Divinity: Original Sin 2 - Reaper's Coast: zadania dodatkowe cz. 3

Misje poboczne: Heroes Rest, Counting your Chickens, The Ugly Little Bird, An Existential Crysis, Opposites Attract, A Web of Desire, The Tribe of Saheila, The Elven Seer, Burial Rites, Press-ganged.

Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu w Reaper's Coast. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów. Niektóre mogą być ponadto związane z wątkiem głównym.

Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę.

Zadania dodatkowe na tej stronie:

  • Heroes Rest
  • Counting your Chickens
  • The Ugly Little Bird
  • An Existential Crysis
  • Opposites Attract
  • A Web of Desire
  • The Tribe of Saheila / The Elven Seer
  • Burial Rites
  • Press-ganged

Heroes' Rest

Na cmentarzu w Stonegarden znajduje się plac z czterema grobami (1 na mapie poniżej). Dostaniesz się na niego przez podwójną bramę. Zadanie aktywuje się w momencie, kiedy wejdziesz w interakcje z każdym z czterech sarkofagów, z których każdy jest poświęcony innemu bohaterowi: Garrikowi, Vydii, Bromleyowi oraz Hallii.

114
Sarkofagi z bohaterami (1) oraz miejsca ich skarbów (2-5).

Po wejściu w interakcję z ostatnim z nich czwórka bohaterów zostanie przyzwana i staną do walki z drużyną. Dobrze jeśli przed rozpoczęciem bitwy zająłeś dogodne pozycje (np. drewnianą półkę z lewej), co ułatwi walkę. Przeciwnicy nie są szczególnie silni, ale każdy z nich odradza się po kilka razy, dlatego ważne, aby eliminować ich jak najszybciej.

Po wygranej bitwie na mapie zostaną zaznaczone zakopane skarby każdego z bohaterów: Garrika (2 na mapie powyżej), Vydii (3 na mapie powyżej), Bromleya (4 na mapie powyżej) oraz Hallii (5 na mapie powyżej). Wystarczy odwiedzić zaznaczone miejsca, odkryć je przy pomocy atrybutu Wits, a następnie wykopać i zabrać ich zawartość. Po oczyszczeniu wszystkich miejsc zadanie dobiegnie końca.

Counting your Chickens

Zadanie możesz rozpocząć na dwa sposoby. Pierwszy to skorzystanie z talentu Pet Pal i porozmawianie z Big Merge w kurniku (1 na mapie poniżej) stojącym przy drodze. Dowiesz się, że ktoś wykradł jajka, które należy znaleźć. Druga możliwość, to odnalezienie jajek, co automatycznie zapoczątkuje misję.

115
Kurnik z Big Mege (1), jajko i Voidwokeny (2) oraz Magicrockeler (3).

Jajka znajdują się na pobliskiej plaży (2 na mapie powyżej), gdzie natkniesz się na grupę Voidwokenów. Zabij wszystkich, a potem udaj się na górę plaży, gdzie znajdziesz jedyne zachowane jajko - Pepper. Podnieś je i zanieś Big Marge. Wróć po jakimś czasie do kurnika, a okaże się, że Pepper zabiła wszystkie kury.

Aby rozwiązać sytuację skorzystaj ze Spirit Vision i porozmawiaj z ojcem Big Merge. Następnie udaj się na północ do Magicrockelera (3 na mapie powyżej) i zdecyduj o losie Pepper. Będziesz mógł zdecydować się na jej zabicie (punkty doświadczenia plus nagrody) lub nierobienie tego. W drugim przypadku Pepper zamieni się w Voidwokena, którego i tak będziesz musiał zabić, ale w nagrodę otrzymasz jedynie punkty doświadczenia.

The Ugly Little Bird

Na jednym z pól (1 na mapie poniżej) spotkasz kurczaka o imieniu Ferno. Jeśli chcesz rozpocząć zadanie, to musisz posiadać w drużynie osobę z talentem Pet Pal, która będzie w stanie nawiązać ze zwierzęciem rozmowę.

117
Lokalizacja kurczaka Ferno (1).

Okaże się, że kurczak zapadł na tajemniczą chorobę, która go wyniszcza. Po zakończeniu rozmowy będziesz mógł postąpić na dwa sposoby - zabić męczącego się ptaka lub uleczyć go (w drugim przypadku otrzymasz więcej punktów doświadczenia). Jeśli chcesz pomóc Ferno, to użyj na nim zaklęcia lub umiejętności związanej z ogniem. W ten sposób przemienisz go w jajko feniksa i tym samym uratujesz. Gdybyś zdecydował się skorzystać z typowych czarów leczniczych, to Ferno zostałby zabity.

An Existential Crysis

Na prawo od teleportu w Stonegarden znajdują się schody prowadzące na dół. Kiedy z nich skorzystasz usłyszysz dobiegający z podziemi głos (1 na mapie poniżej). Użyj pazurów jaszczura lub łopaty, aby odkopać krzyczącą osobę.

118
Miejsce pochówku Crispina (1) oraz posiadłość Rykera (2).

Okaże się, że wołającym o pomoc jest nieumarły Crispin. Kościotrup zagra z drużyną w zgadywanki. Zła odpowiedź karana jest śmiercią. Jeśli chcesz zapoznać się z księgami, w których znajdują się odpowiedzi na pytania Crispina, to szukaj książek o nazwie The Essence of Existence, które są w mieszkaniu Rykera (2 na mapie powyżej).

  • Część 1 - jest w gabinecie Rykera, na stosie książek stojących przy ścianie.
  • Część 2 - na parterze przy drzwiach.
  • Część 3 - na piętrze w sypialni, obok łóżka.

Przeczytaj wszystkie tomy, co pozwoli udzielić prawidłowych odpowiedzi na pytania Crispina. Oto prawidłowe odpowiedzi, po udzieleniu których Crispin się rozleci, a drużyna otrzyma punkty doświadczenia.

  • State that there is no greater purpose than to banish life's tumult in the pursuit of pleasure.
  • State that our individual freedoms are limited only by physical limitations. We are free to act within a defined set of rules.
  • Repy that morality is a ricer steered by the impulses of men and women, Gods and Goddesses, chance and nature.

Opposites Attract

W Stonegarden, w posiadłości Rykera (1 na mapie poniżej) odnajdź właz prowadzący do piwnicy (jest przy schodach w holu na parterze). W ten sposób zejdziesz do podziemi, gdzie spotkasz dwa zwierzęta - szczura Rory oraz żółwicę Betty.

119
Posiadłość Rykera (1).

Podejdź do Betty i zacznij z nią rozmowę z postacią z talentem Pet Pal. Dowiesz się, że zakochała się w szczurze Rory, ale ten nie chce do niej przyjść. Żółwica poprosi, abyś go do niej sprowadził. Możesz to uczynić na dwa sposoby.

Pierwszy to stworzenie z jedzenia ścieżki, która zwabi szczura w pobliże żółwicy. Druga to skorzystanie z możliwości teleportacji, aby przenieść Rory'ego w pobliże Betty. Kiedy wokół zwierząt pojawi się różowa poświata porozmawiaj z nimi, co zakończy zadanie. \

A Web of Desire

W celu rozpoczęcia zadania skieruj się do Undertavern (miejsce położone w podziemiach tawerny, do którego dostaniesz się przez schody z lewej - 1 na mapie poniżej) i odnajdź kobietę o imieniu Dorotya. Podejdź do niej i rozpocznij rozmowę.

120
Tawerna (1), z której przejdziesz do Undertavern.

Okaże się, że kobieta zechce oferować coś bohaterowi, ale w zamian za pocałunek. Jeśli się zgodzisz, to odłącz postać, która przyjęła zadania od drużyny (chwyć jej portret i przeciągnij na sam dół, aż znikną łańcuchy między postaciami), po czym udaj w odosobnione miejsce z lewej strony lokacji i tam pocałuj Dorotyę.

Może się okazać, że aby ją pocałować będziesz musiał wykazać się czynem, który jej zaimponuje (np. ukończenie zadania They Shall Not Pass). Ponadto jeżeli grasz nieumarłym, to przed pocałunkiem musisz zmienić się w bardziej „ludzką" postać np. korzystając z Mask of the Shapeshifter.

121
Dorotya skrywa w sobie pewien sekret.

W trakcie pocałunku okaże się, że Dorotya jest pająkiem. Mimo to możesz dać się jej pocałować lub stanąć do walki. W drugim przypadku będziesz mógł przeszukać jej ciało. W pierwszym otrzymasz umiejętność Spider Kiss oraz jeden z dodatkowych efektów:

  • A towering oak: -2 constitution (wytrzymałość), +2 strength (siła)
  • A curved quill: +2 intelligence (inteligencja), -2 constitution
  • A golden chest: +2000 złota, -2 constitution
  • A dragon: -2 constitution, +2 wits (przebiegłość)
  • A bluebutterfly: +1 Glowing Idol of Rebirth, -2 constituion

The Tribe of Saheila / The Elven Seer

Zadanie to pojawia się w dzienniku jeszcze w trakcie pobytu w Fort Joy, a konkretnie po wykonaniu misji The Imprisoned Elf. Jeśli w jej trakcie Amyro przeżył, to zleci bohaterowi zadanie sławienia Saheili.

122
Obóz elfów (1) i młyn w obozie najemników (2).

Aby je kontynuować należy udać się do obozu elfów (1 na mapie powyżej). Przed wejściem natkniesz się na elfich strażników, którzy wpuszczą cię do środka tylko, jeśli przekonasz ich przy pomocy perswazji. W tym momencie The Tribe of Saheila zostanie zakończone, a w dzienniku pojawi się nowe o nazwie Burial Rites.

Kiedy rytuał zostanie zakończony podejdź do Tovah i rozpocznij z nią rozmowę. Wypytaj o jej problemy, a dowiesz się, że pewna grupa porwała Saheilę, która obecnie jest przetrzymywana na północy (tym samym rozpoczniesz zadanie The Elven Seer). Powiedz elfce, że pomożesz jej uratować kobietę. Następnie udaj się do opuszczonego młyna (Sawmill - 2 na mapie powyżej).

125
Możesz samemu rozpocząć walkę - uważaj tylko, żeby nie skrzywdzić w jej trakcie Saheili.

W drodze do budynku uważaj na pułapki - możesz podpalać wybuchowe beczki i czekać, aż się wypalą. Kiedy dotrzesz na miejsce staniesz do walki z najemnikami, chyba, że masz w drużynie Ifana, dzięki czemu wpuszczą drużynę do środka. Twoim celem jest dotarcie na piętro głównego (z prawej strony obozu, schody znajdują się na prawo od piły opartej o ścianę) budynku, gdzie znajdziesz Saheilę przetrzymywaną przez Roosta (obrazek powyżej).

Ponieważ rozmowa z hersztem bandy i tak zakończy się walką, dlatego najlepiej jest zaatakować grupę jakimś czarem obszarowym, dzięki czemu już na początku zyskasz przewagę. Po wygranej bitwie porozmawiaj z Saheilą i wyrusz z nią do wyjścia z obozu. Czekają tu kolejni wrogowie, po pokonaniu których powróć z elfką do obozu, co zakończy zadanie.

Burial Rites

Zadanie to pojawi się w dzienniku, jeśli dotarłeś do obozu elfów (patrz misja The Tribe of Saheila) i przekonałeś strażników, żeby wpuścili drużynę na teren obozu. Twoim celem będzie wzięcie udziału w przeprowadzanym właśnie rytuale.

123
Miejsce odprawienia rytuału.

Podejdź do miejsca, gdzie odbywa się rytuał (obrazek powyżej) i dołącz do niego poprzez nawiązanie rozmowy. Najlepiej uczynić to elfem, co ułatwi możliwość jego pomyślnego ukończenia. W innym przypadku należy przejść test związany z perswazją. Kiedy rytuał się zakończy otrzymasz punkty doświadczenia.

Press-ganged

W obozie najemników nazywających się Samotnymi Wilkami (Lone Wolves) na północy obszaru (1 na obrazku poniżej) natkniesz się na stojącego w budynku z prawej kusznika Fletchera. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że został tu ściągnięty siłą, po czym poprosi bohatera o pomoc w ucieczce. Ponadto, jeśli skorzystasz z perswazji, to będziesz mógł z nim handlować.

126
W tym miejscu znajdziesz Fletchera.

W jaki sposób pomóc Fletcherowi? Najlepiej zabić Roosta oraz jego najemników. I tak będziesz do tego zmuszony w trakcie wykonywania zadania The Elven Seer. Kiedy tego dokonasz będziesz mógł odnaleźć Fletchera na statku Lady Vengeance.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami