Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake Crash Bandicoot jest trudniejszy niż oryginalne odsłony

Przez zmiany w fizyce.

Wydawca remake'u Crash Bandicoot - firma Activision - potwierdził, że odświeżone odsłony faktycznie są nieco trudniejsze niż oryginał. Fani spędzili ostatnie kilka tygodni na badaniu tego faktu, po wykryciu „nieprawidłowości” w zachowaniu postaci.

Kilka dni temu streamer o pseudonimie „DingDongVG” opublikował materiał wideo, w którym demonstruje różnice. Jak ujawnia film, Crash z przeszłości lądował nieco wolniej, ponieważ w nowych grach zmieniono łuk skoku.

Kevin Kelly z Activision zapewnia na oficjalnym blogu, że kolekcja Crash Bandicoot N.Sane Trilogy pozostaje bardzo bliska oryginałom, lecz to na dobrą sprawę całkiem nowa produkcje, które nie wykorzystują ani jednej linii kodu z pierwowzorów. Zmiany są więc nieuniknione.

„Jest kilka subtelnych różnic” - potwierdza. „Jedną z najważniejszych jest fakt, że po wciśnięciu przycisku X na padzie spadamy nieco szybciej niż w oryginalnej, pierwszej grze.”

Są także inne zmiany: modele postaci Crasha i Coco mają inny system i model kolizji z obiektami, co może powodować ześlizgiwanie się z niektórych powierzchni. To także widać w materiale wideo powyżej, a całość potwierdza Kelly.

Pracownik Activision sugeruje również, by nowi gracze zaczęli od drugiej lub trzeciej odsłony serii, które są prostsze od pierwszej, gdzie potrzebna jest - jak zapewnia - „zwiększona precyzja”.

Zobacz na YouTube

Podobne podejście rekomendowane jest dla weteranów, którzy spędzili w oryginałach wiele godzin - przyzwyczajenie się do zmian w remake'u może zająć nieco czasu.

Część fanów ma nadzieję, że Vicarious Visions przygotuje łatkę przybliżającą nowe odsłony do pierwowzorów, lecz wypowiedzi Kelly'ego zdają się sugerować, że tak się nie stanie.

Read this next