Jeden z trójki założyciel Blizzarda powrócił do firmy po ponad 12-letniej przerwie. Allen Adham był w przeszłości osobą, która zaprojektowała oryginalną wizję dla World of Warcraft. Teraz zajmie się działem „inkubacji”, czyli rozwijaniem nowych pomysłów i projektów.

Choć trio zakładające studio to także Mike Morhaime oraz Frank Pearce, to właśnie wracający Adham uznawany jest za kluczowy czynnik twórczy. To właśnie on miał skłonić dwójkę kolegów z uniwersytetu w Los Angeles do „zrobienia czegoś fajnego i innego”.

1
Od lewej: Pearce, Morhaime i Adham

Początkowo była to firma o nazwie Silicon & Synapse, choć po premierze trzech pierwszych gier nazwę zmieniono - na krótko - na Chaos Studios, a potem już na Blizzard Entertainment.

- Allen to geneza Blizzarda - mówi Morhaime w niedawnym wywiadzie z serwisem Polygon. - To on przekonał mnie i Franka, by w ogóle zacząć o tym wszystkim myśleć.

Adham zaczął prace nad World of Warcraft w 2000 roku, ale cztery lata później opuścił firmę, by skupić się na rodzinie, w obawie przed bolesnym okresem „crunchu”, czyli wytężonej pracy zaraz przed premierą.

- Opuszczenie Blizzarda to była prawdopodobnie największa pomyłka w moim życiu - przyznaje teraz. - Powinienem zrobić sobie przerwę. Już od dekady nie mogłem się doczekać, by powrócić.

Menedżer zajmie się teraz opieką nad nowymi i rozwijającymi się projektami wewnątrz studia. Przyznać trzeba, że Adham może nie poznać swojej starej firmy, która podczas jego nieobecności rozrosła się od 400 do ponad 4000 pracowników.

Powrót weterana będzie na pewno mile widzianą zmianą kierunku. W ostatniach latach i miesiącach z firmy odeszli odpowiedzialny za spójność światów Chris Metzen, a także Rob Pardo (dyrektor kreatywny), Nick Carpenter (odpowiedzialny głównie za animowane przerywniki) czy Matthew Versluys (do niedawna dyrektor techniczny). Wszyscy założyli razem nowe studio - wspomniane Bonfire.

Reklama

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Skasowana gra Star Wars od Visceral Games przypominała Uncharted

Twierdzi scenarzysta „Łotr 1”, który widział projekt.

ArtykułDays Gone - premiera i najważniejsze informacje

Gameplay, fabuła, świat. Wszystko, co wiemy.

Mad Box - kontroler do konsoli na grafikach koncepcyjnych

Panel dotykowy, podpowiedzi podczas gry i podświetlenie.

Windows 10 w miesięcznej subskrypcji? Szef Microsoftu o planach koncernu

Abonament nie tylko dla firm, ale też użytkowników.

Najnowsze

Skasowana gra Star Wars od Visceral Games przypominała Uncharted

Twierdzi scenarzysta „Łotr 1”, który widział projekt.

ArtykułDays Gone - premiera i najważniejsze informacje

Gameplay, fabuła, świat. Wszystko, co wiemy.

Mad Box - kontroler do konsoli na grafikach koncepcyjnych

Panel dotykowy, podpowiedzi podczas gry i podświetlenie.

Windows 10 w miesięcznej subskrypcji? Szef Microsoftu o planach koncernu

Abonament nie tylko dla firm, ale też użytkowników.

Reklama