Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GTA 5 - pozew Lindsay Lohan przeciwko studiu Rockstar ostatecznie odrzucony

Koniec czteroletniego konfliktu.

Nowojorski sąd apelacyjny ostatecznie odrzucił pozew Lindsay Lohan przeciwko Take-Two Interactive oraz Rockstar Games. Artystka oskarżała obie firmy o bezprawne wykorzystanie swojego wizerunku w GTA 5.

Sprawa rozpoczęła się w 2014 roku. Wówczas aktorka zarzuciła deweloperom odpowiedzialnym za gangsterską serię, że jedna z postaci obecnych w piątej części słynnego cyklu jest „jednoznacznie” inspirowana jej osobą.

Chodziło o niejaką Lacey Jones, którą gracze spotykają podczas rozgrywki, gdy ucieka przed paparazzi. W specjalnej misji należy uratować kobietę - przedstawianą jako gwiazdę Hollywood - przed wścibskimi fotografami, przy okazji wysłuchując jej narzekań.

To jednak nie wszystko, ponieważ problem dla Lohan stanowiła grafika promocyjna produkcji. Na ilustracji pokazano blondynkę w bikini, wykonującą charakterystyczny znak palcami. Obrazek miał być ponoć wzorowany na jednym ze zdjęć artystki.

Podobieństwo jest widoczne?

W 2016 roku pozew odrzucono - sędziowie tłumaczyli, że nawet jeżeli postać Jones bazuje na aktorce, to gra wideo jest dziełem fikcji, nie zaś reklamą czy produktem handlowym. Wizerunek nie mógłby więc zostać wykorzystany do promocji i zwiększenia sprzedaży.

Sama zainteresowana nie zgadzała się jednak z podjętą decyzją i odwołała się od wyroku. Sąd apelacyjny w Nowym Jorku podtrzymał jednak wcześniejsze postanowienie, podkreślając, że podobizna powódki nie pojawia się w GTA 5 (dzięki, Game Informer).

Wydane orzeczenie zakończy więc trwający od blisko czterech lat konflikt pomiędzy Lohan i studiem Rockstar (a także Take-Two). Gwiazda nie dysponuje już bowiem możliwością złożenia kolejnego odwołania.

Misja z udziałem Lacey JonesZobacz na YouTube

Grand Theft Auto 5 cieszy się niesłabnącą popularnością. W lutym poinformowano, że produkcja dotychczas sprzedała się w nakładzie wynoszącym 90 milionów egzemplarzy. Poza tym ciągle rozwijany jest tryb sieciowy tytułu o nazwie GTA Online.

Gra zadebiutowała 17 września 2013 roku, najpierw na PlayStation 3 oraz Xbox 360, a następnie - w listopadzie 2014 roku - na PlayStation 4 i Xbox One. W kwietniu 2015 roku produkcja zawitała na kolejną platformę: PC.

Read this next