjście poza konsole”. Wspomniano też, że klientami Xboksa są także osoby, bawiące się na PlayStation 4 czy Switch - o ile grają w produkcje koncernu.

Źródło: GeekWire

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz